بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34832
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 مهر 95 2:57 ب.ظ

۱۱هزار بوشهری مسافر اربعین/ شناسایی ۱۱ فرد غیرمجاز در اعزام زائران

ثلاث طی سالهای اخیر کاروان های پیاده روی به سمت کربلا همزمان با اربعین روی دیگری از علاقه ایرانیان به سومین امام شیعیان را نمایان می سازد، ضمن اینکه در برخی از نقاط از جمله بوشهر از همین هفته کاروان های پیاده روی به کربلا کار خود را آغاز کرده اند.

ثلاث – حدود یکماه دیگر به اربعین حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش مانده و شمار زیادی از علاقمندان خاندان عصمت و طهارت برای حضور در کربلا در آن ایام متقاضی هستند.

به گزارش ثلاث؛ طی سالهای اخیر کاروان های پیاده روی به سمت کربلا همزمان با اربعین روی دیگری از علاقه ایرانیان به سومین امام شیعیان را نمایان می سازد، ضمن اینکه در برخی از نقاط از جمله بوشهر از همین هفته کاروان های پیاده روی به کربلا کار خود را آغاز کرده اند.

امسال سازمان حج و زیارت تاکید دارد تنها راه حضور در پیاده روی به کربلا از طریق نام نویسی در سایت سماح است تا پس از آن با دریافت ویزا قادر به عبور از مرز عراق باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر در همین زمینه می گوید: از ماههای گذشته سامانه سماح فعال بوده و تاکنون ۱۱ هزار و ۳۰۰ هم استانی در آن نام نویسی کرده اند.

عبدالرسول رنجبر  ادامه داد: این افراد باید با مراجعه به دفاتر زیارتی اقدامات لازم برای اخذ ویزا و پرداخت هزینه بیمه را صورت داده و ثبت نام شان را قطعی کنند که تا امروز حدود ۶ هزار نفر از متقاضیان اولیه این کار را صورت داده اند.

وی ادامه داد: همچنین ویزای ۵ هزار نفر در سفارت عراق دریافت و هزار نفر دیگر هم تا این هفته صورت می گیرد. ضمن اینکه تا ۲۵ آبان ماه ثبت نام در سامانه سماح ادامه دارد و محدودیتی از نظر تعداد وجود ندارد. صدور ویزا نیز تا چند روز قبل از اربعین ادامه می یابد.

به گفته وی، سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۶۰ بوشهری برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده و ویزای همگی صادر شد. امسال هم پیش بینی می شود مابقی متقاضیان طی هفته های آتی ثبت نام شان را در دفاتر زیارتی قطعی نمایند.

رنجبر ادامه داد: در شرایط عادی ۲۳ دفتر زیارتی در استان داریم که برای تسهیل فرآیند ثبت نام اربعین، ۱۸  دفتر موقت هم در نقاطی که این دفاتر نبوده راه اندازی شده است.

این مقام مسئول در خصوص تاریخ روادید و برگشت زائران نیز اظهار کرد: کشور عراق حداکثر یک ماه روادید برای ایران پیش بینی کرده و زائران باید حداکثر یک ماه از زمان خروج تا زمان ورود به ایران باز گردند.

رنجبر ادامه داد: زائران در هنگام تکمیل اطلاعات در سامانه اینترنتی سماح باید یکی از این دو مرز شلمچه یا چزابه را به دلخواه انتخاب کنند و سامانه به طور خودکار، مرز زائر را تعیین نمی کند.

شناسایی ۱۱ فرد غیرمجاز در اعزام به عتبات

رنجبر با تاکید دوباره مبنی بر اینکه تنها مرجع رسمی برای صدور ویزای زائران اربعین سامانه سماح است و تنها افرادی می توانند از مرز عبور کنند که در این سامانه ثبت نام و ویزا دریافت کرده باشند، گفت: برخی از افراد سودجو از زائران اربعین کلاهبرداری کرده و آنها را با تبلیغات دروغ مثل ویزا و بیمه ارزانتر فریب می دهند که مواردی در سطح کشور شناسایی و برخورد شده است.

وی ادامه داد: در بوشهر دفاتر غیرمجاز نداشته ایم، ولی با اطلاع رسانی زائران، اشخاص غیرمجاز در زمینه اعزام به عتبات و اربعین را شناسایی کرده ایم که حدود ۱۱ مورد منجر به تشکیل پرونده در مراجع قضایی گردیده است.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات دفاتر و افراد غیرمجاز در امر سفرهای زیارتی، صدور ویزاهای جعلی و بروز مشکلاتی برای زائران در خاک عراق است، بنابراین از هم استانی ها تقاضا داریم مراقب کلاهبرداری سودجویان باشند و برای حضور در مراسم اربعین، از طریق دفاتر قانونی اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

رنجبر گفت: قیمت ویزا ۴۰ دلار است و این مبلغ را طرف عراقی مشخص کرده است به همین دلیل هر دفتر و یا جایگاهی که که مبلغ کمتر و یا بیشتری بگیرد تخلف کرده و غیر مجاز است و کلاهبرداری باید اطلاع داده شود./ خلیج فارس

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن