بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34786
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 25 مهر 95 6:30 ب.ظ

قدرت طلبان پای خود را از سلامت مردم بیرون بکشند

وزیر بهداشت، از برخوردهای سیاسی با سلامت مردم به شدت گلایه کرد و گفت: بهتر است قدرت طلبان پای خود را از سلامت مردم بیرون بکشند.

وزیر بهداشت
به گزارش ثلاث به نقل ازمهر؛ دکتر سید حسن هاشمی روز یکشنبه در مراسم اعطای نشان ایمنی سلامت، ضمن گلایه از انتشار برخی شایعات مغرضانه در مورد واردات روغن پالم، افزود: واردات روغن پالم که در سال های ۹۱ و ۹۲ بیش از ۷۵۰ هزار تن بود، با برنامه ریزی های انجام شده با کاهشی حدود ۴۰ درصد، در سال ۹۳ به حدود ۴۲۰ هزار تن کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری های وزارت بهداشت موجب حذف روغن پالم از لینیات کشور شد، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۵ نیز این روند کاهشی ادامه داشت و واردات این روغن در این مدت به ۱۸۰ هزار تن رسیده است.
وزیر بهداشت گفت: این درست نیست که با سلامت مردم سیاسی برخورد شود و از آنهایی که قدرت برای آنها مهم تر از دین است درخواست می کنم که لااقل پای خود را از سلامت مردم بیرون بکشند.
وی در ادامه در مورد مصرف بیش از حد روغن های خوراکی در کشور هشدار داد و افزود: در حال حاضر سرانه مصرف روغن در کشور حدود ۱۷ کیلوگرم است و این میزان در مقایسه با میانگین سرانه جهانی که ۱۲ کیلوگرم است، بسیار بالاست.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن