بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35548
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 آبان 95 0:11 ق.ظ

خطبه های نماز جمعه کنگان

انتقاد از تجمع چند هزار نفری در روز کوروش تا تقدیر از سفر بدون تشریفات یک مدیر کشوری به کنگان

امام جمعه کنگان: ملت ایران در ۱۳ آبان هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکستند / جای تاسف است برخی نمایندگان مجلس بدنبال تطهیر جریان فتنه اند / مسئولان کشوری بجای پیگیری اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی از صندوق فرهنگیان می گویند این جرم نیست و وام بوده است

به گزارش ثلاث حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تقدیر از حضور گسترده آحاد مردم در یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: ملت ایران بویژه دانش آموزان و دانشجویان با خروش انقلابی خود در راهپیمایی ۱۳ آبان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار را به زانو درآوردند.
وی افزود: ملت ایران به انقلابیون عالم نشان دادند راه عزت کشور در گرو مبارزه با آمریکا است.
خطیب جمعه به بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان اشاره و گفت: معظم له ضمن هشدار در خصوص برخی حرکتها و تلاش های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام و امت مقابل آمریکا فرمودند: آنچه مشکلات کشور را حل خواهد کرد روحیه و تفکر انقلابی ، توکل بر خدا ، اعتماد به درون و شجاعت در اقدام و عمل است.
محمودی به نقد رهبری در خصوص عدم توجه به ۷۰ جلد کتاب مربوط به تسخیر لانه جاسوسی در کتب درسی مدارس و دانشگاهها و نیز اثبات چندین باره غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها اشاره و افزود: امروز حتی مسئولان کشور و تیم مذاکره کننده نیز به این نتجیه رسیده و اذعان دارند آمریکایی ها بدعهد اند.
وی به سفر جانشین وزیر کشور به عسلویه اشاره وبا انتقاد از فضای تملق در این جلسه و نیز فضای انتخاباتی حاکم در این نشست اظهار نمود: شایسته بود اگر از فعالان سیاسی دعوت شد از همه طیف ها دعوت می شد چرا که وزارت کشور فقط مخصوص یک طیف خاص نیست.
امام جمعه گفت: من هم در زمان دولت قبل گفتم و هم این دولت که دیگر ستاد انتخاباتی معنایی ندارد.
محمودی به سفر رییس کمیته امداد امام (ره) کشور به کنگان نیز اشاره و با تقدیر از سفر بدون تشریفات و آلایش مهندس فتاح گفت: در این جلسه مقرر شد بخش قابل ملاحظه ای از مشکل مسکن مددجویی حل که البته نیازمند همراهی مسئولین و خیرین است.
امام جمعه کنگان با اشاره به همایش و طرح تجمع ملی اربعین ، خطاب به زائرین اربعین گفت: اربعین بایستی تجلی و مظهر وحدت امت اسلام ، محلی برای حفظ و تقویت روحیه معنوی و صدور گفتمان انقلاب و مقاومت باشد.
وی افزود: زائرین اربعین بکوشید سفیران شایسته ای برای انقلاب اسلامی ایران باشید.
محمودی همچنین به رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت اشاره و با انتقاد ازکم اهمیتی به منویات رهبری معظم انقلاب در خصوص فتنه ۸۸ و نیز دفاع برخی از نمایندگان از جریان فتنه گفت: جریان فتنه خط قرمز نظام است و نباید سنگر مجلس محلی برای تطهیر فتنه گرانی باشد که براندازی نظام را دنبال کردند.
وی افزود: اکنون وزرای منتخب بایستی با پرهیز از ورود به حواشی و نیز عبرت از گذشته بکوشند مشکلات کشور در حوزه های مختلف بویژه ورزش و نیز ازدواج جوانان را برطرف و در حوزه فرهنگ دغدغه رهبری ، مراجع و متشرعین به جد مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه به مسئله اختلاس در صندوق فرهنگیان اشاره و عنوان نمود: جای تاسف است برخی مسئولان کشوری بجای پیگیری این جرم بزرگ و محکوم کردن این فساد بزرگ مالی ، بگویند به عده ای وام داده شده است چرا که این مسئله موجب دلسردی و ایجاد یاس و نا امیدی در مردم نیز می شود و مسئولین بایستی با قدرت و قوت با مفسدین اقتصادی برخورد و منویات رهبری در خصوص مبارزه قاطع با مفسدین اقتصادی را اجرایی کنند.
خطیب جمعه به تجمع چند هزار نفری در ۷ آبان در پاسارگاد و اعمال ناشایست انجام شده در روز کوروش و نیز تبلیغات دشمنان برای قرار دادن مردم در برابر دین اشاره و با محکوم نمودن این اقدام گفت: افتخار ما به ایران اسلامی است و ایران منهای اسلام معنایی ندارد.
امام جمعه با اشاره به برگزاری یاواره ۲ شهید گمنام و دو شهید شهرستان کنگان ، از ناحیه مقاومت بسیج سپاه و پایگاه پیامبر اعظم(عج) محله گوده در برگزاری این یادواره فاخر تقدیر کرد.
محمودی در پایان با اشاره به انتخاب ژنرال میشل عون به ریاست جمهوری لبنان ، این اتفاق را موفقیتی برای حزب الله و ناکامی بزرگ برای آمریکا و صهیونیست ها دانست .
تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و نیز بیان فضیلت زیارت ارعین حسینی و جایگاه زوار امام حسین علیه السلام در آیینه روایات از دیگر بخش های خطبه دوم بود.

نظرات

  1. حمید says:

    چرا باید از روز بزرگداشت بزرگ مرد ایرانی ، قهرمان ایران ، پادشاه ایران انتقاد بشه ؟ به چه دلیل ؟ ما ایرانی هستیم یا سودانی و لیبی و فلسطینی ؟؟ جایی که فارسی سخن بگیم همش از کلمه های بیگانه سخن میگیم. باید از دست اینا سرمون بکوبیم به دیوار بمیریم تا دنیا برای خودشون باقی بمونه یه آبی هم روش.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن