بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34694
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 23 مهر 95 2:58 ب.ظ

امام جمعه کنگان: شرکتهای منطقه خود را در قبال توسعه ورزش شهرستان مسئول بدانند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: شرکتهای منطقه خود را در قبال توسعه ورزش شهرستان کنگان مسئول بدانند.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر با گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش گفت: حضور صنعت باعث شده بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی مردم از بین برود و حمایت مجموعه صنعت از ورزش شهرستان از انتظارات حداقلی مردم و جامعه ورزش از مجموعه نفت است.

وی افزود: همانگونه که نفت در شهرها و استانهای دیگر کشور خدمات ارزشمندی به ورزش می کند ، انتظار جدی می رود از تیم ها و دسته جات ورزشی شهرستان کنگان بعنوان میزبان صنعت نیز حمایت جدی و عملی نمایند.

محمودی همچنین از برگزاری موکب عزاداری توسط ورزشکاران در درب اداره ورزش و جوانان تشکر کرد.

امام جمعه در ادامه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) افزود: استکبار ستیزی با شعار هیهات من الذله از پیام ها و دستاوردهای نهضت سرخ حسینی است.

وی عنوان نمود: ملت بزرگ ایران و آزادگان عالم با الهام از عاشورا ، توانستند هیمنه نظام پوشالی استکبار جهانی را در هم بشکنند.

محمودی غیرت دینی ، نماز و معنویت ، تلاوت قرآن و استغفار و نهراسیدن از مرگ را از دیگر پیام های عاشورا عنوان و با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: تداوم نهضت و انقلاب بزرگ حسینی مدیون مجاهدت و ایثار و انتقال پیام عاشورا توسط امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) است.

خطیب جمعه با تقدیر از هیآت عزاداری ، وعاظ ، برگزار کنندگان محافل عزای حسینی در دهه اول محرم بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری در دهه های دیگر محرم و صفر ، توجه به مراسم اجتماع محور ، رعایت مسائل بهداشتی و پرهیز از رها کردن زباله و مواد و ظروف یکبار مصرف در محیط شهری و در مراسم تاکید کرد.

محمودی همچنین از تلاش های صادقانه و شبانه روزی نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در دهه اول محرم تشکر کرد.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با محکوم نمودن جنایات رژیم کودک کش سعودی در یمن و لزوم مجازات عاملین این جنایات جنگی گفت: مجامع بین المللی در حالی سکوت مرگبار پیشه کردند که اگر حادثه ای کوچک در کشورهای غربی رخ می داد فریاد آنها گوش فلک را پر می کند.

وی دولت سعودی را دولتی پیشرو در تفرقه افکنی و ایجاد التهاب و ناامنی در منطقه دانست و بر لزوم همدلی امت اسلام برای مبارزه با اربابان زر و زور تاکید کرد.

محمودی با تجلیل از عالمان مجاهد حضرات آیات شهید اشرفی اصفهانی و مهدی کنی از تلاش ها و خدمات این عالمان دین تشکر کرد.

 خطیب جمعه با گرامیداشت روز جهانی استاندارد از تلاش مدیر و کارکنان این اداره تشکر و بر ضرورت استفاده از کالاهای استاندارد تاکید کرد.

محمودی با نکوداشت روز پیوند اولیاء و مربیان و تاکید بر مشارکت همگانی در امر آموزش و تربیت گفت: خانوداده ها نسبت به مسائل تحصیلی و تربیتی فرزندان خود حساس و مسئولیت پذیر باشند.

وی در پایان با اشاره به روز جهانی غذا و تاکید بر استفاده از غذای سالم و مورد تاکید دین و اجتناب از مصرف و یا عرضه غذاهای حرام (همچون ماهی مرکب ، کوسه و خرچنگ) تاکید کرد.

ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن