بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31981
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 2 شهریور 95 1:35 ق.ظ

«عمارت ملک» مستند می‌شود

مستند عمارت ملک تحت عنوان «تضاد» نگاهی به تاریخچه و وضعیت فعلی ساکنین عمارت ملک از آثار تاریخی ثبت شده ملی در استان بوشهر دارد.

به گزارش ثلاث به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، اعظم جامه بزرگ نویسنده و کارگردان مستند «تضاد» در این باره اظهار داشت: عمارت ملک در شهر بوشهر از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که به عنوان یکی از آثار تاریخی استان به ثبت ملی به ثبت رسیده است و با سکونت حدود هفتاد خانوار در «عمارت ملک» با نوعی حاشیه‌نشینی در این بنای تاریخی مواجه هستیم.

اعظم جامه بزرگ افزود: حفظ آثار تاریخی از ضرورت‌های است که خوشبختانه همگان بر آن اتفاق نظر دارند اما تناقضی که میان جنبه اخلاقی و رفتار انسانی خانواده‌های طبقه محروم و آسیب پذیر ساکن در عمارت ملک با صیانت از این اثر ملی وجود دارد که این موضوع دستمایه اصلی این مستند اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از عمارت ملک با گذشت زمان به تدریج از بین رفته است اما بنای در حال حاضر نیز از نظر معماری و زیبایی شناسی بسیار قابل توجهی است که در مستند به آن پرداخته می‌شود.

جامه بزرگ با اشاره به اینکه فیلمبرداری مستند  «تضاد» به پایان رسیده است و در مرحله تدوین قرار دارد، گفت: عابدین رمضانی دستیار کارگردان، ابراهیم قهوه‌چی تصویربردار، اله کرم حسینی مدیر تولید، هادی فرهمند تصویربرداری هوایی در ساخت این مستند همکاری داشته‌اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن