بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31928
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 31 مرداد 95 10:26 ب.ظ

ایران با کسب ۸ مدال به کارش در المپیک ۲۰۱۶ پایان داد/ سقوط چند پله‌ای در ریو

کاروان ایران با کسب ۸ مدال به کارش در المپیک ۲۰۱۶ ریو خاتمه داد.

 

کاروان ورزش ایران که با تعداد بیشتری ورزشکار نسبت به المپیک لندن راهی ریو شده بود نتوانست جایگاه هفدهمی دوره گذشته را حفظ کند و با سقوطی چند پله ای کارش را پایان داد.
کاروان ورزش ایران در سی امین دوره بازیهای المپیک که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال شامل ۴ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۳ مدال برنز در جایگاه هفدهمی قرار گرفت که بهترین نتیجه کاروان ورزش ایران بود.
کاروان امام رضا (ع) در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز به کارش پایان داد تا در مجموع صاحب ۸ مدال مختلف شود. تاکنون کاروان کشورمان با این تعداد مدال در جایگاه ۲۳ قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد تا پایان بازی ها که ساعاتی دیگر به اتمام می رسد به رده پایین تر نیز تنزل کند.

در این دوره از بازی‌ها وزنه برداری توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی به مدال طلا رسید و در کشتی آزاد هم حسن یزدانی سومین مدال طلا را نصیب کاروان کرد.
کمیل قاسمی نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد هم به مدال ارزشمند نقره رسید. سرانجام دو برنز در کشتی فرنگی، یک برنز در کشتی آزاد و یک برنز دیگر هم در تکواندو توسط کیمیا علیزاده به دست آمد تا در نهایت وزنه برداری با دو مدال طلا، یکی از موفق ترین تیم های اعزامی به ریو باشد. کشتی آزاد هم با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز از لحاظ به دست اوردن مدال، یکی دیگر از تیم های موفق اعزامی به ریو ۲۰۱۶ بود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن