بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32085
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 4 شهریور 95 11:46 ب.ظ

وزیر نفت: پارس جنوبی، تامین کننده ۵٠ درصد گاز تولیدی کشور است

ثلاث – بیژن زنگنه : افزایش ضریب بازیافت نفت اگر صورت نگیرد، سرمایه ملی ما زیرزمین از بین می رود.

به گزارش ثلاث و به نقل از شانا ، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) پس از ورود به بوشهر و دیدار با مصطفی سالاری استاندار بوشهر، در جلسه اداری شورای این استان شرکت کرد و پس از شنیدن نظرات برخی مدیران استان اظهار کرد: افزایش ضریب بازیافت نفت اگر صورت نگیرد، سرمایه ملی ما زیرزمین از بین می رود.

وی گفت: هم اکنون ۸۳۰ میلیارد بشکه نفت کشف شده در ایران وجود دارد که یک درصد افزایش ضریب بازیافت آن، به افزایش هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون بشکه ای برداشت نفت منجر می شود که با قیمت نفت ۴۰ تا ۴۲ دلاری برای هر بشکه، حدود ۳۵ میلیارد دلاردرآمدزایی برای کشور به همراه خواهد داشت.

زنگنه یادآور شد: ما حق نداریم این منابع را از دست بدهیم.

 

پارس جنوبی، تامین کننده ۵٠ درصد گاز تولیدی کشور 

 

وزیر نفت به افزایش تولید گاز در پارس جنوبی اشاره کرد و با بیان این که میزان تولید روزانه گاز از ۲۴۰ میلیون متر مکعب در ابتدای دولت یازدهم به بیش از۳۷۰ میلیون مترمکعب در حال حاضر رسیده است، تصریح کرد: میدان گازی پارس جنوبی هم اکنون ۵۰ درصد کاز تولیدی کشور را تامین می کند.

زنگنه برجام را یکی از کارهای بزرگ دولت در حوزه اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: با اجرای برجام علاوه بر تسهیل در فروش نفت، امکان وصول پول حاصل از فروش آن نیز فراهم و دسترسی به تجهیزات توقیف شده نیز میسر شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن