بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35181
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 4 آبان 95 11:36 ب.ظ

ستاد اربعین و تجمع ملی اربعین حسینی شهرستان کنگان تشکیل شد

ثلاث- ستاد اربعین و تجمع ملی اربعین حسینی شهرستان کنگان تشکیل شد

به گزارش ثلاث، با حضور جمعی از مقامات محلی و معتمدین ، جلسه ستاد اربعین شهرستان کنگان تشکیل شد

در این جلسه و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، معاون عمرانی فرماندار و دبیر ستاد اربعین حسینی کنگان گفت: عزت جهان اسلام و آزادگان عالم مدیون سیدالشهدا (ع) است.

عباس پاریابی افزود: عزت امروز امت اسلام مدیون جانفشانی و ایثار حسینی و زینبی است.

وی با ارائه گزارشی از ستاد اربعین افزود: کمیته های ۹ گانه بایستی با قید فوریت اقدامات اساسی در زمینه تسهیل اعزام و اسکان زوار حسینی را فراهم کنند.

امام جمعه کنگان نیز در این جلسه گفت:اهتمام دولت تدبیر و امید به شئون دینی از جمله تشکیل ستاد اربعین ستودنی است.

حجت الاسلام محمود محمودی با تقدیر از اعضای ستاد اربعین و طرح ملی ارعین حسینی گفت: همایش بزرگ اربعین حسنی روز جمعه ۱۴ آبان ماه با حضور صدها عاشق حسینی بویژه جوانان در مصلای کنگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: حضور چند ده میلیونی مسلمانان از کشورهای مختلف در اربعین حسینی جلوه ای بی بدیل از شکوه و عظمت اسلامی در زیر علم و بیرق حسینی است.

فرماندار کنگان نیز گفت: توجه به مسائل دینی از جمله برنامه ریزی متقن برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگ اربعین حسینی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.

عبدالنبی یوسفی افزود: همه مردم و مسئولین باید تلاش کنند مقدمات لازم برای اعزام شیفتگان و دلدادگان حسینی به بهترین نحو انجام شود.

وی از دستگاههای اداری نیز خواست تا تمهیدات لازم برای اعزام و اسکان زائرین در مرزهای کشورمان و همکاری با ستاد مرکزی اربعین حسینی بکار گیرند.

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: بقای اسلام مرهون خون پاک امام حسین (ع) و یاران شهید اوست.

شیخ محمد جمالی افزود:گذشتن از جان خود و اهلبیت خود ایثار بی بدیلی بود که شخصیتی جز امام حسین نمی توانست انجام دهد.

وی استکبار ستیزی را پیام بزرگ عاشورا و نیز اربعین حسینی دانست و بر ضرورت کمک به برگزراری باشکوه همایش بزرگ اسلامی اربعین تاکید کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنگان نیز گفت: پیاده روی بزرگ اربعین حسینی همزمان با روز اربعین از شهدای گمنام تا مصلای کنگان برگزار خواهد شد.

سرگرد اسماعیل تاجیک افزود: همه دستگاهها تلاش کنند کمک های غیرنقدی خود را تا حداکثر ۱۰ آبان ماه تحویل ستاد بازسازی و یا بسیج سپاه دهند.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان کنگان نیز گفت: در سال گذشته افزون بر ۱۲۰۰ نفر از مردم شهرستان کنگان بصورت اینترنتی جهت شرکت در مراسم اربعین ثبت نام که این تعداد در سال جاری تا کنون به بیش از ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

حمید محبی نیا افزود: تا کنون برای بیش از ۶۵۰ نفر ثبت نام کننده شهرستان کنگان ، ویزا صادر شده است.

وی همچنین خواستار همکار با ستاد بازسازی عتبات عالیات برای حضور و مشارکت در موکب ویژه شهدا در مرز شلمچه ، نجف و کربلا شد.// منبع: شهرداری کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن