بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32637
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 13 شهریور 95 2:15 ب.ظ

پایانه‌های نفتی انتقال دفترش به تهران را کلید زد

این در حالی است که سال پیش چنین سناریویی البته به منظور انتقال این ستاد به شیراز با حساسیت افکار عمومی ناکام ماند، اما این بار آگهی خرید چنین ساختمانی برای این شرکت، بدون ذکر نام پایانه های نفتی منتشر شد تا حساسیتی برانگیخته نشود!

شرکت پایانه های نفتی ایران در اقدامی چراغ خاموش، خرید ساختمان در تهران را به منظور انتقال ستادش از خارگ کلید زد.

به گزارش ثلاث به نقل از «خلیج فارس»؛ این در حالی است که سال پیش چنین سناریویی البته به منظور انتقال این ستاد به شیراز با حساسیت افکار عمومی ناکام ماند، اما این بار آگهی خرید چنین ساختمانی برای این شرکت، بدون ذکر نام پایانه های نفتی منتشر شد تا حساسیتی برانگیخته نشود!

در این آگهی که ۹ شهریور در روزنامه ایران درج گردیده، از مالکان ساختمان اداری در تهران برای ارائه اطلاعات ملک شان دعوت شده است. از شما چه پنهان، نشانی ذکر شده برای این موضوع، دفتر امور هماهنگی پایانه های نفتی در تهران و فرد معرفی شده (خدابخش)، رییس دایره توسعه و تجهیز شرکت پایانه های نفتی می باشد.

طبق مستنداتی که در اختیار باشگاه خبری  قرار گرفته، مشخصات این فراخوان با درخواست چندی قبل پایانه های نفتی برای انتقال  دفتر ستادی اش به تهران و موافقت شرکت ملی نفت با این موضوع مطابقت دارد.

در سفر اخیر وزیر نفت، عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در شورای اداری استان تصریح کرد: «شایعه انتقال دفتر پایانه ها از خارگ باعث آزردگی مردم شده و از وزیر درخواست تجدیدنظر داریم»، اما زنگنه در صحبت های خود پاسخی به این موضوع نداد.

این همه در شرایطی است که انتظار می رفت حتی دفتر پایانه های نفتی به مرکز استان منتقل شده تا نقش حاکمیتی شرکت ملی نفت در استان بهتر ایفا شده و امکان پیگیری مطالبات استان به شکل موثرتری فراهم گردد، افزون بر آن، توقع می رود شرکت های نفتی دیگر که حوزه فعالیت شان مرتبط  با بوشهر است به استان منتقل شده و تاثیرات آن برای بوشهر قابل لمس باشد، نه اینکه دفتر پایانه ها را نیز از اینجا ببرند.

شنیده می شود اغلب کارکنان دفتر ستادی پایانه های نفتی نسبت به این جابجایی (به دلیل هزینه های بالای زندگی در تهران و فاصله تحصیلی کودکان خود) نگران هستند، اما گویا مدیرعامل شرکت پایانه ها و معاون پشتیبانی وی اصرار بیشتری به این موضوع دارند.

گفتنی است دفتر ستادی پایانه های نفتی براساس مصوبه دولت سابق از سال ۸۵ به خارگ که محل اصلی فعالیتش می باشد منتقل شد و براساس قوانین برنامه پنجم توسعه که هنوز پابرجاست، انتقال نیروها به تهران ممنوع است، به جز موارد خاص با تصویب بالاترین مقام آن دستگاه. از این رو مشخص نیست ضرورت این انتقال و نارضایتی افکار عمومی در چیست؟

کمتر از یکماه پیش که بحث انتقال شرکت هواپیمایی نفت از اهواز مطرح شد؛ از نمایندگان تا استاندار بر باقی ماندن این دفتر در استان تاکید داشته و نهایتا وزارت نفت را به عقب نشینی از تصمیم خود وادار کردند. اکنون باید دید واکنش مسئولان بوشهری به این ماجرا چگونه است؟

انتظار می رود نمایندگان استان در قبال این حرکت چراغ خاموش، موضع گیری مناسبی داشته و یکبار برای همیشه خواستار پایان دادن به این بحث توسط وزارت نفت شوند.

افزون بر آن خواستار انتقال دفاتر ستادی شرکت های دیگر نظیر زاگرس جنوبی، فلات قاره، نفت و گاز پارس و… به استان در کنار ایفای مسئولیت های اجتماعی آنها باشند.

تا ببینیم و تعریف کنیم…

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن