بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32483
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 شهریور 95 1:40 ق.ظ

آقای استاندار با دیّر مهربانتر باش!

ثلاث- :اما اقای استاندار نمیدانیم چه شده که در این سالها مقامات و مسولین استانی مهربانی شان را از مردم این شهرستان دریغ کرده اند.

:اما اقای استاندار نمیدانیم چه شده که در این سالها مقامات و مسولین استانی مهربانی شان را از مردم این شهرستان دریغ کرده اند…برای اثبات این مدعا تنها به گوشه ای از نامهربانی ها اشاره میکنیم به امید اینکه مهربانی ها فزونی یابد؛

نمیدانم چقدر و تا چه اندازه با پیشینه ی تاریخی ، مذهبی و انقلابی شهرستان دیر آشنا هستید. نمیدانم رشادت هادی بزرگمردان این سرزمین را در طول تاریخ مطالعه کرده اید یا نه…
مردمان این سرزمین هیچگاه ظلم را بر نتافته اند گواه این مدعا مبارزات تاریخی علی سمعیل و خالو حسین بردخونی با زورگویان و حاکمان مستبد بوده و بعدها مبارزان دلیرمرد انقلابی که از بردخون تا آبدان و دوراهک و بردستان ودیر و دهها روستای این شهرستان می باشد.
نمیدانم چه میزان از مبارزات دوران شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی در این شهرستان مطلع هستید … مبارزاتی که با پشتوانه ی بزرگان دینی و مذهبی این دیار شکل گرفته بود. مبارزانی که از دل حوزه های علمیه ی دیر و بردخون بیرون امده بودند و گوش به فرمان بنیانگذار کلیر انقلاب اسلامی بوده و با فرمانبرداری از مرجع و رهبر خود روزگار این دیار را برای رژیم شاهنشاهی آشفته کرده بودند…
تقدیم دو شهید و دهها جانباز تنها گوشه ای از این جریانات است و چندی بعد در دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان با اعزام صدها نیرو به جبهه ها و تقدیم صدها شهید و جانباز بار دیگر وفاداری خود را به اثبات رسانیده اند…
اما اقای استاندار نمیدانیم چه شده که در این سالها مقامات و مسولین استانی مهربانی شان را از مردم این شهرستان دریغ کرده اند…

برای اثبات این مدعا تنها به گوشه ای از نامهربانی ها اشاره میکنیم به امید اینکه مهربانی ها فزونی یابد؛

١- بیمارستان بندر دیّر که با هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی در دولت قبل معطل مانده بود، نمیدانیم که چه شده بیست درصد باقیمانده ی إتمام ساختمان فیزیکی این بیمارستان اکنون سه سال است زمان برده و هر بار مقامات استانی و شهرستانی زمانی مشخص می کنند برای افتتاح.
سوْال و دغدغه ی جدی مردم شهرستان دیر این است که اگر اماده نمی شود چرا مسؤولین وعده می دهند و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می کنند. در یک سال و نیم گذشته فرماندار دیّر، معاون عمرانی استانداری بوشهر و رییس علوم پزشکی استان بیش از سه بار زمان افتتاح مشخص کردند برای این پروژه و در زمان رسیده وعده ها اتفاقی رخ نمی داد و پروژه همچنان بلاتکلیف….
اقای استاندار کی قرار است آرزوی بیست و اندی ساله ی مردم این شهرستان که در دولت قبل بیش از هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است محقق شود؟ چرا برخی مقامات استانی دوست دارند با وعده های تو خالی امید مردم را از دولت تدبیر و امید بکاهند.

Image result for ‫عکس بیمارستان دیر‬‎
٢- متانول کاوه بندر دیّر ، این تهدید بزرگ مردم سیزده سال است معطل مانده است. نمیدانم چقدر از وضعیت ایمنی و پدافند غیرعامل در این پروژه مطلع اید.
مسولین استانی و شهرستانی در خصوص این پروژه نیز سه بار تاکنون وعده ی افتتاح داده اند که این وعده ی عملی نشده نیز باعث بدبینی مردم به وعده های مسولین شهرستانی و استانی شده است.
اقای استاندار متانول کاوه راه اندازی شود ولی زیرساخت هایش فراموش شود می تواند در صورت بروز حادثه ای مثل پتروشیمی ماهشهر تلفات متعدد جانی به همراه داشته باشد، نمیدانم میدانید یا نه، میدانید که دو مرکز بشری ( روستاهای اولی جنوبی و شمالی) در یک قدمی این پروژه قرار گرفته اند، پروژه ای که نه راه دسترسی اختصاصی دارد و نه اورژانس و آمبولانسی و نه آتش خاموش کن حرفه ای….

Image result for ‫عکس متانول کاوه‬‎
٣- اورژانس هوایی بندر دیّر ، پروژه ای که بخاطر اجرای ان دهها هکتار از بکرترین أراضی ساحلی بندر دیر تملک شد و جابجایی دولتی صورت گرفت تا زمین مورد نظر هلال احمر تامین شود اما نمیدانیم چه شد همه نامهربان شدند یکباره و این پروژه که أراضی اش مشخص شده بود را جایی دیگر کلنگ زدند.
اقای استاندار نمیدانم از حوادث جاده ای ، تلفات دریایی و در اینده ای نزدیک حوادث احتمالی متانول کاوه مطلع هستید یا نه..
آیا شایسته است هلی کوپتری که برای شهرستان دیر در نظر گرفته شده بود فقط با یک تصمیم غیرکارشناسی به محلی انتقال یابد که در چند قدمی ان حداقل شش بیمارستان و صدها آمبولانس جاده ای قرار دارد.

Image result for ‫عکس اغاز عملیات اجرایی پایگاه امداد هوایی دیر‬‎
۴-بزرگراه دیر – بوشهر که قرار بود سال٩۵ به بهره برداری برسد مدتهاست بلاتکلیف مانده و زیرسازی های صورت گرفت در محدوده ی شهرستان دیر از بین رفته است و میلیاردها تومان به بیت المال ضرر و زیان وارده شده است و بجای ان پیشرفت این پروژه از بوشهر تا دلوار بوده…
اقای استاندار ایا نمی شد این پروژه از دیّر آغاز شود تا از دهها حادثه جاده ای که در سی کیلومتری دیر به دلیل وضعیت بد جاده ای حادث شده است جلوگیری شود. ایا این اتفاق نامهربانی نیست!!!!

Image result for ‫عکس بزرگراه دیر بوشهر‬‎
۵- مخزن ده هزار متر مکعبی بندر دیّر علیرغم تکمیل پروژه سه سال است به بهره برداری نرسیده است .
نمیدانم توجیه مسولین در این خصوص چیست؟ این مخزن می توانست مشکلات کم ابی مردم این شهرستان را مرتفع سازد.

Image result for ‫عکس مخزن ده هزار متر مکعبی اب شهر‬‎
۶- اسکله ی خور خان هم به آرزوی مردم بردخون تبدیل شده است و مردم این شهر دیگر از وعده ها خسته شده اند.

Image result for ‫عکس اسکله خورخان‬‎
٧- پارس شمالی نه تنها تاسیسات اداری اش از دیر به جایی دیگر منتقل شد بلکه پروژه اسکله ی ان نیز با توجه به وجود بهترین لنگرگاه و عمق آب قرار است در شهرستانی دیگر استارت زده شود.

۸- شهرک مسکونی صنعت نفت هم که تفاهم نامه ان قبلا به امضا فرماندارن دیر و کنگان و مقامات نفتی رسیده بود اس از سه بلاتکلیفی و بدون پیگیری مقامات استانی و شهرستانی کم کم به فراموشی سپرده شده بود و اینروزها قرار است کلن ان را منتفی کنند.
اقای استاندار از این دست اتفاقات بیشمار است در این شهرستان و نمیدانم شما نام این اتفاقات را چه می گذارید؟؟؟

نامهربانی به جامعه ی صیادی این شهرستان و عدم توجه کافی به بخش کشاورزی این شهرستان سبب شده است کم کم لقب بزرگترین بندر صیادی کشور و قطب کشاورزی خارج از فصل از این شهرستان کوچ کند؟؟

نمیدانیم کی قرار است تدبیری شود تا مهربانی ها به سمت این شهرستان سرازیر شود .

منبع: پارس خلیج- هادی دوراهکی

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن