بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35894
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 آبان 95 1:55 ب.ظ

حمایت از کتاب از دغدغه های دولت یازدهم است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران حمایت از کتاب و افزایش سرانه مطالعه را از دغدغه های دولت یازدهم دانست

 

علیرضا یونسی روز یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در همین راستا نهادهای فرهنگی باصرف بودجه مناسب ملزم به خرید شمار قابل توجه ای از کتب انتشار یافته هستند.
وی از پائین بودن سرانه مطالعه کتاب به عنوان معضل بزرگ فرهنگی کشور یاد کرد و از خانواده ها خواست تا این کالای فرهنگی را در سبد خرید خود جای دهند.
او افزود : برگزاری نمایشگاه های کتاب با توجه به تخفیف های ویژه می تواند عاملی برای ترغیب شهروندان به مطالعه باشد.
معاون استاندار مازندران با اشاره به افزایش روز افزون شبکه های مجازی و تاثیر مخرب برخی از آنها، تاکید کرد: با مطالعه کتاب های فاخر باید تاثیر این گونه تخریب ها را جبران کنیم.
او دانایی و رویکرد به کتاب را از تاکیدات ادیان الهی بویژه اسلام دانست و افزود: با توجه به استقرار جمهوری اسلامی و فرهنگ دینی انتظار می رود که سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور ما بسیار بالا باشد.
یونسی سرانه مطالعه ، شمارگان انتشار کتاب و برگزاری رویدادهای فرهنگی را از جمله نشانه های توسعه یک کشور معرفی کرد و گفت : با وجود ظهور ابزارهای ارتباطی و فناوری های نوین برای انتقال فرهنگی ، هنوز هیچ ابزاری نتوانسته است جایگزین مناسبی برای کتاب شود .
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی شکوفایی استعدادها و تحول اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را همراه دارد، افزود : نباید از تشویق، موارد انگیزشی و تبلیغات و اطلاع رسانی در ترویج کتابخوانی غافل شد.
بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب مازندران با حضور ۴۰ناشر استانی و کشور امروز یکشنبه در ساری گشایش یافت

منبع:ایرنا

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن