بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34953
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 28 مهر 95 3:21 ب.ظ

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری:

توجه به هنر و هنرمندان وظیفه همه مسئولان و دست اندرکاران امور جامعه است/طرح استعدادیابی و آموزش ۸۰ مدرسه و محله در بخش هنر

اختصاصی ثلاث – معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گفت : ادارات، نهادها و شرکتهای مستقر در منطقه از ظرفیت انجمن های هنری در امر اجرای برنامه های مختلف بهره ببرند تا هم حمایتی مناسب صورت گیرد و هم موجب تقویت انجمن ها شود.

به گزارش ثلاث ،  جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کنگان در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ، مسئولین و جوانان کنگانی برگزار شد.
احمدخاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گفت: ساماندهی اوقات فراغت براساس بندهای ۸،۱۷ و ۲۲ برنامه عملیاتی طرح پیشگیری ، درمان و مقابله با اعتیاد شهرستان و در چهارچوب برنامه توسعه هنر شهرستان کنگان، مصوبه کارگروه اوقات فراغت، ستاد ساماندهی امور جوانان و همچنین براساس برنامه عملیاتی ارتقاء علمی، آموزشی شهرستان شروع شده و با دقت تمام ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: توجه به هنر، هنرمندان و ظرفیتهای آنان در امر  توسعه و تعالی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه همه مسئولان و دست اندرکاران امور جامعه است، در شهرستان کنگان هفت انجمن هنری وجود دارد که در حال فعالیت می باشند که البته انجمن علوم قرآنی و نهج البلاغه در حال حاضر خیلی فعال نیست و باید اقدام سریع در جهت فعال سازی آن صورت گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اضافه کرد: براساس برنامه های تدوین شده و به منظور ساماندهی فعالیت های اوقات فراغت، وظیفه استعداد یابی و آموزش در بخش هنر برعهده انجمن های هنری گذاشته شده که برای عملیاتی کردن آن نیاز به حمایت جدی همه مسئولان و دست اندرکاران است.
احمد خاکنژاد یکی از راههای توانمند سازی و فعال تر نمودن انجمن های هنری را استفاده از ظرفیت های آنان در برنامه های مختلف شهرستان توسط نهادها، ادارات و همچنین شرکتهای مستقر در منطقه دانست و افزود: ادارات، نهادها و شرکتهای مستقر در منطقه از ظرفیت انجمن های هنری در امر اجرای برنامه های مختلف بهره ببرند تا هم حمایتی مناسب صورت گیرد و هم موجب تقویت انجمن ها شود.
سپس مدیران انجمن های هنری به ارائه نظرات، پیشنهادات و ظرفیت های مختلف خود پرداخته و در امر اجرای برنامه های هنری شهرستان اعلام آمادگی کامل نمودند.
  معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گفت : به منظور حمایت از فعالیت های انجمن ها، ساخت مستند طرح نخبه پروری در سطح شهرستان را بر عهده انجمن عکاسی (آقای حامد صفایی) گذاشته شود و مدیر دبیرخانه تعاملات سازمان منطقه ویژه  منابع مالی آن را تامین نمایند.
در راستای ساماندهی فعالیت های اوقات فراغت و استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان شهرستان در اجرای برنامه های مختلف و طرح استعداد یابی در مدارس و محلات شهرستان مصوب شد که وی خاطر نشان کرد: طرح استعدادیابی و آموزش  در ۸۰ مدرسه و محله در بخش هنر ظرف مدت یکسال، با همکاری انجمن های هنری (۷ انجمن) و حمایت همه جانبه شهرداری ها، دبیرخانه تعاملات سازمان منطقه ویژه ، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه، سایت ۲ کنگان و کارخانه سیمان ساروج اجرایی شود( در بحث استعداد یابی جامعه هدف ۸۰ مدرسه و محله خواهد بود و طی آن حداقل ۲۶ دوره آموزشی ، ۱۰ جشنواره، ۷ همایش، ۲ برنامه تجلیل، ۲۴ برنامه اعزام و شرکت در جشنواره ها اجرایی می شود).
وی ادامه داد : سایت ۲ کنگان برای حمایت از انجمن های هنری در بخش استعداد یابی و آموزش ، در سطح مدارس و محلات را بر عهده  گیرند و مدیر دبیرخانه تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه در زمینه چاپ آثار هنرمندان شهرستان (چهار اثر) حمایت کامل نمایند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری با بیان اینکه کلیه ادارات و نهادها در زمینه اجرای برنامه های هنری از ظرفیت انجمن های هنری شهرستان استفاده نمایند، تصریح کرد : اداره فرهنگ و ارشاد کنگان تا پایان مهرماه جلسه ای با حضور مسئولین روابط عمومی شرکتهای مستقر در منطقه تشکیل و ظرفیت انجمن ها را به آنان اعلام و از آنان بخواهد تا در برنامه های مختلف خود از ظرفیت انجمن های هنری شهرستان استفاده نمایند و انجمن های هنری ظرف مدت ۱۰ روز تقویم اجرایی برنامه استعداد یابی، جشنواره ها و برنامه های تجلیل و اعزامها را در اختیار شهرداریها، مدیر دبیرخانه تعاملات سازمان منطقه ویژه، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه، مدیر سایت ۲ کنگان و کارخانه  سیمان ساروج قرار دهند.
خاکنژاد افزود : شهرداریهای سه گانه حمایت لازم از اجرای بخش جشنواره ها (۱۰مورد ) همایش ها( ۷ مورد) و برنامه تجلیل (۲ برنامه) و اعزام ها (۲۴ مورد) اقدام نمایند و دوره های آموزشی (ارتقاء علمی انجمن ها ) با حمایت روابط عمومی سازمان منطقه ویژه برگزار و کلیه فعالیت های مرتبط با برنامه استعداد یابی ، چاپ آثار، اجرای جشنواره ها، همایش ها، تجلیلها، اعزامها ، ارتقاء علمی انجمن ها و حمایت از انجمن های هنری به صورت مجزا با نام حمایت کنندگان اجراشود و ضمنا کارخانه سیمان ساروج در زمینه ایاب و ذهاب انجمن های هنری در طول سال همکاری لازم بعمل آورد.
 
img_20161019_092922
 
img_20161019_092925
 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن