بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34118
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 11 مهر 95 5:39 ب.ظ

جایزه ۱٫۵ میلیون دلاری برای هک iOS 10

اپل جوایز خود را به صورت “Invite Only” برگزار کرده و تنها افرادی می‌توانند در آن شرکت کنند که شرایط لازم را دارند.

به نظر می‌رسد که امنیت سیستم عامل و دستگاه هایی که اپل در اختیار کاربران قرار می‌دهد به قدری بالاست که شرکت‌های مطرح امنیتی بتوانند جوایزی برای هک کردن آنها را برای کاربران در نظر بگیرند. اخیرا نیز خبر جایزه ۱٫۵ میلیون دلاری Zerodium برای افرادی که توانایی هک آی او اس ۱۰ را داشته باشند، منتشر شده که شاید بسیاری از هکرها را وسوسه نماید.

جایزه 1.5 میلیون دلاری Zerodium برای هک iOS 10

شرکت Zerodium اعلام کرده که این هک باید از نوع Zero-Day (روز صفر) باشد، در نتیجه تنها کاری که شما نیاز به انجام آن دارید ارائه‌ی یک نقص امنیتی است که البته نباید پیش از این توسط کسی گزارش شده باشد. مؤسس این شرکت، آقای Chaouki Bekrar اعلام کرده که در صورت مشخص شدن چندین رخنه توسط افراد مختلف، جایزه ۱٫۵ میلیون دلاری Zerodium به تمامی آنها تعلق خواهد گرفت.

البته این اولین باری نیست که شرکت Zerodium با جوایز سنگین خود برای هکرها خبرساز می‌شود. سال گذشته نیز مدیران این شرکت با در نظر گرفتن جایزه‌ای ۱ میلیون دلاری برای جیلبریک iOS 9.0 و اعطای آن به یکی از هکرها در ماه نوامبر، به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل شده بود.

چیزی که ارزش هک‌ها و حملات Zero-Day (روز صفر) را بالا می‌برد، نبودن هیچ سند و مدرکی از وجود آن حتی برای خود سازندگان است. پیدا کردن این رخنه‌های امنیتی می‌تواند کاری فوق‌العاده سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. نزدیک‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوع حمله ZeroDay را می‌توانیم در کشورمان نیز مشاهده کنیم. به عنوان مثال بدافزار Sutxnet که برای تخریب کردن تجهیزات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توسط صهیونیست‌ها طراحی شده بود، یک نوع شناخته‌شده از ZeroDay ها است که مدت‌ها شناسایی آن طول کشید.

البته اپل هم برنامه‌ها و جوایز خاص خود را برای پیدا کردن رخنه‌های امنیتی سیستم عامل iOS در نظر گرفته، اما مبلغ هیچ کدام از آنها نمی‌تواند به اندازه جوایز Zerodium باشد. علاوه بر این، اپل جوایز خود را به صورت “Invite Only” برگزار کرده و تنها افرادی می‌توانند در آن شرکت کنند که شرایط لازم را دارند.

برای کسب اطلاع بیشتر از جایزه ۱٫۵ میلیون دلاری Zerodium برای هک آی او اس ۱۰ می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن