بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32645
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 13 شهریور 95 2:52 ب.ظ

دختران اینستاگرامی” قاچاقچیان کوکائین از آب درآمدند

استرالیا می‌گوید دو زن جوان کانادایی را که با یک کشتی لوکس تفریحی به این کشور سفر کرده بودند، به اتهام قاچاق کوکایین به ارزش ۲۳ میلیون دلار، بازداشت کرده‌ است.

 
ایزابلا لاگیس، ۲۸ ساله و ملینا رابرج، ۲۲ ساله، روز یکشنبه گذشته و پس از آن که کشتی کروز لوکس حامل آنها در سیدنی پهلو گرفت بازداشت شدند.

آن طور که پلیس استرالیا گزارش کرده این دو ۳۵ کیلو کوکایین در چمدانی جاسازی کرده بودند.

این دو که سفرنامه خود را در اینستاگرام منتشر می‌کردند ممکن است به حبس ابد محکوم شوند.

ایزابلا و ملینا در طول این سفر دریایی بارها عکس‌هایی از خود در نیویورک و هفت شهر دیگر محل توقف کشتی‌شان در آمریکای جنوبی منتشر کردند و کاربران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی جذب کردند.

به گفته مقام‌های مرزبانی استرالیا، این بزرگترین محموله کوکایین قاچاق بوده که تاکنون از یک کشتی یا یک هواپیما در این کشور ضبط شده است.

این دو زن اهل کبک کانادا، دو ماه پیش سفر دریایی خود را با کشتی لوکس میس‌سی پرنسس و از شهر ساوتهمپتون آغاز کرده بودند.

پلیس همزمان از دستگیری یک مرد دیگر در همین کشتی به علت قاچاق حدود ۶۰ کیلوگرم کوکایین خبر داده اما تصریح نکرده است که آیا میان بازداشت آندره تَمین، ۶۳ ساله، و محموله‌ای که از ایزابلا و ملینا کشف شده رابطه‌ای وجود داشته است.

پلیس استرالیا می‌گوید کوکایین‌ها در چمدانی که در کابین این دو نفر بود و با کمک سگ‌های موادیاب پیدا شده است

حداکثر مجازاتی که می‌تواند منتظر این افراد باشد تحمل حبس ابد در زندان‌های استرالیا است.

پلیس هنوز در حال بررسی این فرضیه است که آیا این سه نفر در یک بندر (ساوتهمپتون) سوار کشتی شده‌اند و یا این که جداگانه در بنادری در آمریکای جنوبی و با نقشه ورود به استرالیا وارد این کشتی کروز لوکس شده‌اند.

پلیس مرزبان استرالیا که عملیات توقیف این محموله بزرگ کوکایین را رهبری کرده از وزارت کشور آمریکا و پلیس کانادا به علت اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار داده‌اند تشکر کرده است.

به گفته پلیس استرالیا، آمریکا و کانادا از میان ۱۸۰۰ مسافر این کشتی تفریحی، این سه نفر را به عنوان “مسافران پرخطر” معرفی کرده بودند.

منبع: فرارو

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن