بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33818
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 2 مهر 95 8:14 ب.ظ

در جمع نمازگزاران؛

امام جمعه کنگان: مواضع استکبار ستیزانه رئیس جمهور در سازمان ملل ستودنی است

مام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: سخنان استکبار ستیزانه رئیس جمهوری و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار جهانی از تریبون سازمان ملل آنهم در قلب آمریکا ارزشمند و ستودنی است.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کنگان با اشاره به سخنان دکتر روحانی در باره برجام و عهدشکنی آمریکا افزود: کوتاهی و پایبند نبودن آمریکا به برجام یک تخلف آشکار بین المللی است که جامعه جهانی باید به آن واکنش نشان دهد.
وی در بخشی دیگر خطبه های نمازجمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم بیان کرد: معظم له مهمترین پیام غدیر را تبیین امامت بعنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام دانستند و بر لزوم اجتناب از تحریک احساسات اهل سنت در مساله اعتقاد به امامت تاکید و آن را خلاف سیره معصومان (ع) عنوان کردند.
محمودی افزود: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، داعش و گروهکهای تکفیری و نیز شیعه انگلیسی نتیجه تحریک احساسات در فرق و مذاهب است که باعث ضربه زدن به وحدت اسلامی می شود.
وی با تقدیر از برنامه های دهه ولایت در شهرهای کنگان، بنک، سیراف و روستاهای شهرستان به برخی اقدامات در برخی مراسم سطح شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در مراسم دینی باید آنچه مرضی خدا و پیامبر و اهل بیت ایشان است، انجام گیرد.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع فراموش نشدنی و بی نظیر تاریخ ایران اسلامی است.
وی با انتقاد به مواضع ناصحیح برخی مسئولان درباره امامان جمعه کشور ، بیان کرد: نماز جمعه منبر نظام اسلامی و نصایح امامان جمعه مشفقانه است و آنان در مواردی که مصالح نظام و ملت است خود را مکلف به اظهار نظر می دانند.
امام جمعه کنگان با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، دانشگاهها و مدارس اظهار کرد: استادان دانشگاهها و معلمان بکوشند با بهره گیری از فرصت ها در کنار تعلیم نسبت به تربیت دینی دانش آموزان بعنوان سرمایه های عظیم کشور اهتمام جدی داشته باشند.
محمودی با اشاره به مباهله این روز را از افتخارات شیعه دانست و با گرامیداشت روز خانواده بیان کرد: حفظ کیان خانواده یک تکلیف همگانی است و همه باید بکوشند قوام و دوام کانون پرمهر خانواده خدشه دار نشود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن