بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35474
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 12 آبان 95 11:46 ب.ظ

سکینه الماسی در صحن مجلس:

وزارت نفت متعهدانه به جبران خسارت‌های محیط زیستی منطقه بپردازد/سفره اشتغال بومیان بوشهر زیر ارابه صنعت نفت و گاز ازبین رفت

ثلاث-ماینده جنوب استان اضافه کرد: مردم ما با گشاده‌رویی مفتخر به میزبانی هستند، اما باید بدانید این سفره عظیم خدادایی در این خاک برای میزبانانش برکت و بهره‌ای ندارد.

%d8%b3%da%a9%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c

 

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس با بیان اینکه سفره اشتغال بومیان استان بوشهر زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است، گفت: وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است باید متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد.

به گزارش ثلاث و به نقل از خانه ملت؛ سکینه الماسی امروز (چهارشنبه ۱۲آبان‌ماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ۱۳ آبان ماه؛ سالروز تبعیت حضرت امام خمینی، روز دانش‌آموز، سالروز تخسیر لانه جاسوس آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت و گفت: لازم می‌دانم از مردم فهیم ایران که با حضور آگاهانه خود در روز ۷ اسفند پای صندوق‌های رای، با لبیک دوباره به رهبر انقلاب حماسه‌ای دوباره ای را خلق کردند قدردانی و از مردم حوزه انتخابیه نیز که من را به نمایندگی برگزیدند تشکر می‌کنم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نمایندگان مردم ادوار جنوب استان بوشهر ادامه داد: مردم آگاه ایران با درک شرایط حساس ملی و منطقه‌ای با مشارکت فعالانه و متعهدانه خود در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آنچه را که در گستره خود آرزو و خیال داشتند در عمل به منحصه ظهور  رساندند و پیام روشن صلح را به مردم دنیا ارسال کردند.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش همواره تاریخ از نقاط استراتژیک این آب و خاک بوده، گفت: تاریخ این شهرستان‌ها تنها محصور در دو دهه اخیر با حضور صنعت در آن نیست، بلکه ۲۱ قرن پیش عسلویه و دیگر شهرهای حوزه انتخابیه، پایتخت تمدن دریایی جهان کهن بودند، امروز نیز این خاک نظر کرده مانند گذشته در زندگی مدرن ایرانیان نقش رونق کشور را به دوش می‌کشد و بی‌صدا دروازه تمدن صنعتی کشور و  پایتخت انرژی ایران شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: مردم ما با گشاده‌رویی و مهمانی مفتخر به میزبانی و مهمان‌نوازی هستند، اما باید بدانید این سفره عظیم خدادایی و فرصت های گشوده شده در این خاک برای میزبانانش برکت و بهره‌ای ندارد، تجارت دریایی، صیادی، گردشگری، کشاورزی و.. ظرفیت‌هایی بودند که از هزاران سال، شعله زندگی را بر آن خاک مشتعل می‌کردند اما امروز دیگر اینگونه نیست و حتی روستاها، سواحل، آب و.. نیز از بین رفته‌اند.

الماسی با بیان اینکه سفره اشتغال بومیان آسیب‌دیده و مغفول مانده و در زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است، گفت: محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه‌های  اصلی موکلینم در پس بی توجهی‌ها و کم کاریها در تمامی بخش‌های آب، خاک و هوا آسیب جدی دیده است درحالی که امروزه حفظ محیط زیست از مولفه‌ای اصلی مدیریت علم محور است و بحران آب نیز یکی از مشکلات محیط زیستی مردم منطقه را نگران‌ کرده است.  

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است که وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد و ابتدا نواقص فعلی را به طور کامل رفع کند و ثانیا از این به بعد هیچ پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن استانداردهای  محیط زیستی به بهربرداری نرساند./

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن