بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31967
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 1 شهریور 95 11:28 ب.ظ

نبض بازار در دست اتاق اصناف است/ نباید به بهانه ی این هفته ها کار اداره ها عقب بماند/ به سوالات سرشمارها پاسخ صحیح و دقیق بدهیم

اختصاصی ثلاث- جلسه شورای اداری شهرستان کنگان در سالن اجلاس فرمانداری به مناسبت هفته دولت و هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد.

به گزارش ثلاث، جلسه شورای اداری شهرستان کنگان در سالن اجلاس فرمانداری به مناسبت هفته دولت و هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد.

امام جمعه کنگان در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته دولت بیان کرد : با وجود سپری شدن سال پایانی دولت شایسته است نحوه ی ارائه و بیان خدمات به گونه ای باشد که شائبه تبلیغات انتخاباتی وجود نداشته باشد .

وی با بیان این که همه باید بدانیم تضعیف دولت، تضعیف نظام است و تخریب دولت روا نیست افزود: سیره عملی رهبری برای همه حجت است و ایشان همواره در همه ی ادوار و دولت های مختلف مقید به حقایق و حمایت از دولت ها بوده است

نباید به بهانه ی این هفته ها کار اداره ها عقب بماند/ معنای واقعی افتتاح این است که مردم از ان پروژه بهره مند شوند

محمودی اضافه کرد: نکاتی که باید در هفته دولت و هفته های که در پیش داریم رعایت شود ، این است که نباید به بهانه ی این هفته ها کار اداره ها عقب بماند و این یک اسیب است ، زیرا خیلی از این تشریفات اضافه است و معنای واقعی افتتاح این است که مردم از ان پروژه بهره مند شوند و در جلسات نمادین زمانی که هدر می رود حق مسلم یک ارباب رجوع است .

امام جمعه یادآور شد: هر مدیری در نظام دینی باید باورش باشد که هیچ دولتی بدون تنفیذ و تایید رهبری مشروعیت ندارد و به تعبیری طاغوت است .

وی با بیان اینکه کارمند باید در نظام دینی اهل کرامت باشد خاطر نشان کرد : وعده ای که کارمند میدهد باید عملی کند زیرا وعده حکم نذر را دارد با تفاوت اینکه وعده کفاره ندارد.

نبض بازار در دست اتاق اصناف است/ برای انتخاب مدیر اتاق اصناف با اصول پیش رفتیم تا شخص مناسبی انتخاب کنیم

نصرالله کشاورز رئیس اداره صنعت ومعدن وتجارت شهرستان کنگان با ارائه گزارش و عملکرد این نهاد در سال گذشته و برنامه های سال ۹۵ افزود : نبض بازار در دست اتاق اصناف است و اگر مدیری با درایت نباشد تمام برنامه ها ناقص خواهد بود و ما برای انتخاب مدیر اتاق اصناف با اصول پیش رفتیم تا شخص مناسبی انتخاب کنیم.

وی افزود: در شهرستان کنگان ۴۰۰ بافنده داریم که در خانه ها مشغول به کار هستند و تقاضا دارم برای ایجاد واحد تولیدی فرش در شهرستان زمین یا مکان دائمی تعلق بگیرد تا با برند ” خانه فرش کنگان” زمینه اشتغال زایی ایجاد شود .

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی کنگان تولیداتی وجود دارد که جوابگویی مردم است که امید می رود مسئولین ، شرکت های مستقر در منطقه ومردم شهرستان با خرید محصولات از کارخانه ها و مراکز تولید حمایت کنند .

 

نتایج حاصل از سرشماری، پایه و اساس برنامه ریزی های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود  

عباس پاریابی معاون برنامه ریزی و قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان کنگان گفت : اولین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۳۵ توسط اداره امارعمومی وابسته به وزارت کشور انجام شد و تا به امسال ۷ سرشماری صورت گرفته است .

وی افزود: هدف کلی سرشماری جمع اوری داده ها، اطلاعات پایه ای و شناسایی تعداد، ساختار و ویژگی های عمده افراد جامعه برای برنامه ریزی دولت مردان ، سیاست گذاران و پژوهشگران می باشد و همچنین مشخص نمودن یک چهارچوب آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن از جمله دیگر اهداف اصلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن است .

پاریابی ادامه داد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از رویکردهای مهم کشور است که نتایج حاصل از آن پایه و اساس برنامه ریزی ها ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود .

وی به نقل از فرمایشات مقام رهبری جهت شرکت کردن در سرشماری گفت : توصیه می کنم که به سوالات سرشمارها پاسخ صحیح و دقیق بدهیم تا دولت با اتکا به آن بتواند برنامه ها ی عملیاتی خود را به نحو بهتری انجام دهند و اولویت ها را در مسائل مختلف کشور رعایت نمایند .

وی اشاره کرد: سرشماری از ۳ تا ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ به صورت اینترنتی آغاز می شود و در مراکز و فروشگاه خرید افراد سرشمار مستقر می شوند تا مردم به صورت رایگان ثبت نام اینترنتی انجام دهند .

زینب تجمع- خبرنگار ثلاث

 

 

نظرات

  1. کشاورز says:

    با سلام و احترام و سپاس از سرکار خانم تجمع بابت انعکاس خبری

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن