بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34806
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 مهر 95 10:39 ق.ظ

تجمع اعتراضی جمعی از شهروندان کنگانی به منظور انتقال مدیریت کار وخدمات اشتغال منطقه ویژه از سایت دو به شهر/تصویر

اختصاصی ثلاث : مردم کنگان با امضای طومار از مدیر عامل منطقه ویژه خواستار انتقال مدیریت کار و خدمات اشتغال ویژه از سایت دو به شهر شدند

به گزارش ثلاث ، جمعی از شهروندان کنگانی با امضای طوماری خواستار  انتقال مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه از سایت دو به شهر کنگان شدند ؛ متن طومار به شرح زیر است .
                 
تاریخ: ۱۷/ ۰۷ /۱۳۹۵

جناب آقای مهندس یوسفی
مدیرعامل محترم منطقه ویژه پارس جنوبی

با سلام و احترام

پارس جنوبی بعنوان بزرگترین پایتخت صنعتی ایران از مناطق بسیار مهم وتاثیر گزار کشور است که نقش بسیار حیاتی در تامین سبد انرژی و درآمد ملی کشور دارد. از طرفی همانطور که مستحضرید ۶۰ درصد سرمایه گذاری پارس جنوبی در شهرستان محروم کنگان مستقر می باشد.
استقرار ومیزبانی پروژه های عظیم نفت وگاز وپتروشیمی ها موجب استحصال وتصرف حداکثر اراضی این شهرستان توسط صنعت گردید که متاسفانه منجر به تطبیق حریم ومحدوده شهری شهرستان گردیده واین به معنای محدود شدن و عدم توانایی تنفس و آرامش در محدوده شهری بوده که این امر در هیچ جای دنیا مشاهده نمی شود.
افزایش ناگهانی سه برابری جمعیت آنهم از قشر کارگری  با برهم زدن ترکیب جمعیت
باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی مانند افزایش حجم ترافیک ،گرانی وتورم در بخش های مختلف بازار و مسکن ،آلایندگی های صوتی،جهش فرهنگی وتنوع خرده فرهنگ ها،نا امنی ، جوابگو نبودن زیر ساخت های  آموزشی ،بهداشتی ،ورزشی و تضییع حقوق شهروندی و…. شده است.
با توجه به حجم بالای معضلات وارده از صنعت بر بدنه شهرستان ،مردم نجیب وقدردان شهرستان کنگان انتظاراتی از مدیر عامل محترم منطقه ویژه پارس جنوبی دارند که در ذیل ذکر خواهد شد .
یکی از اساسی ترین معضلات کنونی شهرستان بحث اشتغال وعدم توجه وزارت نفت و منطقه ویژه به نیروهای نخبه و سرمایه انسانی بومی می باشد و از وزارت نفت ومنطقه ویژه جهت حل  بحران بیکاری جوانان این شهرستان انتظار بیشتری می رفت.
در سنوات گذشته با توجه به استقرار صنعت وپروژه های عظیم نفت وگاز در عسلویه که یکی از شهرهای شهرستان کنگان بود؛مراکز اداری ومدیریت منطقه ویژه وهمچنین مدیریت کار وخدمات اشتغال در آن شهر مستقر بود اما امروزه تاسیسات سایت دو با آن عظمت و وسعت در منطقه کنگان مستقر گردیده وبخش مهمی از تاسیسات صنعتی و خدمات در این منطقه فعال هستند و انتظار می رفت تعدادی از مراکز اداری به خصوص مدیریت کار و اشتغال در شهر کنگان مستقر گردد.
بعد مسافت،مسیر خطرناک رفت وآمد با تصادفات ومرگ ومیرهای جاده ایی،بالا بودن هزینه رفت وآمد وعدم وجود خدمات به مراجعین  از دلایل اساسی بر جانمایی نامناسب اداره کار واشتغال  که وظیفه ی اساسی آن ساماندهی اشتغال در سایت دو بوده ، می باشد لذا بدیهی و منطقی است که انتقال مدیریت کار وخدمات اشتغال منطقه ویژه از سایت دو به شهر کنگان علاوه بر  خدمت رسانی بهتر  به کارجویان موجب ارتباط بهتر مردم این دیار مهربان با منطقه ویژه پارس جنوبی خواهد شد.
لذا ما اهالی شهر کنگان بجد ومصمم خواستار انتقال مدیریت کار و خدمات اشتغال ویژه از سایت دو به شهر کنگان می باشیم.

رونوشت:
-وزیر محترم نفت جهت استحضار و صدور هرگونه دستور مقتضی              
-استاندار محترم بوشهر جهت استحضار
-نماینده محترم کنگان ؛ دیر؛ جم و عسلویه جهت استحضار
-فرماندار محترم کنگان جهت استحضار
-ائمه محترم جمعه جهت استحضار

img-20161016-wa0004-011

img-20161017-wa0002-01

img-20161017-wa0004-01

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن