بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 11:48 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31782
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 30 مرداد 95 1:30 ق.ظ

امام جمعه کنگان :

امام جمعه کنگان: تضعیف دولت خلاف سیره رهبری است

امام جمعه کنگان گفت : مساجد کانون هدایت و معنویت اند و بایستی از همه قابلیتهای این کانون مهم بهره برد.

به گزارش ثلاث ، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته دولت افزود : حمایت از دولت های نظام همواره سیره مقام معظم رهبری است و باید دولت را در جهت خدمت به نظام یاری کرد.

وی گفت : دولت ها در ادوار مختلف همواره دولت های نظام دینی بوده و هستند و نباید برخی با سیاه نمایی علیه دولت های گذشته و حتی فعلی خدمات نظام دینی را زیر سوال ببرند.

محمودی هفته دولت را فرصتی برای بیان خدمات نظام دانست و با تاکید بر اینکه این هفته ، هفته تکریم و تجلیل از تلاش های دولت است عنوان نمود : در ارزیابی عملکرد دولت و بیان مشکلات و نقد نباید از دایره انصاف بیرون رفت.

امام جمعه کنگان در ادامه با مرور مطالبات رهبری از دولت ، مردمی بودن ، ارتباط مستمر با مردم ، لزوم شناخت دوست و دشمن ، جدی گرفتن بحث نفوذ ، توجه به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی را از مهمترین توصیه های معظم له بیان کرد.

وی در بخش دیگر با اشاره به سفر وزیر تعاون به شهرستان کنگان ، ارائه راهکاری اصولی – قانونی و ضابطه مند از طریق ارائه لایحه به دولت و مجلس برای اشتغال نیروهای بومی و همچنین خرید خدمت ، احداث بیمارستان تامین اجتماعی و افزایش متخصص در درمانگاه بوعلی و نیز افزایش سهم شهرستان کنگان از درآمدهای نفت و گاز را از مهمترین مطالبات بحق مردم از وزارت تعاون عنوان و خواستار تحقق خواسته های مردم شد.

خطیب جمعه با تبریک دهه کرامت ضمن مرور سیره عملی امام رئوف گفت : باید زندگانی ما در بعد فردی و اجتماعی مملو از سیره امام رضا (ع) باشد.

محمودی با گرامیداشت روز جهانی مساجد و تاکید بر ضرورت معمور نمودن خانه های خدا گفت : مساجد کانون هدایت و معنویت اند و بایستی از همه قابلیتهای این کانون مهم بهره برد.

وی با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی ، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت بنیه دفاعی کشور ، به پیشرفت های حاصله در صنعت دفاعی اشاره و اظهار نمود : امروز به لطف الهی و به برکت همین آمادگی ، خواب و آرامش از قدرت های استکباری و ظالم گرفته شده است.

امام جمعه همچنین با نکوداشت یاد و خاطره علامه مجلسی و تجلیل از تلاش های این عالم وارسته و عامل و حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی ، تربیت دهها عالم ، فقیه ، مفسر ، متکلم ، محدث و فیلسوف را از برکات حوزه های علمیه ذکر کرد.

محمودی با نکوداشت روز پزشک و تقدیر از اقدامات ارزشمند در حوزه درمان از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) ، احداث بخش های جدید و توسعه بیمارستان را یکی از دستاوردهای سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب ذکر و با تشریح رهاوردهای سفر معظم له از دولت های دهم و یازدهم در تحقق دستورات ایشان تقدیر کرد.

امام جمعه همچنین با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در انهدام گروه تروریستی در کرمانشاه تقدیر و از اقدام شایسته دستگاه اطلاعات شهرستان در کشف مقادیر زیادی مواد مخدر در شهرستان تشکر کرد.

وی در پایان با اشاره به مسائل منطقه ای و مثلث همگرایی ایران ، روسیه و ترکیه تحقق این مثلث در مبارزه با تروریزم را حاصل سیاست های منطقی و معقول جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

** لازم به یادآوری است بین الصلاتین حاج الیاس محمدی از آزادگان سرافراز شهرستان کنگان بمناسبت سالروز ورود آزادگان به بیان خاطراتی از دوران صبر و ایثار پرداخت./ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن