بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35479
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 12 آبان 95 11:58 ب.ظ

با موافقت نمایندگان

حمل هرگونه سلاح سرد جرم محسوب می شود

ثلاث- نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمل هرگونه سلاح سرد جرم محسوب و مستوجب مجازات می باشد.

۵۷۰۳۸_orig

به گزارش ثلاث و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی با ۱۵۰ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در نشست علنی با ماده واحده این طرح موافقت کردند.

در نشست امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت و مخالفت با ماده واحده فوق سخنانی را مطرح کردند، همچنین سردار عباسعلی محمدیان  رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص این طرح اظهار داشت: هیچگاه در آمار قتل ها استفاده از چاقو کمتر از ۳۵ درصد نبوده است و در ۶ ماهه اول امسال ۶۰ درصد قتل ها با استفاده از سلاح های سردی است که موضوع این ماده واحده است.

براساس ماده واحده مذکور؛ تبصره های زیر به عنوان تبصره های یک و دو به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) مصوب ۲ خرداد ۱۳۷۵ الحاق می گردد.

تبصره یک- حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقو ضامن دار، ساطور، قداره یا پنجه بوکس و نیز سایر ادواتی که صرفا در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارد جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه ششم محکوم و حسب مورد، این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.

تبصره ۲- تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره (۱) در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین در این جلسه با درخواست سردار محمدیان فیلمی از قتل ها و سرقت هایی که در آن ها از چاقو استفاده شده بود، پخش شد./

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن