بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35668
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 17 آبان 95 11:42 ب.ظ

آلودگی شدید هوا در کنگان

هجوم ریزگردهای کم سابقه به آسمان کنگان/کنگانی ها وضعیت اضطراری را تجربه کردند

اختصاصی ثلاث- از قبل از ظهر امروز ۱۷ آبان ماه ۹۵ ریزگردها به شکل بی سابقه ای فضای شهر و شهرستان کنگان را تحت تاثیر آلودگی خود قرار داد و تا غروب نیز ادامه داشت.

 به گزارش ثلاث، از قبل از ظهر امروز ۱۷ آبان ماه ۹۵ ریزگردها به شکل بی سابقه ای فضای شهر و شهرستان کنگان را تحت تاثیر آلودگی خود قرار دادند و تا غروب نیز ادامه داشت.

این آلودگی به نحوی بود که نفس کشیدن را برای عموم مردم سخت کرده بود.

این گرد و غبار باعث کاهش دید افقی در سطح شهرستان کنگان شده بود( میزان دید افقی در شرایط استاندارد ۱۰ هزار متراست).

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: مقدار ریز گردهای موجود در هوای شهر کنگان بیش از دو برابر حد مجاز ثبت شده است  .

احمد آذریار با اضطراری دانستن وضعیت آلودگی هوای امروز کنگان، افزود: در این وضعیت ماندن در منزل و عدم فعالیت در فضای باز توصیه می شود .

 

نبود پوشش گیاهی مناسب، وزش بادهای محلی ( مانند باد شمال) و نفوذ پدیده گرد و غبار فرا منطقه ای از عوامل آلودگی هوای شهرستان کنگان به شمار می رود. 
 در چنین شرایط آلودگی، توصیه کارشناسان بهداشت و درمان این است که برای کاهش بار آلودگی، در ترددهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین تردد نکنند و برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران از حضور در فضاهای باز خودداری و درصورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

با این حال چیزی که مشخص است، این آلودگی ها می تواند هزینه های زیادی را به منطقه تحمیل  کند. احتمال انتقال آلودگی‌های میکروبی از این طریق وجود دارد.

شایان ذکر است که تابلو سنجش آلودگی هوای کنگان هم اکنون به دلایل فنی کار نمی کند و نیازمند حضور سازندگان این تابلو جهت تعمیر آن می باشد؛ اما میزان آلودگی لحظه به لحظه در اداره محیط زیست شهرستان به صورت ساعتی ثبت و به مرکز ارائه می شود.

در گزارش های بعدی ثلاث به این موضوع پرداخته می شود.

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

تصویر زیر مربوط به آلودگی هوای امروز کنگان است( ۱۷ آبان ماه ۹۵ )

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b0%db%b7_%db%b1%db%b4%db%b5%db%b0%db%b3%db%b5

 

//

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن