بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33007
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 19 شهریور 95 2:45 ب.ظ

قیمت جهانی نفت به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسید

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا این هفته حدود ۶ درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی در طی ۳ هفته اخیر قرار دارد.

قیمت نفت

 

 

 

به گزارش ثلاث  به نقل رویترز، قیمت نفت که اوایل امروز به دلیل کاهش قابل توجه حجم ذخایر نفت خام آمریکا بیش از ۴ درصد افزایش یافته بود، با به راه افتادن موجی از برداشت سودها، کاهش یافت.
قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا این هفته حدود ۶ درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی در طی ۳ هفته اخیر قرار دارد. این افزایش قیمت ها پس از آن رخ داده که عربستان و روسیه توافق کرده اند تا برای تثبیت بازار نفت با یکدیگر همکاری کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با ۴۸ سنت کاهش به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت امروز برای اولین بار در ۲ هفته اخیر به بالای ۵۰ دلار رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز رشدی ۲٫۰۱ دلاری، معادل ۴٫۲ درصدی را تجربه کرده بود.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز با ۴۱ سنت کاهش به ۴۷ دلار و۲۱ سنت رسید.
پس از آنکه تحلیلگران موسسه مگان استنلی اعلام کردند که این ریسک وجود دارد که توازن مجدد بین عرضه و تقاضا به تاخیر افتاده باشد، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت.
این تحلیلگران در یادداشتی نوشتند: «ما هنوز پیش بینی خودمان مبنی بر برقراری توازن در اواسط سال ۲۰۱۷ را تغییر نداده ایم، اما سطح اعتقاد ما به این پیش بینی در حال کاهش است… یک بار دیگر ما شاهد افزایش احتمالا وقوع چند تحول کاهنده غیرمنتظره هستیم که می تواند موجب به تاخیر افتادن برقراری توازن مجدد در بازار به اواخر سال ۲۰۱۷ یا حتی سال ۲۰۱۸ شود.»
پس از آنکه آمارهای دولتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱۴٫۵ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۵۱۱٫۴ میلیون بشکه رسیده که بیشترین کاهش هفتگی از ژانویه ۱۹۹۹ تاکنون بود، قیمت نفت به یکباره افزایش یافت.
تجار گفتند، کاهش تخلیه بار نفتکش ها در تگزاس و لوئیزیانا به دلیل طوفان هرمین، دلیل این کاهش حجم ذخایر بوده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن