بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34846
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 مهر 95 7:13 ب.ظ

۷ توصیه ضروری به بانوان مسافر اربعین حسینی

مسئول کمیته آموزشی ستاد اربعین گفت: بانوانی که قصد سفر اربعین دارند باید به توصیه‌ها همچون عدم سفر به‌صورت مجردی، سفر به همراه محارم، اعزام گروهی، توانمند بودن، پرهیز از سفر طولانی، بازگشت قبل از پایان دوره و توجه به سلامت را مدنظر قرار دهند.

2003
به گزارش ثلاث به نقل از نوشهرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی عصر دوشنبه در نشست خبری شورای راهبردی فعالیتهای بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین درباره سفر بانوان و تمهیدات اندیشیده شده برای آنان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: توصیه نیست که بانوان حتماً در سفر اربعین حضور پیدا کنند اما اگر قصد عزیمت به عتبات در ایام اربعین را دارند باید خود را برای شرایط لازم آماده کنند.

وی ادامه داد: بانوانی که قصد سفر اربعین دارند باید به توصیه‌هایی همچون عدم سفر به صورت مجردی، سفر به همراه محارم، اعزام به صورت گروهی، توانمند بودن، پرهیز از سفرهای طولانی، بازگشت قبل از پایان دوره و توجه به سلامت جسمانی را مدنظر قرار دهند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی عنوان کرد: بهتر است بانوانی که دچار بیماریهای جسمانی هستند و کودکان خردسال دارند در صورت امکان در سفر اربعین حسینی حضور نیابند.

تدارک موکبهای فرهنگی برای بانوان زائر اربعین

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه موکبهای فرهنگی برای بانوانی که قصد سفر اربعین را دارند تدارک دیده شده گفت: این موکبهای فرهنگی در نجف، کربلا و طول مسیر مهیا می‌شود .

وی ادامه داد: سخنرانان، اساتید حوزه و دانشگاهها و راویان در این موکبها برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را برای بانوان اجرا خواهند کرد که این موکبهای فرهنگی می‌‌تواند تاثیرگذاری بسزایی در انتقال فرهنگ و حماسه اربعین داشته باشد.

بانوان روایتگر حماسه عاشورا در راهپیمایی اربعین

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی از حضور بانوان روایتگر در سفر اربعین حسینی خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار بانوانی به عنوان روایتگر در طول مسیر پیاده‌روی اربعین و شهرهای نجف و کربلا حضور می‌یابند به و به روایتگری برای بانوان ایرانی می‌پردازند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: فعالیتهای در نظر گرفته شده کمیته فرهنگی و آموزشی و شورای راهبردی بانوان این کمیته برای نخستین بار انجام می‌پذیرد و می‌تواند اثر بخشی مناسبی برای انتقال فرهنگ حماسی اربعین داشته باشد؛ البته این برنامه‌های فرهنگی در طول سال نیز مدنظر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سالهای قبل موضوع فرهنگی و آموزشی به‌ویژه در حوزه بانوان در سفر اربعین کمتر مورد توجه قرار گرفته بود اما امسال این مهم با موافقت ستاد مرکزی اربعین و تمهیدات اندیشیده شده مورد اهتمام ویژه قرار می‌گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی تاکید کرد: امسال مراسمهای ویژه قرآنی، فرهنگی و تبلیغاتی برای بانوان داریم و این مهم به خاطر  اهمیت حضور بانوان در مراسم اربعین حسینی است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن