بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34160
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 11 مهر 95 11:47 ب.ظ

با رعایت مسائل ایمنی؛

ثبت۵۴۰ روز کار بدون حادثه ناتوان‌کننده در فاز ۱۹ پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت بهره برداری و مدیریت پتروپارس از ثبت رکورد بی‌نظیر ۵۴۰ روز کار بدون حادثه ناتوان کننده در پروژه بزرگ فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد.

مدیر بهره برداری و مدیریت پتروپارس از ثبت رکورد بی‌نظیر ۵۴۰ روز کار بدون حادثه ناتوان کننده در پروژه بزرگ فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد.

حفیظ الله صالحی فارسانی در این خصوص گفت: «ایمنی همراه با کار» کلید واژه‌ای است که در قالب آن می‌توان نیازهای فزاینده در صنعت برای افزایش بهره‌وری، صیانت از نیروی انسانی، حفاظت از محیط زیست، استفاده از مواد و انرژی به روش صحیح و مناسب و حفاظت از سرمایه ها و اعتبار سازمان را محقق ساخت.

 وی افزود: فلسفه انتخاب این راهبرد، اجرای موفق آن در صنایع بین المللی و امتیازات حاصل از اجرای آن از یک سو و فرانگری خاص آن در سه مقوله بهداشت، ایمنی و محیط زیست و تعاملات بین این سه علم بوده است.

مدیر بهره برداری و مدیریت پتروپارس اضافه کرد: با اعتقاد راسخ به این راهبرد، در راه‌اندازی و بهره برداری پروژه های پالایشگاهی در پارس جنوبی به خوبی اهمیت این مسئله را درک کرده و در چارچوب یک نظام مدیریت HSE با رویکردی پیشگیرانه به پایش و ارزیابی عملکرد عناصر مختلف سیستمی پرداخته و با اجرای کارآمد و اثربخش آن همراه با بازخورد برای بهبود مستمر در راستای نیل به اهداف کلان مجموعه در حرکت هستیم.

 وی گفت: مجموعه ما با استراتژی و رویکرد تعریف شده در قالب نظام مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست توانسته نام خود را به عنوان گروهی موفق و صاحب نام در این حوزه مطرح کند و آمار ۵۴۰ روز کار بدون حادثه ناتوان‌کننده در پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی که هم اکنون در حال انجام است، مهر تاییدی بر درستی راه و صحت این رویکرد است.

مدیر ایمنی بهره برداری و مدیریت پتروپارس نیز اظهار داشت: واحد HSE از بدو کار و همسو با اهداف سیستم کار خود را شروع کرده و مدیریت ارشد نیز با اعتقاد به این مقوله و حمایت همه جانبه از برنامه های HSE و با ابلاغ خط مشی HSE در شکل گیری و ارتقای شرایط آن نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

بهنام مرادی بیان داشت: مجموعه ما سه پروژه بزرگ شامل راه‌اندازی فازهای ۱۵و ۱۶، راه اندازی و بهره برداری فاز ۱۲ و راه اندازی و بهره برداری فاز ۱۹ (که هم اکنون در حال انجام است) را بدون حادثه ناتوان کننده (LTI) در کارنامه خود دارد.

 وی افزود: هم اکنون واحد HSE با دارا بودن نفرات توانمند و با تجربه در بخش های ایمنی، HSE MS ، آموزش، ایمنی برق و ایزولاسیون، کنترل و صدور مجوز کار، محیط زیست، بهداشت و آتش‌نشانی مشغول به انجام وظیفه هستند.

مدیر ایمنی بهره برداری و مدیریت پتروپارس افزود: تا کنون ۵۴۰ روز در فاز ۱۹ بدون هیچ حادثه ناتوان کننده‌ای که در اصطلاح فنی و پالایشگاهی به اختصار  LTI نامیده می شود فعالیت انجام گرفته و در این مدت فقط در مجموعه به‌صورت مستقیم حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت کار انجام شده است.

وی با ارائه آمارهایی در خصوص صدور تعداد پرمیت (مجوز کار) در فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: از ابتدای پروژه فاز ۱۹ تا کنون قریب به ۱۹ هزار مجوز کار صادر شده است.

مرادی ابراز داشت: در خصوص پیشگیری از بروز حادثه و افزایش دانش فنی و ایمنی پرسنل در فاز ۱۹ پارس جنوبی،آموزش های مربوطه به نفرات بطور مستمر در حال انجام است و در همین راستا بالغ بر ۱۷ هزار نفر و بیش از ۳۷ هزار نفر ساعت آموزش صورت گرفته است.

فاز ۱۹ پارس جنوبی در منطقه پارس کنگان واقع است

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن