بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35132
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 3 آبان 95 11:43 ب.ظ

خاکنژاد در جلسه شورای سلامت شهرستان کنگان

آموزش و اطلاع رسانی در کنار اقدامات عملی برای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت شهروندان قرار گیرد

اختصاصی ثلاث- خاکنژاد گفت : شهرداریهای شهرستان نسبت به جمع آوری روزانه زباله ها و به تشکیل کمیته جمع آوری سگهای ولگرد در سطح شهرها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نمایند

به گزارش ثلاث، احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در جلسه شورای سلامت شهرستان کنگان، گفت: ارتقاء سطح سلامت بهداشت عمومی از مهمترین اقدامات شورای سلامت شهرستان می باشد و اعضاء شورای سلامت شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی موجود در شهرستان و فراهم نمودن شرایط مطلوب و مناسب تلاش بیشتری نشان دهند .
وی ضمن تاکید بر پیگیری جدی مصوبات توسط اعضاء، خواستار تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی شهرستان برای حفظ سلامت شهروندان شد و افزود : در کنار اقدامات عملی برای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت شهروندان، آموزش و اطلاع رسانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد .
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری سالک در سطح شهرستان گفت: شهرداریهای شهرستان نسبت به جمع آوری روزانه زباله ها و تشکیل کمیته جمع آوری سگهای ولگرد در  سطح شهرها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نمایند و سرپرست HSE منطقه پارس ۲ کنگان به کمپ های مسکونی اطراف محله باغ کوه شهر سیراف در خصوص نحوه دفع و جمع آوری زباله ها تذکر دهند.

شهرداری ها متولی جمع آوری قلیان در پارکها

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از عرضه قلیان در پارکها شهرداریهای شهرستان بعنوان متولیان امر نسبت به جمع آوری قلیان ها با همکاری نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و اتاق اصناف به صورت دوره ای اقدام نمایند و در این زمینه بصورت مستمر از پارکها سرشی کنند.

وی در خصوص اماکن عرضه آب (آب شرین کن ها) یاد آور شد : امور آبفا شهرستان نسبت به بررسی وضعیت این اماکن از نظر مجوز فعالیت با همکاری اتاق اصناف و شبکه بهداشت اقدام نمایند.

۱۲ مورد بیمار سالک طی شش ماهه نخست در شهرستان شناسایی شده است/برنامه های متنوع بهداشت و درمان برای پیشگیری و درمان سالک

مهندس بازیاری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در برنامه پیشگیری از بیماری سالک در شهرستان گفت: سالک یک بیماری پوستی طولانی مدت بدون تب و درد است و دارای دو نوع جلدی و احشایی می باشد که ناقل این بیماری نوعی پشه بنام پشه خاکی است که در سال ۹۳ تعداد ۹ مورد و سال ۹۴ تعداد ۱۴ مورد و در شش ماهه سال جاری تعداد ۱۲ مورد آن در شهرستان گزارش شده است.
وی انجام بررسی های اپیدمیولوژیکی و محیطی بیماری، انجام بیماریابی در سطح شهرستان، اطلاع رسانی، برگزاری کارگاههای آموزشی و … را از اقدامات مرکز بهداشت شهرستان در کنترل و پیشگیری از این بیماری عنوان نمود.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن