بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31964
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 1 شهریور 95 10:29 ب.ظ

جلوگیری از خروج ۵۰۰ میلیون دلار ارز کشور با تولید ۸ گرید جدید در پتروشیمی جم

ثلاث- هشت محصول جدید در شرکت پتروشیمی جم و جلوگیری از خروج ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور در کنار تامین نیاز بازارهای مصرف داخلی با حضور وزیر در مجتمع پتروشیمی جم به تولید انبوه رسید.

جلوگیری-از-خروج-۵۰۰-میلیون-دلار-ارز-کشور-با-تولید-۸-گرید-جدید-در-پتروشیمی-جم
به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از هشت محصول جدید در پتروشیمی جم رونمایی شد و برگ زرین دیگری در کارنامه پتروشیمی جم رقم خورد.
 
 با تولید انبوه این هشت محصول علاوه بر رفع نیازهای داخلی و بازارهای جهانی، و به جهت واردات محور بودن منبع تامین این گریدها، از خروج ۵۰۰ میلیون دلار ارز کشور جلوگیری خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش: پلی اتیلن سنگین شامل گریدهایCC52501-CC52502-CC52502 SU Caps &Closure)) که میزان مصرف داخلی گریدهای مذکور با کاربری انواع درب های بطری حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تن در سال می باشد.
 
که تولید انبوه این محصول، با هدف حذف واردات صورت می پذیرد و در بخش برآوردهای اقتصادی صرفه ایی معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار به ازای هر تن نسبت به محصول وارداتی در پی دارد. در حال حاضر سطح قیمت های این گروه از محصولات در بازار داخل معادل ۱۱۲۰- ۱۱۴۰ دلار در هر تن می باشد. 
 
در حوزه سودآوری، ارزش افزوده ایجاد شده برای این شرکت نسبت به سایر گریدهای جایگزین معادل ۵ تا ۱۰ درصد به ازای هر تن محصول تولیدی خواهد بود.
 
این گزارش می افزاید: پلی اتیلن سنگین HD 5000S گرید یارن (الیاف) از تقاضای مناسبی در بازارهای مصرف خصوصا صادراتی برخوردار است. از سوی دیگر سطح قیمت این محصول در بازار داخل معادل ۱۰۹۰ -۱۱۰۰ دلار هر تن که در مقایسه با محصولات وارداتی مشابه  ۲۰ درصد پایین تر می باشد. 
 
همراستا با صرفه اقتصادی ایجاد شده به جهت حذف واردات، برای این شرکت نیز ارزش افزوده ای معادل ۲۰ تا ۳۰ دلار به ازای هر تن نسبت به سایر گریدهای جایگزین ایجاد خواهد نمود. 
 
همچنین پلی اتیلن سنگین گرید پایپ مشکی PE100 یک محصول استراتژیک پتروشیمی جم است که میزان مصرف داخلی این گرید در زمینه های مختلف حدود ۴۰۰ هزار تن در سال می باشد که کمتر از ۶۵ درصد از نیاز واقعی بازار داخل از محل واردات است.
 
تولید محصول مشکی با کیفیت پایین توسط کامپاندرهای داخلی با بهره گیری از محصولات پایپ خود رنگ صورت می پذیرد.
 با توجه به سطح قیمت های وارداتی این محصولات حدود ۱۵۵۰-۱۵۷۰ دلار در هر تن،  صرفه اقتصادی ایجاد شده بیش ۲۰۰ دلار در هر تن خواهد بود. بدیهی است با تولید انبوه این محصول از واردات ۳۰۰ هزار تن در سال جلوگیری بعمل خواهد آمد. 
 
یکی دیگر از ۸ گرید رونمایی شده توسط وزیر گرید پلی اتیلن سنگین FT 503 گرید باک خودرو می باشد که مطابق با برآوردهای بعمل آمده از صنایع خودروسازی داخلی میزان مصرف سالیانه این گرید معادل ۱۵-۱۰ هزار تن در سال است.
 
به دنبال تحقق پروژه مشترک فی مابین پتروشیمی جم و شرکت طراحی مهندسی تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) و در مدار تولید قرارگرفتن این گرید با حجم انبوه، صرفه اقتصادی بیش از ۳۵ درصد برای صنایع خودرو سازی به ازای تولید هر قطعه باک خودرو برآورد می گردد.
 
 دوگرید دیگر EPX 3130UV & RP340R پلی پروپیلن گرید سپر خودرو و گرید تزریقی برای ظروف شفاف است که میزان مصرف داخلی گرید سپر معادل ۷-۱۰ هزار تن در سال و میزان مصرف داخلی گرید تزریقی شفاف ۵ هزار تن در سال می باشد، و افزایش این دو گرید به سبد محصولات پلی پروپیلنی علاوه بر صرفه اقتصادی به جهت تولید داخل سبب ارتقا سطح کیفی محصولات تکمیلی خواهد شد.
برچسب ها: ,

نظرات

  1. احمد says:

    باسلام خواهشا امکانش هست اخبار رقیقتری راجب اون کاگران که نامه اعتراض خود به وزیر دادن و فردای ان روز از پتروشیمی جم اخراج شدن چیست؟و حتی اقای شهریاری در مجلس ازشون دفاع کرده وفایل صوتی موجود میباشد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن