بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34421
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 17 مهر 95 4:29 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

صدای بلندگوها و عزاداری موجب ایذاء مومنین نشود/ منکر فقط در بی حجابی یا بدحجابی نیست

ثلاث – حجت السلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام حسینی برشمرد و افزود: در حال حاضر این واجب بزرگ الهی در جامعه کمرنگ و به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ثلاث ؛ حجت السلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام حسینی برشمرد و افزود: در حال حاضر این واجب بزرگ الهی در جامعه کمرنگ و به فراموشی سپرده شده است و بایستی این واجب الهی در جامعه احیاء شود.
وی بیان نمود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و تکلیف شرعی است و همه آحاد جامعه اعم از مسئول و غیر مسئول بایستی به آن اهتمام ورزند.
امام جمعه رفاه طلبی ، عافیت طلبی ، غفلت ، ضعف غیرت دینی ، سهل انگاری ، عدم وجود راهکارهای قانونی برای اجرا و حمایت را از عوامل مهم در بی توجهی به این فریضه الهی ذکر و بر لزوماحساس مسئولیت همگانی برای احیای این واجب الهی تاکید کرد.
محمودی گفت: منکر فقط در بی حجابی یا بدحجابی خلاصه نمی شود و امروز حقوق های نجومی نیز از منکرات است .
وی در همین ارتباط با تاکید بر اشد مجازات دریافت کنندگان حقوق های نجومی و انفصال آنها از خدمت ، جابجایی این مدیران را کاری اشتباه و غلط دانست و اظهار داشت: مسئله برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود و هرگونه قصور در این راستا از ناحیه هر دستگاه و تشکیلاتی که باشد ظلم به نظام و مردم است.
محمودی گفت: البته تعداد این مدیران در کشور در مقایسه با آمار بالای مدیران محدود و کم است و نبایستی برخی با سیاه نمایی مدیران پاک دست و صالح که قاطبه مدیران کشور را تشکیل می دهد با مدیران خاطی یکی جلوه داد.
خطیب جمعه در بخش دیگر ضمن تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی ، به بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار با فرماندهان انتظامی کشور اشاره و گفت: معظم له امنیت را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و نیروی انتامی را مهمترین رکن امنیت کشور دانستند.
محمودی در فراز دیگر با تقدیر از آحاد مردم ، هیات های عزاداری و مداحان و ذاکران و نیز خطبا و وعاظ در گرم نگه داشتن مراسم عزای امام حسین علیه السلام ، ضمن گوشزد نمودن خطر انحراف در مراسم عزاداری به مسئله صدای بلندگوها اشاره و عنوان نمود: نباید صدای بلندگوها و عزاداری موجب ایذاء مومنین شود چرا که ایذاء از گناهان کبیره است.
وی همچنین بر لزوم اجتناب از غلو در اشعار و یا پایین آوردن شان ائمه اهلبیت در مداحی ها و نیز اجتناب از انجام هرگونه کار خلاف تقیه در شهر دو مذهبی تاکید کرد.
امام جمعه در فراز پایانی با اشاره به اختلافات رژیم کودک کش سعودی با آمریکای جنایتکار گفت: این اتفااق تحقق ” اللهم اشغل الظالمین بالظالمین ” است.
گرامیداشت ۱۷ مهرماه روز جهانی پست و تجلیل از تلاشگران این عرصه و تاکید بر لزوم افزایش سعه صدر در مدیران و تکریم ارباب رجوع از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.
** لازم به یادآوری است بین الصلاتین حجت الاسلام ابراهیمی معاون مسجد مقدس جمکران به روضه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ سالار شهیدان پرداخت.
*** همچنین بمناسبت روز جهانی کودک ، یکی از کودکان قبل از اقامه نماز عصر متنی ادبی در سوگ شش ماهه حسین بین علی حضرت علی اصغر علیه السلام قرائت کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن