بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34936
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 28 مهر 95 12:16 ب.ظ

راست مغز هستید یا چپ مغز؟

شخصیت ما در واقع تحت تاثیر میزان اثر متقابل نیمکره های مغز بر هم است. در افراد مختلف این تاثیر متفاوت است، چون بعضی نیمکره چپ مغزشان بهتر کار می کند و بعضی دیگر نیمکره راستشان و با توجه به همین موضوع توانایی های مختلفی شکل می گیرد.

تصویر راست مغز هستید یا چپ مغز؟ + عکس

نظر پروفسور کالج لندن درباره تفاوت های دو نیمکره مغز
به گزارش  ثلاث به نقل از  سلامت نیوز ، مغز از وسط به دو نیمکره تقسیم شده است که هریک مجموعه نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می دهند. پروفسور استفن ویلسون از دانشگاه کالج لندن می گوید: «نبود تقارن مغز برای کارکرد درست مغز ضروری است. این عدم تقارن به دو طرف مغز امکان می دهد که تخصصی شوند، ظرفیت پردازششان را افزایش دهند و از موقعیت هایی که باعث تعارض دو طرف مغز هنگام تلاش برای بر عهده گرفتن کنترل کاری می شود، بپرهیزند؛ اما از طرف دیگر برحسب اینکه کدام نیمکره مغزتان فعال تر باشد نوع توانمندی ها، علایق و رفتارهایتان متفاوت است و می توانید کارهای خاصی را بهتر انجام دهید.»

شخصیت شناسی بر اساس مغز
راست مغز هستید یا چپ مغز؟
معمولا افراد راست مغز با گرایش هایی به ادبیات، زبان، هنر، موسیقی و … روزگار می گذرانند. این افراد رویاپردازهای درجه یک هستند، آن ها در هرکاری احساسات را دخیل می کنند. در طرف مقابل، افراد چپ مغز خیلی با احساسات میانه خوبی ندارند و برای مثال، آن ها با دیدن فیلم های احساسی خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. واضح است که این افراد منطقی تر فکر می کنند. با این حال اگر نمی دانید دقیقا راست مغز هستید یا چپ مغز، تصاویر مقابل برای دریافت این موضوع به شما کمک می کند.

یک نکته بسیار مهم
احتمال دارد پس از خواندن این موارد متوجه شوید که شما مطلقا راست مغز یا مطلقا چپ مغز نیستید. توجه داشته باشید که این کاملا عادی است. به احتمال قوی و برای مثال اگر شما چپ مغز باشید و ۸۰درصد ویژگی های چپ مغزها را داشته باشید باید۲۰درصد ویژگی راست مغزها را هم داشته باشید.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن