بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33944
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 5 مهر 95 9:55 ب.ظ

۱۵ مهر، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تابستان است

سازمان امور مالیاتی کشور پانزدهم مهرماه را آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان امسال اعلام کرد.

مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، مطابق قانون حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه کنند.
برای این منظور درگاه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR فعال است.
شرط بهره مندی از تسهیلات قانونی، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر و پرداخت مالیات و عوارض است.
رییس کل سازمان امور مالیاتی سی و یکم مردادماه در یک نشست خبری نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در سال ۱۳۹۴ را معادل ۶٫۳ درصد و همین شاخص با احتساب عوارض دریافتی را معادل ۷٫۲ درصد برشمرد.
به گفته سیدکامل تقوی نژاد، اینک نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه های جاری در کشور ۴۶٫۴ درصد و نسبت درآمدهای مالیاتی به منابع عمومی بودجه ۳۹٫۴ درصد است.
تقوی نژاد گفت: میزان درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۵ افزون بر ۸۶۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در صورت تحقق، ۲۹ درصد نسبت به پارسال رشد خواهد داشت.
وی اضافه کرد: امسال سعی می شود از طریق شناسایی مودیان جدید، مقابله جدی و هدفمند با پدیده فرار مالیاتی، وصول مطالبات و بدهی های قطعی شده، تعیین تکلیف پرونده های در دست رسیدگی و گسترش پایه های مالیاتی، برای تحقق درآمدهای مالیاتی اقدام شود.
چندی پیش این مسوول اعلام کرد با توجه به اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف و تولید ناخالص ملی حدود ۹ هزار تریلیون ریال است جمع درآمد مالیاتی کشور ۹۰۰هزار میلیارد ریال می شود.

 
منبع: ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن