بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32563
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 شهریور 95 5:25 ب.ظ

امام جمعه کنگان هشدار داد :

طلاق زلزله خاموش است

ثلاث – امام جمعه کنگان : الگوی عفاف و پاکدامنی ، تقسیم کار در منزل ، همسرداری و مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر ، سبک بودن مهریه ، جهیزیه و جشن عروسی را نمونه هایی از الگوهای اخلاقی و تربیتی زندگانی امام علی علیه السلام و حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها بیان کرد.

به گزارش ثلاث ، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) افزود : اگر این پیوند آسمانی الگوی آغاز و تداوم زندگی مشترک زوج های جوان شود ، پدیده ای به نام طلاق وجود نخواهد داشت .

وی با گلایه از سخت گیری های خانواده ها بیان داشت : سخت گیری برخی خانواده ها و سنگ اندازی در مسیر ازدواج و فاصله گرفتن از دستورات دین موجب شده سن ازدواج بالا برود .

خطیب جمعه فراهم کردن بستر ازدواج آسان را وظیفه ای همگانی دانست و با اعلام آمادگی دفتر امام جمعه برای تحقق این مهم اظهار داشت : مسئولین – خیرین و خانواده ها شرایط لازم برای ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند .

محمودی در ادامه الگوی عفاف و پاکدامنی ، تقسیم کار در منزل ، همسرداری و مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر ، سبک بودن مهریه ، جهیزیه و جشن عروسی را نمونه هایی از الگوهای اخلاقی و تربیتی زندگانی امام علی علیه السلام و حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها بیان کرد .

وی در ادامه با اشاره به آمار بالا و تکان دهنده طلاق در کشور بیان نمود : طلاق زلزله خاموشی است که متاسفانه بنیاد خانواده ها را متزلزل ساخته است .

محمودی با تسلیت شهادت امام جواد (علیه السلام) و بازخوانی سیره علمی و عملی آن امام همام گفت : زندگانی امام جواد می تواند الگو و نسخه ای نجات بخش برای همه بشریت بویژه جامعه بزرگ جوانان مسلمان و انقلابی باشد .

وی با اشاره به دیدار فرماندهی معظم کل قوا با وزیر دفاع و فرماندهاتن نظامی و بازدید ایشان از صنایع دفاعی کشور بیان داشت : پدافند خط مقدم مقابله با تهاجم دشمن و آمادگی و تقویت صنعت دفاعی یک ضرورت انکارناپذیر است .

امام جمعه کنگان با نکوداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری و سوابق مبارزاتی مردم ولایتمدار استان بوشهر در مبارزه با استکبار و بیان اینکه همه مردم استان بوشهر برای دفاع از کیان نظام و این مرز و بوم رئیسعلی دلواری اند گفت : مردم استان بوشهر به تبعیت از شهید رئیسعلی دلواری و دیگر شهدای استان امروز نیز آماده جانبازی برای حراست از کیان نظام دینی و آب و خاک میهن اسلامی اند .

وی در پایان با اشاره به سالروز جمعه خونین مکه در سال ۶۶ به جنایات آل خبیث سعودی در یمن ، سوریه ، عراق ، فاجعه منا اشاره و عنوان نمود : رژیم سفاک سعودی با تداوم جنایات خود به سراشیبی سقوط نزدیک تر شده و به فضل الهی این رژیم منحوس و حامیان غربی و عربی اش به زباله دان تاریخ خواهند پیوست .

گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله قدوسی و سرتیپ شهید دستجردی و شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه ها بود . / پرتال شهرداری

نظرات

  1. طاها says:

    سلام یه ایمیل براتون فرستادم اگه میشه منعکس بشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن