بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3527
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 4 شهریور 93 7:04 ق.ظ

تحلیل یک خبر/

چرا مسولین در خاکسپاری پدر شهید اسدی حضور نداشتند/صدا و سیمای بوشهر هم نمره منفی گرفت

اختصاصی ثلاث- از نکات قابل تامل مراسم خاکسپاری پدر شهید اسدی در شهر سیراف، عدم حضور مسئولین مربوطه در این مراسم بود.

تشیع جنازه خاکسپاری

تحلیل یک خبر از جانب ثلاث:

چرا مسئولین در خاکسپاری پدر شهید اسدی حضور نداشتند/صدا و سیما هم نمره منفی گرفت

 

مراسم تشیع و خاکسپاری پیکر محمد اسدی صبح روز پنج شنبه با حضور پرشور مردم، بسیجیان و تعداد معدودی از مسولین محلی، انجام شد.

طی تماس تلفنی برخی مسئولین محلی سیراف و حتی برخی شهروندان با ثلاث در انتقاد از عدم حضور مسئولین مربوطه شهرستانی، استانی و صدا و سیما در خاکسپاری پدر شهید اسدی، این موضوع به صورت مطلب زیر به رشته تحریر و تحلیل درآمده است:

مقام معظم رهبری :

” ما در حقیقت، انقلاب، اسلام، قرآن، استقلال، آبروی و حیثیت را از برکت خون پاک شهدای عزیزمان داریم.

 

از نکات قابل تامل این خاکسپاری، عدم حضور مسئولین مربوطه در این مراسم بود.

بجز شورای اسلامی شهر سیراف و مسئول دفتر امام جمعه سیراف، یکی از کارکنان بنیاد شهید شهرستان کنگان و البته فرمانده سپاه کنگان که دقایقی بعد از خاکسپاری خود را به مراسم رسانید، دیگر هیچ مسئولی در خاکسپاری پدر شهید اسدی شرکت نداشت .

هرچند حضور رئیس بنیاد شهید شهرستان و استان و رئیس تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولین، واجب و الزامی نیست ولی چنانچه این مسئولین نیز حضور می یافتند، این مراسم با شکوه و احترام بیشتری برگزار می شد.

البته این را می دانیم که هم هوا بسیار گرم بود و اینکه همه مسئولین گرفتاری های خاص خود را داشتند، ولی چه خوب بود اگر حضور در این مراسم را نیز به نوعی یکی گرفتاری ها و مشغله خود محسوب می کردند و برای این گرفتاری هم برنامه ریزی می نمودند.

به هر حال حضور مسئولین مربوطه به امر شهدا و تبلیغات دینی، حداقل می توانست باعث دلداری خانواده شهید و حفظ بیشتر احترام و شان آن ها باشد؛ ناگفته نماند که این حضور می توانست شامل مجموعه فرمانداری و نماینده مجلس نیز بشود.

نکته دوم اینکه صدا و سیمای استان نیز از پوشش خبری این موضوع کاملا شانه خالی کرده و حتی دلایلی نیز برای عدم پوشش خبری فوت پدر شهید اسدی به شهروندان سیرافی ارائه کرده که باعث شده است سیرافی ها به شدت از این موضوع گله مند شده و این دلایل را عذر بدتر از گناه بدانند.

متاسفانه سال هاست شاهدیم که عمده اخبار استان به عملکرد استانداری و فرمانداری ها محصور شده و گویا صدا و سیما رسالت خود را مبنی مردمی بودن فراموش کرده است.

اخبار صدا و سیما طی سال های اخیر- بیشتر و- به نوعی نقش روابط عمومی استانداری و دولت را در امر انعکاس عملکرد و فعالیت های آن ها بازی کرده است، غافل از اینکه مسائل و مشکلات دیگری نیز هست که باید از اخبار استان پخش شود، البته منظور این نیست که فقط مسائل و مشکلات شهرستان بوشهر و شمال استان را پخش کنند.

ناگفته نماند منظور مطلب ما این نیست که از مجموعه استانداری و دولت هیچ خبری منتشر نشود و این توقع واقعا بی انصافی است زیرا دولت فعالیت ها و کارهای خوب و موثر زیادی انجام داده که انعکاس آن باعث تقویت روحیه امید می شود و نهایتا رضایتمندی مردم را به دنبال دارد که این موضوع مستقیما با حفظ و بالا بردن اعتبار نظام ارتباط دارد؛ ولی اینگونه نشود که به مانند دوره های قبل، دوربین صدا و سیما نقش روابط عمومی استانداری را بازی کند، زیرا چنانچه هدف، گرفتن حمایت و توجه استاندار به مجموعه صدا و سیماست، که باید بگوییم این قبیل کارها منسوخ شده و اتفاقا نارضایتی عموم را در پی دارد.

نکته نخست: خانواده های شهیدان، آزادگان و جانبازان به نوعی گنجینه های ما هستند و باید قدردان آن ها باشیم. قدردانی، تجلیل و پاسداشت فقط منوط به یک همایش و چهارتا عکس یادگاری و اهدا لوح نیست.

 

نکته دوم که احتمالا اخبار استان نتوانست درگذشت پدر شهید اسدی را ( به خوبی یا اصلا) پوشش دهد، شاید دوری صدا و سیما و مرکز استان از بندر تاریخی سیراف باشد که جا دارد یک بار دیگر تصویب ایجاد استودیو خبر خلیج فارس در بندر کنگان را به مدیر محترم صدا و سیما یادآوری کنیم؛ مصوبه ای که در خرداد ماه سال ۸۹ با حضور مهندس لاوری مدیر کل صدا و سیمای استان، دکتر جلالیان نماینده سابق مردم در مجلس و تبرکی فرماندار شهرستان کنگان در دفتر فرماندار به توافق هر سه طرف رسید ولی متاسفانه این مصوبه از جانب هر سه طرف به طور جدی یا عدم تامین اعتبار و یا اولویت نداشتن این موضوع، تا به امروز انجام نشده است.

نظرات

  1. همشهری says:

    اطلاع رسانی از سیرافیا خصوصا شورا و سپاه و بنیاد شهید انجام نگرفت.مسول وحتی مردم چطوری حبردار شوند.

  2. دانشجو says:

    اول اینکه خدا رحمتشون کنه… دوم اینکه توقع به جایی نیست که ازمردم و مسئولین انتظار داریم با وجود بی اطلاعی در مراسم خاکسپاری حضور پیدا میکردن،سوم اینکه با توجه به تعطیلات تابستانه خیلی از شهروندان و مسئولین ،مسافرت ها ویا دوا و درمان های خودشون رو به تابستان موکول میکنن و در شهرستان حضور ندارن.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن