بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 340
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 7 خرداد 93 9:18 ق.ظ

گزارش خبری/

بزرگترین هتل جنوب استان در کنگان،همچنان در رویای تکمیل شدن

اختصاصی ثلاث – اولین هتل سه ستاره جنوب استان بوشهر در کنگان پس از ۷ سال همچنان در رویای تکمیل شدن است

اولین هتل سه ستاره جنوب استان بوشهر در کنگان  پس از ۷ سال همچنان در رویای تکمیل شدن است

 

به گزارش خبرنگار ثلاث، پس از استقرار شرکت های متعدد نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان های جنوبی استان و  شدت گرفتن رفت و آمد وزیران، مدیران، مهندسان و مهمانان داخلی و خارجی به منطقه، جنوب استان به سرعت قدم در راه توسعه و آبادانی گذاشت.

همگام با توسعه شهرستان های جنوبی استان بوشهر و با توجه به وجود جاذبه های دیدنی، گردشگری و باستانی منطقه، لزوم گسترش و توسعه صنعت گردش گری در منطقه نیز بیش از پیش احساس می شد.

هتل ها  یکی از آیتم های توسعه صنعت گردش گری و به عبارتی همپای توسعه صنعت توریستی، ایجاد هتل ها و محل های اقامت   در  منطقه ایجاد است.

 

هتل

هتل

 

 

شروع کار هتل سه ستاره کنگان از سال ۸۶

سرمایه گذار بخش خصوصی به عنوان فرد بومی نخستین بار دست به کار شد و در راستای توسعه بخش گردشگری قدم به میدان گذاشت تا در سال ۸۶-۸۷ شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین و بزرگ ترین هتل سه ستاره  جنوب استان بوشهر در بندر کنگان باشیم.

با توجه به شعارهایی که در آن مقطع برای جلب سرمایه گذار در منطقه داده می شد، بخش خصوصی بر اساس شعار دولتی ها و بانکی ها که همان تسهیلات ویژه بود، قدم به میدان گذاشت.

اما پس از مدتی این پروژه با مشکلاتی مواجه شد و عملا پیشرفت این هتل بزرگ به کندی و توقف گرایید تا این پروژه ناتمام، هفت ساله شود.

 

 

جهانگیر مذکوری سرمایه گذار بخش خصوصی و مالک این هتل در گفتگو با خبرنگار  ثلاث اظهار داشت: بنده به عنوان یک سرمایه گذار و بومی بندر کنگان مفتخرم که قدمی هرچند کوچک در راه توسعه بخش گردشگری این منطقه گذاشته ام.

وی افزود: در ابتدا امر و با توجه به شعار بانک عامل مبنی بر تسهیلات، وارد این کار شدم.

در سال ۸۷ برای ساخت این پروژه، از بانک کشاورزی وام گرفته و شروع به کار کردم. بانک مذکور در ازای این مبلغ، ۱۷ سند ملکی و تجاری از بنده به عنوان رهن گرفت و در نزد خود نگاه داشت. کل مبلغ وام بنده که به صورت مرحله ای از حدود سال  ۸۷ تا ۹۳ دریافت کرده ام چهار میلیارد تومان بوده است.

هتل

هتل

 

تقاضای تجدید ارزیابی و آزاد سازی قسمتی از اسناد موجود در رهن بانک را دارم

این سرمایه گذار اذعان داشت: با توجه به اینکه ادامه ساخت این پروژه بزرگ نیازمند هزینه های بیشتری بود لذا باید به هر طریق، باقی مانده پول ساخت و تکمیل این هتل را جفت و جور می کردم و به همین خاطر ناچارا باید با فروش چند مورد از املاک خود، هزینه تکمیل ساخت این هتل را مهیا می کردم.

مذکوری ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۷ سند بنده برای اخذ این چهار میلیارد در رهن بانک است لذا ملکی برای فروش و تبدیل کردن به پول ندارم. ارزش اسناد در رهن بانک چندین برابر وام اخذ شده است و  به همین خاطر این پروژه مدت هاست که متوفق شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گران شدن مصالح و دیگر موارد، هرچه در تکمیل این هتل تاخیر شود، بنده بیشتر متضرر می شوم.

این سرمایه گذار عنوان کرد: در تاریخ ۲۲ بهمن سال گذشته این موضوع را به عرض استاندار سابق رساندم ولی متاسفانه هیچ اقدام موثری انجام نشد ؛ پس از آن نیز در دولت جدید این موضوع را پیگیری کرده ام که متاسفانه هنوز نیز هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

مذکوری گفت: قیمت تخمینی این هتل در حال حاضر چیزی در حدود ۴۵ میلیارد تومان است که البته سند آن نیز در رهن بانک است.

 

سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در استان بوشهر باید مطمئن باشد

وی اظهار داشت: با این وجود، بخش خصوصی با دیدن شرایط امثال بنده، سرمایه گذاری در منطقه را یک سرمایه گذاری امن و مطمئن نمی داند لذا از استاندار محترم بوشهر تقاضا دارم در این مورد ورودی جدی کند.

این سرمایه گذار و مالک بزرگ ترین هتل سه ستاره جنوب استان بوشهر گفت: از همکاری ها و پیگیری آقای کشمیر شکن مدیر شعب بانک کشاورزی استان، آقای تبرکی فرماندار کنگان و دیگر دوستانی که همکاری کرده اند، کمال قدردانی را به عمل بیاورم.

 

هتل

هتل

تجدید ارزیابی به منظور آزاد سازی قسمتی از وسایق موجود  در بانک، میسر نیست

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر در این خصوص به خبرگزاری ثلاث گفت: تا جایی که بخشنامه اجازه داده است، سعی بر راه اندازی کار این سرمایه گذار در کنگان را داشته ایم و در این راستا سه بار به صورت طرح تکمیلی به ایشان مساعدت کرده ایم.

فرهاد کشمیر شکن اذعان داشت: شاید بتوان یکی از مشکلات اصلی عدم تکمیل شدن این پروژه را افزایش بی رویه قیمت های مصالح ساختمانی در سال ۹۱ عنوان کرد که روند تکمیل هتل سه ستاره کنگان را با معظلی جدی روبرو کرد؛ هرچند مشکلات دیگری نیز در این راستا وجود داشت.

وی در خصوص درخواست ارزیابی برای آزاد سازی قسمتی از وسایق این سرمایه گذار نیز تصریح کرد: تجدید ارزیابی برای طرح تکمیلی امکان پذیر است اما بنا به مقررات موجود،  تجدید ارزیابی به منظور آزاد سازی قسمتی از وسایق موجود در رهن بانک، میسر نیست.

 

تاخیر در تکمیل هتل کنگان به ضرر سرمایه گذار و بانک است

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد: امیدوارم هرچه سریع تر راهی در این خصوص پیدا شود زیرا تاخیر در تکمیل این پروژه، هم به ضرر سرمایه گذار است و هم به زیان بانک.

 

آمادگی مساعدت در چارچوب ضوابط برای تکمیل هتل بزرگ کنگان را داریم

کشمیر شکن در پایان تاکید کرد: آمادگی هر نوع مساعدت در چارچچوب ضوابط که بتواند باعث تکمیل ساخت هتل سه ستاره کنگان شود را داریم.

 

گزارش: مصطفی صفایی

عکس:  مهدی روزبازار

برچسب ها: , , ,

اخبار مرتبط

نظرات

  1. خالو says:

    ها گت بیو تحویل بگیر مهم زدو بندش سی وامش بی که حل اوید ورفت پی کارش بقیه اش مهم نی

  2. علی says:

    به نظر من چهار میلیارد برا تکمیل اون زیادهم بوده پولش جای دیگه سزمایه گذاری شده

  3. سارینا says:

    به هر حال این پروژه باید تمام بشه ،دیگه مهم نیست اقای مذکوری واسه چی وام گرفته و کجا سرمایه گذاری کرده،ایشونم مثل خیلیای دیگه،فقط کاااااش……

  4. ناشناس says:

    ههههههه دلتون خوشه هااااا

  5. رضا says:

    گفتی چند می ارزه؟؟؟۴۵ میلیارد تومن؟؟؟!!!!!!دهن کارشناسی که این ملک رو ۴۵ میلیارد تومن قیمت گذاشته باید گل گرفت.چه دل خجسته ای داری تو!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن