بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31944
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 1 شهریور 95 1:31 ق.ظ

تولید گرید ابرضربه پذیر با کاربرد سپر خودرو برای اولین بار در کشور توسط شرکت پلی پروپیلن جم

ثلاث- گرید ابرضربه پذیر با کاربرد سپر خودرو برای اولین بار در کشور توسط شرکت پلی پروپیلن جم تولید شد.

تولید-گرید-ابرضربه-پذیر-با-کاربرد-سپر-خودرو-برای-اولین-بار-در-کشور-توسط-شرکت-پلی-پروپیلن-جم
ثلاث- مصاحبه روابط عمومی شرکت پلی پروپیلن جم با جناب آقای دکتر کیانی، مدیر مهندسی و توسعه کسب و کار این شرکت را در خصوص گرید مزبور مطالعه نمایید:

اسم محصول تولیدی را بفرمایید:

گرید کوپلیمر ابر ضربه پذیر با نام تجاری  Jampilen EPX-3130UV

 مصرف کنندگان نهایی این گرید چه صنعتی می باشند:

کاربرد اصلی در صنعت سپر خودرو می باشد ولی به  جز آن در ساخت بعضی از قطعات خودرو از جمله گل پخش کن و صنعت کامپاندینگ نیز مورد  استفاده قرار  می گیرد.

 پیش تر این گرید در ایران تولید می شده:

تولید این گرید برای اولین بار در داخل ایران، توسط این شرکت پلی پروپیلن جم صورت پذیرفته است و سابقه تولید تجاری در کشور ندارد.

 چرا تاکنون تولیدکنندگان داخلی این گرید را تولید نکرده اند و همچنین بفرمایید چه شرکت هایی در خارج آن را تولید می کنند:

گرید راکتوری سپر که به آن ترموپلاستیک الفین (TPO) هم گفته می شود یکی از سخت ترین گریدهای قابل تولید در راکتور است و علت سخت بودن آن ریسکهای فراوان در فرآیند تولید می باشد، در تولید این گرید از کاتالیست های خاص استفاده می شود که این عوامل روی هم رفته باعث شده تا هر شرکتی ریسک های تولید آن را نپذیرد. شرکت پلی پروپیلن جم بعد از ۸ سال تولید گریدهای مختلف نظیر: هموپلیمر، کوپلیمر رندوم و ضربه پذیر به درجه ای از دانش و تجربه رسید تا ریسک تولید این گرید را بپذیرد. این گرید به دلیل سختی تولید و استانداردهای سخت گیرانه ی شرکت های خودروساز تا پیش از این از شرکت هایی نظیر Sabic عربستان، Basell هلند و Borealis اتریش از اروپا تامین  می گردید.

 میزان مصرف داخل و حجم واردات تاکنون چقدر بوده است:

برآورد مصرف داخل ۲۰-۱۵ هزار تن در سال می باشد که از این میزان ۱۵-۱۰ هزار تن سهم گرید راکتوری مزبور می باشد و بین ۱۰-۵ هزار تن نیز سهم گرید کامپاندی سپر خواهد بود.

 در چشم انداز نزدیک پیش بینی می کنید چه میزان در سال از این گرید را تولید خواهید کرد و این حجم به چه میزان در خروج ارز از کشور کمک خواهد کرد:

با توکل بر خدا در نظر است در سال آتی میزان تولید را به ۱۰ هزار تن در سال برسانیم که این میزان از خروج حدودا ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد

 گرید تولیدی از نظر کیفیت نسبت به نمونه های مشابه خارجی در چه سطحی قرار دارد:

نسبت به نمونه های خارجی و بر اساس تست های گرفته شده تا حدود زیادی مشابه نمونه های خارجی می باشد. ولی در نظر است انشالله در تولیدات آتی حتی نسبت به تولید فعلی نیز افزایش سطح کیفی داشته باشیم.

 راه صادرات این محصول به کشورهای دیگر چیست:

صنعت خودرو یکی از صنایعی است که دارای استاندارد است و مواد و قطعاتی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد باید استانداردهای تعریف شده توسط شرکت مادر را برآورده کنند، بنابراین این شرکت نیز برای عرضه گرید چه در بازارهای داخلی و چه صادراتی باید استانداردهای لازم را رعایت کند.

خوشبختانه این شرکت تا امروز توانسته استانداردهای شرکتهای داخلی نظیر ایران خودرو را برای ماشین های دنا، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و … بدست آورد.

در حال حاضر برای عرضه این گرید در بازارهای صادراتی نیازمند تاییدیه شرکت هایی نظیر پژو و رنو هستیم که این امر نیازمند زمان است و سختی های خود را به همراه دارد که ما در حال مذاکره هستیم تا این محصول را در لیست مورد تایید آنها قرار دهیم.

 شرکت پلی پروپیلن جم بر اساس چه سیاست هایی به فکر تولید این گرید افتاد:

  • ارزش آفرینی برای مشتریان داخلی از طریق رفع نیازمندی هایشان در حوزه گریدهای مصرفی
  • ارزش آفرینی برای کارکنان و سهامداران از طریق افزایش ارزش افزوده ناشی از توسعه گریدهای تخصصی
  • حفظ جایگاه برتر در صنعت پلی پروپیلن کشور

 برنامه های توسعه آینده را در خصوص این گرید بفرمایید:

  • اصلاح و بهبود مشخصات محصول تولیدی
  • پوشش دهی نیازهای خودرو سازان داخلی
  • توسعه بازار و صادرات آن به خارج از کشور
  • تنوع دهی به این نوع محصول و تولید گریدهای کامپاندی بر پایه گریدهای راکتوری

 

 

—-

 

راشدی مصارف مهم گرید های تولیدی شرکت پتروشیمی جم را تشریح کرد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم شامگاه امروز در حاشیه رونمایی از ۸ محصول شرکت پتروشیمی جم اظهار داشت: این ۸ محصول برای اولین بار در ایران تولید می شود و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای میهن عزیزمان دارد.
دکتر رضا راشدی با اشاره به مصرف سه گرید از ۸ محصول تولیدی شرکت با نام های تجاری  CC52501  و CC52502 و CC52502 SU  افزود: مصرف این سه محصول در تولید درپوش بطری های مایعات می باشد که بستگی به نیاز تولید کننده یکی از این محصولات را جهت تولید استفاده می کند. 
وی در ادامه گفت: برای اینکه محصول ما بتواند نیاز صنایع پایین دستی را پوشش داده و پاسخگو باشد این گریدها با دو وزن مولکولی متفاوت طراحی و تولید شده است لذا از این جهت به خوبی نیاز صنایع پایین دستی را پاسخگو خواهند بود.
راشدی در ادامه با تاکید بر مصرف درپوش ها در صنایع مختلف غذایی از جمله نوشابه های گازدار و بی گاز مانند آبمعدنی، ابمیوه، نوشابه های گازدار رژیمی و غیر رژیمی و… یادآور شد: درپوش مخصوص نوشابه های گازدار در برابر تنش های محیطی و شیمیایی باید دارای مقاومت بالا باشد ولی در نوشابه های غیر گازدار نیازی به مقاومت بالای آن نیست.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم در ادامه گفت: همچنین میزان افزودنی ها در گریدهای درپوش باید طوری طراحی شود که در دمای پایین قابلیت مهاجرت به سمت قطعه را نداشته باشد تا با محتویات بطری تماس نداشته و همچنین در دمای پایین چون حساسیت به تنش های وارده بیشتر است محصول تولیدی باید به گونه ای باشد که در دمای پایین تر نیز مقاومت و استحکام از خود نشان دهد و به این مهم در تولید این گرید ها با دقت و پژوهش های متعدد توجه شده است.
دکتر رضا راشدی در مورد تولید گرید HD5000S که مصرف آن در تولید تورهای ماهیگیری و طناب می باشد خاطر نشان کرد: طناب و تور ماهیگیری به لحاظ فنی باید علاوه بر خواص فیزیکی و مکانیکی مناسب و مقاومت در برابر تنش های کششی ,دارای مقاومت شیمیایی مناسب در شرایط محیطی موجود در آب دریا نیز باشد از این رو با توجه به کاربرد نهایی تور و طناب باید مقاومت uv بالایی داشته باشند که با بررسی های علمی و پژوهش در این زمینه موفق به تولید این گرید با شرایط محیطی خاص شدیم.
  مدیر پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم در خصوص تولید گرید PE100 و کاربرد آن در صنعت تولید لوله های انتقال آب تصریح کرد: این محصول استراتژیک که در شرکت پتروشیمی جم تولید میشود کاربرد فراوانی در مصارف کشاورزی، صنعتی و خطوط لوله های انتقال آب و گاز دارد.
راشدی در ادامه افزود: امروزه، استفاده از مواد پلی اتیلنی (PE) در سیستم های آبرسانی تحت فشار و گاز رسانی رشد فزآینده ای داشته است و با رویکرد مواد اولیه شاهد تولید گونه های متفاوتی از پلی اتیلن بوده ایم که نسل سوم از این سیر رو به رشد، مواد PE100 می باشند که از دهه نود میلادی در اروپا بعنوان گریدی مناسب در صنعت لوله مطرح گردیده است. گرید PE100 پتروشیمی جم با آخرین تکنولوژی روز در صنعت پتروشیمی تولید شده و از نظر خواص و طول عمر عملکردی بی نظیر در قیاس با محصولات رقبا دارد. طراحی و عرضه تجاری محصولات پلیمری با ارزش افزوده بالا و خواص ویژه در دستور کار واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی جم قرار دارد و در آینده ای نزدیک شاهد تجاری سازی چند محصول جدید دیگر خواهیم بود. 
 
 
 
 
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن