بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34788
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 25 مهر 95 6:36 ب.ظ

سلیقه ای عمل کردن، آفت تحول در علوم انسانی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد غفوری در گفتگو با خبرگزاری ، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: باید اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی بر اساس طرح و برنامه هدفمند و هوشمندانه باشد نه این که بخواهیم بر اساس یک سلیقه عمل کنیم و بعد ببینیم نتیجه کارمان چه می شود

علوم انسانی

وی افزود: قبل از هر چیز در این باره لازم است که یک هدف گذاری درست داشته باشیم که این مساله ما را در تهیه نقشه راه و اجرای آن بسیار کمک می کند.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین خاطر نشان کرد: از سویی لازم است که شاخصه ها و مولفه ها دقیقاً مشخص شود ضمن آن که چون این مقوله از جمله مباحث کلان و راهبردی است لذا باید از نخبگان و افراد شاخص نظرخواهی دقیق و علمی صورت گیرد.

وی گفت: در واقع ما باید به سمت استفاده از خرد جمعی حوزه و دانشگاه برویم و بدانیم که تحول در علوم انسانی مساله ای نیست که بخواهیم به شیوه آزمون و خطا با آن روبرو شویم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که نگاه جناحی و سیاسی نیز از دیگر آفات تحول در علوم انسانی است، بیان داشت: در واقع می بایست که ما نگاه ملی به قضیه داشته باشیم و راهکار مهم این است که باید به درستی مباحث تبیین شد تا اگر دولت و جریان سیاسی حاکم بر کشور عوض شد این مساله دستخوش تغییر و تحولات اساسی قرار نگرفته و راه خود را طی کند.

وی افزود: برنامه ریزی کوتاه مدت و نگاه سلیقه ای و مطالعات و تحقیقات ضعیف به این مقوله ضربه می زند و لذا باید با مطالعه درست و بهره گیری از همه افکار و نیز برنامه ریزی طولانی مدت عمل کرد.

منبع: حوزه

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن