بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35723
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 آبان 95 7:05 ب.ظ

آیت الله هاشمی رفسنجانی:تندروی عامل و آغاز هر انحراف در نهضت‌های مردمی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تندروی را عامل و آغاز هر انحراف در نهضت‌های مردمی توصیف کرد و گفت: امام(ره)جلوی خیلی از تندروی‌ها را می‌گرفتند

 

به گزارش ثلاث به نقل از ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز -سه شنبه- در دیدار جمعی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران و فرماندهان بخش‌های مختلف نیروهای مردمی با تأکید بر عقلانیت گفتاری و رفتاری امام(ره) افزود: ایشان نمی‌گذاشتند اعتدال اسلامی، قربانی شعارهای احساسی مدعیان انقلابی‌گری شود.
هاشمی رفسنجانی، ۸ سال دفاع مقدس را مقطعی درخشان در تاریخ ایران دانست و با یادآوری بعضی از اتفاقات و فداکاری‌های رزمندگان، گفت: نیروهای جبهه و جنگ با امتحان خوبی که داده‌اند؛ به همراه شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های گرانقدر این عزیزان، نام نیک خود را در تاریخ ایران جاودان کرده‌اند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در خصوص سوابق مصلّای تهران، با یادآوری کارها و اهداف ساخت آن و شرح چگونگی انتخاب زمین تپه‌های عباس‌آباد، گفت: هر چند در حال حاضر استفاده از این مکان تغییر ماهیت داده، ولی چون همان موقع نماز جمعه را آبروی نظام و به عنوان یک کار سیاسی ـ عبادی و ادامه دهنده اهداف صدر اسلام می‌دانستیم، نسبت به ساخت این مجموعه اهتمام شد.
هاشمی رفسنجانی ، امام (ره) را یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ ایران و اسلام دانست و با ابراز تأسف از تبلیغات منفی علیه افکار و اهداف امام راحل مربوط به دوران انقلاب و جنگ، گفت: استقرار اسلام و مبارزه با استبداد و استعمار، از جمله اهداف مهم ایشان بود که معلوم بود شرق، غرب و ارتجاع منطقه، به عنوان نهادهای استعمار و استبداد مخالف ایشان و انقلاب اسلامی بودند و هستند.
وی با تشریح انواع و اقسام توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، گفت: پس از شکست در توطئه تجزیه طلبی‌ها، شورش‌های کور و کودتا و نا امید شدن از این راهها، خیلی صریح و سریع وارد جنگ شدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مردمی بودن را امتیاز و عامل اصلی پیروزی ایران در جنگ و انقلاب، دانست و گفت: امام(ه)، مردم را ولی نعمت و مردم هم امام(ره) را ولی فقیه خویش می‌دانستند و با اعتماد به همدیگر در فراز و فرودهای خطرناک انقلاب، کاری کردند که بی‌نظیر است.
هاشمی رفسنجانی انقلاب‌های سال‌های اخیر کشورهای عربی و اسلامی را نمونه‌ای مناسب برای قیاس موفقیت‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: بدون خشونت و با کمتر هزینه‌های جانی و مالی، رژیمی را شکستیم که هم نفت، پول، سرمایه و سلاح‌های پیشرفته داشت و هم قدرت‌های جهانی از او حمایت می‌کردند.
جانشین امام و فرمانده هشت سال دفاع مقدس، در پاسخ به سؤال دیگری، به تشریح و تحلیل تاریخ دفاع مقدس، چگونگی آغاز، تداوم و پایان جنگ و چرایی فرماندهی خویش برای ایجاد وحدت رویه میان ارتش و سپاه پرداخت و گفت: پس از حکم امام، وقتی برای خداحافظی خدمت ایشان رفته بودم و سپس در جلسه قرارگاهی فرماندهان جنگ، مخصوصاً قبل از عملیات خیبر، برنامه‌های خود را برای جنگ تشریح کردم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری بسیاری از اتفاقات سرنوشت ساز جنگ، به بمباران شیمیایی حلبچه اشاره کرد و گفت: وقتی به حلبچه رفتم و آن صحنه‌ها را دیدم، یک لحظه با خود فکر کردم که اگر صدام شقی و قسی، همین کار را در یکی از شهرهای بزرگ کشور، مانند کرمانشاه، تبریز و حتی تهران تکرار کند، چکار کنیم؟!!
هاشمی رفسنجانی با توضیح اقدامات و خاطرات خویش از مقطع پذیرش قطعنامه و پایان جنگ، گفت: پایان جنگ را با آغاز سازندگی کشور گره زدیم و با سیاست تعدیل که چندین شاخص و جهت در مسایل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاست خارجی داشت، سراسر ایران کارگاه سازندگی شده بود.
وی با تأکید بر نقش سپاه پاسداران در دفاع مقدس و ایجاد زمینه مشارکت این نیرو در بخشهای سازندگی کشور آن هم پس از جنگ و در دولت سازندگی، گفت: صراحت قانون اساسی این است که توان نیروهای نظامی در زمان‌های غیرجنگ، به سازندگی و توسعه کشور کمک کند که واگذاری بسیاری از طرح‌های مهم در اوایل دولت سازندگی به نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، بهترین مصداق عملی عمل به این اصل قانون اساسی است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به فرماندهان دوران جنگ، گفت: مردم شما را دوست دارند و به عنوان همسنگران شهدا به شما احترام می‌گذارند.
در آغاز این دیدار، سردار علایی، سردار رسول یاحی، سردار نصرت کاشانی، سردار سعید صادقی، سردار علیرضا مزینانی، سردار آستانه، سردار قاسم حاج محمدحسن، سردار مهدی کیانی، سردار صنیع‌خانی از فرماندهان قسمت‌های مختلف جنگ و دکتر رجایی، به بیان دیدگاه‌های خویش، مخصوصاً ضرورت تدوین تاریخ جنگ، محبوبیت امام(ره) در جامعه، نتایج خونبار اختلافات ایران و عربستان، آینده‌ی نظام، ضرورت همراهی روحانیت با شرایط زمان و مکان، فرهنگ‌سازی درست از دفاع مقدس، تقویت پایه‌ای مردمی نظام، توجه به ظرفیت‌های داخلی و خارجی نظام، ضرورت استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و توجه به مسایل اقتصادی پرداختند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن