بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33827
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 3 مهر 95 11:36 ق.ظ

تلاش جوانان، تضمین کننده پیشرفت ایران اسلامی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در سایه تلاش جوانان امکان پذیر است.

 
 
 

به گزارش ثلاث به نقل از ایسنا، سعید شبستری  در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه آیت الله شهید مطهری تبریز، آرامش و امنیت ایران اسلامی را مرهون فداکاری و ایثارگری‌های جوانان کشور دانست و افزود: خوشبختانه در سایه تلاش و مجاهدت اکثریت جوانان، نیروهای نظامی، انتظامی و سایر مسئولین مربوطه، امنیت و آرامش کامل در کشور حاکم است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب امنیتی در اکثر کشورهای همسایه جمهوری اسلامی گفت: به جرات می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران، امن ترین کشور در منطقه خاورمیانه و حتی جهان به شمار می‌رود.

 وی در همین راستا ادامه داد: جوانانی از نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی با تلاش و نبرد در جبهه نبرد حق علیه باطل، در کشورهایی همچون سوریه و عراق، مشغول جنگ با گروهک‌های تروریستی داعش، النصره و .. هستند و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت هرچه بیشتر در منطقه به کار می‌گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ایثار و فداکاری‌های مجاهدین راه حق اضافه کرد: جنگ حق علیه باطل تمام نشده است. هرچند جنگی به مفهوم جنگ فیزیکی و سخت در کار نیست ولی تمامی تلاش دشمنان و بدخواهان، ضربه به ایمان، اعتقاد و باور جوانان و نوجوانان از طریق جنگ نرم است.

شبستری خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه خودتان را به نیروی علم و ایمان مجهز کنید گفت: شکوفایی و پیشرفت ایران اسلامی به دست شما دانش آموزان و نوجوانان محقق می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در کشور انجام شده است که از مهمترین آنها می‌توان به درخشش محققین کشور در حوزه سلول های بنیادی و کسب رتبه دهم کشور در سطح جهانی، نانو تکنولو‍ژی و فناوری های هسته‌ای اشاره کرد.

به گفته شبستری، دشمنان و بدخواهان از توان نظامی و دفاعی ایران، نمی ترسند بلکه در درجه اول از فکر و اندیشه جوانان این مرز و بوم هراس دارند. خوی استکباری دشمنان، هیچ گاه به پایان نمی‌رسد و به دشمنی‌های خود با اسلام و جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.

وی ترور دانشمندان هسته‌ای را نمونه و مصداقی از بدخواهی استکبار جهانی مبنی بر دستیابی ایران به پیشرفت هسته‌ای عنوان کرد و گفت: اگر کشوری می‌خواهد که روی پای خود بایستد و یکی پس از دیگری، پله‌های موفقیت را طی کند باید قبل از هر مقوله دیگری به افزایش علم و دانش در جامعه خود بیش از پیش توجه کند.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهمیت مهارت افزایی به دانش آموزان توسط معلمین اظهار کرد: جوانان باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا مهارت خود در زمینه های مختلف را افزایش داده و چشم انتظار استخدام دولتی نباشند.

شبستری همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به درآمدهای نفتی نجومی دولت گذشته ابراز کرد: متاسفانه دولت تدبیر و امید، وارث ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت‌های نهم و دهم است و در حال حاضر نیز با توجه به افزایش قیمت نفت، تمامی درآمدهای نفتی خود را صرف پرداخت یارانه و حقوق کارکنان و مستخدمین دولت می‌کند. در این راستا باید از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی و مردم در راستای افزایش هرچه بیشتر مهارت افزایی دانش آموزان بیش از پیش استفاده کرد.

وی توجه وی‍ژه به مسائل فرهنگی بخصوص در حوزه دانش آموزان را یکی از ضروریت‌های فعلی کشور و استان دانست و افزود: تهاجمات فرهنگی دشمنان، تمام شدنی نیست و متاسفانه اکثر جوانان و نوجوانان جامعه به دلیل آسیب پذیر بودن، آماج حملات دشمنان قرار گرفته اند. به عنوان مثال، فضای مجازی، فرصت و تهدیدی به شمار می‌رود که هم می‌توان به درستی از آن استفاده کرد و هم می توان اقداماتی انجام داد که نتیجه ای جز فساد، پشیمانی و از بین رفتن آبرو در پی نداشته باشد.

وی همچنین خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه باید بتوانید خودتان را در مقابل پیشنهادات نسنجیده برخی افراد، مقاوم کنید و جرات “نه” گفتن داشته باشید عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد به دنبال ترویج اعتیاد در بین قشر جوان و نوجوان هستند که باید بیشتر مراقب بود و احتباط کرد. مواد مخدر و قرص‌های روان گردان، هرچند لذتی آنی و لحظه‌ای برای مصرف کننده دارد ولی بلایی خانمان سوز است و تبعات بسیار ناگواری در پی خواهد داشت.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از عملکرد مدیریت سابق استان در عدم توجه به کنترل اعتیاد گفت: متاسفانه سه سال پیش و قبل از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در همین شهری که به عنوان پایتخت جهان تشیع، مزین شده است، معتادان در کف خیابان پلاس بودند.

 شبستری عامل این ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را مقوله خانمان سور اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه اعتیاد، منجلابی است که باعث می‌شود تمامی سرمایه انسان برباد رفته و شخص معتاد برای تامین هزینه مواد مخدر به هر روشی برای تامین این هزینه متوسل شود.خوشبختانه پس از استقرار دولت تدبیر و امید، مشکلات این چنینی در استان خاتمه یافته و در اثر مدیریت جهادی مدیران مربوطه، استان آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجهر تبدیل شده است.

وی گفت: اگر می خواهیم که مشکلات جامعه رفع شود باید مشکلات مردم را مشکل خود بدانیم و برای رفع آن ها با جان و دل تلاش کنیم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، زنگ اولین روز از مدرسه توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی به صدا درآمد و دانش آموزان مدرسه شهید مطهری تبریز، اولین روز از سالتحصیلی جدید را آغاز کردند

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن