بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35751
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 آبان 95 2:18 ب.ظ

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

با خاموش کردن وای فای در ساعات پایانی شب از اختلال خواب پیشگیری کنید

ثلاث- متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دور بودن از وسایل ارتباطی و کاربردی امری غیرممکن است اما افراد می‌توانند با خاموش کردن مودم وای فای و یا گوشی تلفن همراه در ساعات پایانی شب، اختلال خوابی که ناشی از امواج وای فای است را بهبود ببخشند.

%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%ba%d8%b2-%d9%88-%d8%a7%d8%b9%d8%b5%d8%a7%d8%a8

 

 

به گزارش ثلاث، متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دور بودن از وسایل ارتباطی و کاربردی امری غیرممکن است اما افراد می‌توانند با خاموش کردن مودم وای فای و یا گوشی تلفن همراه در ساعات پایانی شب، اختلال خوابی که ناشی از امواج وای فای است را بهبود ببخشند.

دکتر اعظم مرادی با اشاره به اینکه افراد در طول شبانه‌روز بارها با این اشعه‌های مضر در ارتباط هستند، تصریح کرد: در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان انجام شد، امواج وای فای در دسته احتمالاً سرطان‌زا طبقه‌بندی‌شده است.
متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اشعه‌هایی که هنگام استفاده طولانی‌مدت از تلفن‌های همراه، آی پدها و تبلت‌ها وجود دارد ازجمله عواملی هستند که انسان را در معرض خطرات جسمی و روانی قرار می‌دهند.
وی افزود: ایجاد خستگی، اختلال در تمرکز، تغییرات در الگوی خواب و بی‌خوابی و اختلال در حافظه ازجمله عوارض استفاده طولانی‌مدت از وای فای است.
دکتر مرادی بیان داشت: افسردگی، اضطراب، استرس، اختلال در رشد و کوتاهی قد در کودکان از دیگر عوارض استفاده طولانی‌مدت از امواج وای فای است.
وی تصریح کرد: کاهش تحرک اسپرم، شکسته شدن DNA و اختلال در تخمک‌گذاری از دیگر عوارض این امواج بوده که درنهایت باعث ایجاد ناباروری در بین زنان و مردان می‌شود.
متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد می‌توانند با دورنگه داشتن موبایل، تبلت و آی‌پد از بدن در مواقعی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و یا با خاموش کردن آن‌ها و شارژ نکردن تلفن همراه در اتاق‌خواب تا حدی از مضرات این‌گونه اشعه‌ها بکاهند.
دکتر مرادی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده اثرات مضر استفاده از اشعه وای فای نه‌تنها بر روی انسان‌ها بلکه بر روی گیاهان نیز ثابت‌شده و گیاهانی که در معرض این اشعه‌ هستند به‌مراتب رشد کمتری نسبت به گیاهانی که به‌طور طبیعی و به‌دوراز این اشعه بوده‌اند دارند.// منبع: پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر

نظرات

  1. مچبوس says:

    پروفسور سمیعی گفت که این موضوع هیچ اثبات علمی نداره و هیچ تاثیری نداره!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن