بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33141
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 22 شهریور 95 12:38 ب.ظ

تصاویر بسیار قدیمی از بندر تاریخی سیراف

به گزارش ثلاث سر مارک اورل اشتین (۱۸۶۲-۱۹۴۳) باستانشناس مجارستانی الاصل که تبعه انگلستان بوده و بیشتر به خاطر کاوشهایش در آسیای میانه شناخته شده است.   او متولد بوداپست در یک خانواده یهودی در سال ۱۸۶۲ میلادی بود. و در سال ۱۹۴۳ میلادی در شهر کابل افغانستان فوت کرد. بعدها با تغییر به فرقه باپتیستها […]

به گزارش ثلاث سر مارک اورل اشتین (۱۸۶۲-۱۹۴۳) باستانشناس مجارستانی الاصل که تبعه انگلستان بوده و بیشتر به خاطر کاوشهایش در آسیای میانه شناخته شده است.

 

او متولد بوداپست در یک خانواده یهودی در سال ۱۸۶۲ میلادی بود. و در سال ۱۹۴۳ میلادی در شهر کابل افغانستان فوت کرد. بعدها با تغییر به فرقه باپتیستها دین مسیحیت را قبول کرده و تبعه انگلیس شد. در این سالها اشتین تحقیقات و کاوشهای زیادی را به سرمایه گذاری دولت انگلستان در سراسر جهان برای آن کشور انجام داد.

او در حدود سالهای ۱۹۲۰ تا حدود ۱۹۳۰میلادی در ایران به سیر و سیاحت و تحقیقات گسترده ای درباره تاریخ ممالک مشرق زمین مشغول بود و اکتشافات بسیاری انجام داد.

او در همان سالها به جنوب ایران مسافرت هایی داشت و ازشهر تاریخی و کهن سیراف(بندر طاهری) بازدید کرد و مطالب ارزشمند بسیاری را در کتاب خود تحت عنوان«اکتشافات باستان شناسی در شمال غرب هند و جنوب شرقی ایران»در سال ۱۹۳۷ در لندن به چاپ رساند.اورول اشتین پس از سالها سیاحت و تحقیق در سن ۸۰ سالگی در کابل افغانستان درگذشت و در همان جا به خاک سپرده شد.

 

گفتنی است تصاویر زیر که برای اولین بار منتشر میشود مربوط به بندر سیراف و از عکس های چاپ شده در این کتاب برداشت شده است.

 نمایی از بندرگاه سیراف
 مدرسه قدیمی سیراف
 مسجد قدیمی
 
 قلعه شیخ نصوری سیراف
 
 
 
 گورستان صخره‌ای سیراف
 
 
 تنگ لیر
 پرتگاه های حوالی سیراف
 روستای پرک

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن