بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35907
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 آبان 95 2:23 ب.ظ

استفاده از نوزاد مگس در درمان زخم‌های دیابتی

یک کارشناس ارشد حشره‌شناسی پزشکی گفت: روش نوینی در درمان بیماران دیابتی کشف‌شده و آن استفاده از نوزاد مگس در این زمینه است که از قطع شدن پا جلوگیری می‌کند.

طاهره دباغ‌منش امروز در حاشیه برپایی غرفه‌های خدمات مشاوره‌ای در مورد بیماری‌های قابل‌انتقال از حشرات به انسان در گفت‌وگو با خبرگزاری در شیراز اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی بیماری‌های منتقله به‌وسیله حشرات از ۲۲ آبان‌ماه به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: مشاوره در مورد آگاهی دادن درباره آلودگی‌های به‌وجود آمده به‌وسیله حشراتی مانند شپش و بیماری‌هایی از قبیل سالک، بیماری تب کریمه کنگو، مالاریا و… و نشان دادن راه‌های درمان و پیش‌گیری از بیماری‌های مربوط به حشره‌ها، از جمله خدمات ارائه‌شده به شهروندان در این غرفه‌هاست.

این کارشناس ارشد حشره‌شناسی پزشکی با اشاره به روش جدید درمان زخم‌های دیابتی مقاوم به درمان گفت: روش نوینی در درمان زخم بیماران دیابتی کشف شده و آن استفاده از نوزاد مگس در این مورد است و بیماران در این روش درمانی به‌طور کامل درمان شده‌اند.

طاهره دباغ‌منش افزود: از بیمارانی که با این شیوه درمان شده‌اند دعوت کرده‌ایم که در این غرفه‌ها تجربه‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

وی همچنین گفت: در این غرفه‌ها به افرادی که منازل آنان به مورچه و دیگر حشرات موذی آلوده هستند نیز، مشاوره سم‌شناسی ارائه می‌شود.

دباغ‌منش در پایان گفت: این غرفه‌ها که به همت انجمن حشره‌شناسی و حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا شده است تا ۲۴ آبان‌ماه جاری به شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد

 

منبع:دولت بهار

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن