بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35400
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 آبان 95 9:25 ب.ظ

کلاف سردرگم شورا و شهردار آبدان

ثلاث- بیش از دو هفته از استیضاح شهردار آبدان می گذرد اما هنوز رسما تکلیف ماندن، استیضاح یا استعفای زهیر حاجیان اعلام نشده است.

۲-۲

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تماته، فرمانداری شهرستان دیر یک هفته پس از وصول صورتجلسه ۲۴ مهر ماه شورای اسلامی شهر آبدان آن را رد کرد و کماکان ماندن، استیضاح یا استعفای شهردار این شهر وضعیت مبهمی را برای مردم به وجود آورده است.

مغایرت مصوبه شورا با ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، دلیل رد مصوبه شورای شهر مبنی بر استیضاح شهردار اعلام شده است، ماده ای که به موجب مفاد آن، قبل از رای گیری برای استیضاح شهردار باید دو بار تذکر کتبی و یک بار تذکر شفاهی به وی داده شود که این موارد در استیضاح حاجیان رعایت نشده بود.

همچنین ماده ۷۶ می گوید: شورای شهر و شهرداری و شرکت ها و سازمان های وابسته موظفند به نحو مقتضی و در صورت امکان با راه اندازی پایگاه رایانه ای، زمینه اطلاع عموم مردم را به طور مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد، بودجه، هزینه و درآمد خود فراهم نمایند.

ماده ای قانونی که شورا و شهرداری آبدان حاضر به انجام آن نیستند و این امر سبب ابهامات و شایعاتی در رابطه با بده بستان هایی بین اعضای شورای شهر و شهردار، و همچنین در نظر گرفتن منافع شخصی شورای شهر که پیش از این هم یکی از رسانه های استان به آن اشاره کرده بود، شده است.

بنا بر این گزارش، آن چه پس از یک هفته از اعلام نظر فرمانداری شهرستان جای سئوال دارد این است که چرا وضعیت ادامه همکاری شهردار با شورای شهر زودتر مشخص نمی شود تا فرصت های فرارو برای خدمت و تعامل و همدلی از دست نرود؟

مردم آبدان در تماس با رسانه های خبری خود از شورای شهر می پرسند اگر شهردار تخلفی مرتکب نشده بود چرا وی را استیضاح کردند؟ و اگر تخلفی مرتکب شده چرا امروز از استیضاح او سر باز می زنند؟

همچنین آن ها از وضعیت استعفای رییس شورا و شهردار می پرسند، چرا که رییس شورای اسلامی ادعا کرده بود در صورت عدم استعفای شهردار، او استعفا می دهد و عطای شورا به لقایش می بخشد، ادعایی که هنوز عملی نشده است.

از شواهد موجود و امروز و فردا کردن شورای شهر چنین برداشت می شود که اعضای شورا تسلیم فشارهای نزدیکان حاجیان شده و علیرغم اذعان به تخلفات صورت گرفته و امضای استیضاح او، نگران وضعیت آرای خود در انتخابات آینده هستند، دغدغه ای که سال ها این شهر را از توسعه باز داشته است.

گزارش تماته می افزاید: شنیده می شود آموزش و پرورش شهرستان دیر هم که برای معاونت پرورشی آموزشگاه ۱۷ شهریور آبدان منتظر تعیین تکلیف حاجیان بوده است قید این معاونت را زده؛ از امروز و فردا کردن های شورای شهر خسته شده و حسن محدث زاده جوان را جایگزین وی کرد تا به عنوان مربی پرورشی در این آموزشگاه حاضر شود و گمانه زنی ها برای ادامه کار حاجیان در راس شهرداری آبدان قوت گیرد.

مردم و رسانه های خبری آبدان منتظر پاسخ شورای شهر به وضعیت مبهم شهردار این شهر هستند و امیدوارند تصمیم و مصلحت شورا هر چه هست، با صراحت، صداقت و شجاعت و در سریع ترین زمان ممکن بیان شود.// منبع: پایگاه خبری تماته

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. پيشنهاد says:

    مرسی که از جاهای دیگه هم خبر میزارید

    اما پیشنهاد میکنم معضل نداشتن شهردار در کنگان رو کاملا بررسی کنید با تشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن