بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34113
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 7 مهر 95 1:35 ق.ظ

سازمان صنعت، معدن و تجارت: تفاله هایی برای تکثیر سرطان/ روغن زیتون پوماس نخرید

ثلاث- حمید امام حسنی گفت: روغن زیتون نوع پوماس با وجود هشدارهای قبلی در خصوص سرطان‌زا بودن همچنان در سطح عرضه به وفور مشاهده می‌شود که اقدامات جدی برای جمع آوری آن در حال انجام است. وی خاطر نشان کرد: روغن زیتون به شکل فرا بکر، بکر و تصفیه شده برای مصارف خوراکی عرضه می‌شود، […]

ثلاث- حمید امام حسنی گفت: روغن زیتون نوع پوماس با وجود هشدارهای قبلی در خصوص سرطان‌زا بودن همچنان در سطح عرضه به وفور مشاهده می‌شود که اقدامات جدی برای جمع آوری آن در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: روغن زیتون به شکل فرا بکر، بکر و تصفیه شده برای مصارف خوراکی عرضه می‌شود، اما یک نوع روغن زیتون که اخیراً در بازار مشاهده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است روغن استخراج‌شده از تفاله زیتون است.

این مقام مسئول گفت: روغن زیتون نوع پوماس با برندهای مختلف از کشورهای اسپانیا و ایتالیا و یونان به‏ صورت قاچاق وارد کشور شده و برای مصارف خوراکی با ۱۰ درصد زیر قیمت روغن‌های دیگر به فروش می‌رسد و این در حالی است که این روغن در تمام کشورها به مصرف صنعتی می‌رسد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت هیچگونه مجوزی برای واردات این نوع روغن برای مصارف خوراکی صادر نکرده است و روغن های تفاله زیتون Pomace موجود در بازار قاچاق و غیر مجاز هستند، عرضه آن ها در سوپر مارکت‌ها و مراکز فروش مواد غذایی ممنوع بوده و کارشناسان نظارتی در صورت مشاهده آنها نسبت به جمع آوری اقدام می‌کند.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن