بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36038
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 27 آبان 95 1:48 ق.ظ

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار :

سازمان های مردم نهاد نمایندگان افکار عمومی هستند

اختصاصی ثلاث – نشست هم اندیشی مدیران سازمان های مردم نهاد شهرستان کتگان با مدیر عامل منطقه ویژه در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد .

به گزارش ثلاث ، احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به حاضرین و مهمانان جلسه اظهار داشت : با توجه به رشد سریع جمعیت و به تبع آن آسیب های اجتماعی ، برنامه پیشگیری ، درمان و مقابله با اعتیاد ، برنامه ارتقاء علمی آموزشی ، برنامه توسعه ورزش ، برنامه توسعه هنر و برنامه آموزش خانواده در سطح شهرستان تدوین و در حال اجراست که بخشی از این برنامه ها بر عهد سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه گذاشته شده است لذا حمایت از سمن ها و موسسات گام بسیار موثری در اجرای هر چه بهتر این برنامه ها خواهد بود.

وی ضمن تشکر از مهندس یوسفی مدیر عامل منطقه ویژه پارس و مجموعه مدیران همراه مخصوصا آقای دکتر زمانی ، آقای بنوی و آقای قائدی بخاطر حمایت از برنامه های آموزشی ، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی شهرستان از جمله حمایت از چاپ آثار نویسندگان ، تصویب برنامه حمایت از سمن ها و تیم های اجتماع محور ، برنامه آموزش خانواده ، تامین نور ورزشگاه کارگری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه ،  اجرای طرح نخبه پروری ، نوسازی بیمارستان امام خمینی (ره)  و قول مساعد مبنی بر حمایت از برنامه محله با نشاط ( مخصوص محله های آسیب دیده و در معرض آسیب ) ، افزود : امیدوارم با نگاهی ویژه از برنامه های شهرستان در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های موجود حمایت شود و سمن ها بعنوان بازوی اصلی اجرای این برنامه ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان در ادامه به معرفی سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه و تیم های اجتماع محور شهرستان پرداخته و افزود: سازمان های مردم نهاد نمایندگان افکار عمومی هستند ، مطالبات آنان مطالبات مردم است از طرف دیگر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی و آموزشی توسط سازمانهای مردم نهاد بیانگر ظرفیت ، تلاش ، پشتکار و همت آنان در زمینه کاهش مشکلات و معضلات است .

وی همچنین خواستار بهره گیری صنعت از ظرفیت سمن ها در جهت اجرای برنامه های مختلف شد .

مهندس مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با مدیران سازمانهای مردم نهاد شهرستان کنگان گفت : شهرستان کنگان ، شهرستانی است رو به رشد و در آینده ای نه چندان دور به مرکز جمعیتی بزرگ بنا به جایگاه استراتژیکی که دارد ، تبدیل خواهد شد که در این راستا از ظرفیت های سمن ها استفاده خواهیم کرد .

مدیر عامل ادامه داد : اسکان کارکنان منطقه ویژه در شهرستان کنگان عملی خواهد شد اما براساس تجارب گذشته و ساخت شهرک در شهر جم ، شهرک سازی در شهرستان نمی تواند موفق باشد به همین دلیل طی جلسات متعدد و استفاده از دانش متخصصان علوم اجتماعی ، در چند نقطه از شهر فضاهایی انتخاب شده است.

وی افزود : در کنار ساخت منازل مسکونی مجوعه عمران مناطق نفت خیز صنعت نفت  زیرساخت های شهری کنگان را تقویت خواهد کرد  و توسعه ای به نسبت متوازنی رخ خواهد داد .

وی تصریح کرد  : تا زمانی که ما کارکنان به عنوان مهمان در شهر تردد داشته باشیم نمی توانیم مشکلات منطقه را درک کنیم ولی هنگامی که در شهر با مردم زندگی کنیم از دغدغه ها و مشکلات شهر به اندازه مردم اطلاع خواهیم داشت و خود به خود به چرخ توسعه این شهر کمک می کنیم و زمانی که در این شهر مسکن ساخته شود ، شغل و خدماتی ایجاد خواهد شد و سمن ها در کنار صنعت به توسعه متوازن و همه جانبه کمک کنند .

یوسفی گفت :  فرصت بسیار خوبی است که سمن ها با امادگی و همکاری صنعت در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها برنامه های خود را اجرایی کنند .

وی ادامه داد : شهری که قرار است میزبان صنعت باشد ، قطعا موسسات خیریه آن مورد توجه و همیاری قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه شهرستان کنگان ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد، افزود : سیراف مهد گردشگری است و می توان با ایجاد ذوق و سلیقه در صنایع دستی و خدماتی که مختص مسافران است در جذب گردشگر تلاش نمود . دهکده گردشگری در شهر شیرینو  در حال ساخت است و با توسعه صنعت گردشگری در استان ، سه گانه کیش ، شیرینو و بوشهر ایجاد می شود .

مدیرعامل منطقه ویژه در خصوص کتاب خوانی و چاپ کتاب افزود :  جامعه ای که رهبرش به کتاب خواندن اهمیت می دهد بدیهی است که ما هم در حوزه چاپ کتاب و انتشار آن فعالیت کنیم ، کما کان  در چاپ چند کتاب در کنگان همکاری داشته ایم  و از امروز هم در چاپ کتاب های فاخر مردم شهرستان قول مساعدت می دهیم و یا حداقل کاری که در توسعه این فرهنگ خواهیم کرد پیش خرید کتاب ها قبل از چاپ خواهد بود .

وی در پایان گفت : کنگان ظرفیت های بسیاری دارد و باید سمن ها در ابراز و تقویت کردن آن بکوشند.

در این نشست مدیران سمن ها و موسسات خیریه ضمن اشاره به توانمندی های خود به بیان برنامه های اتی و مطالبات خود از صنعت پرداختند .

استفاده از ظرفیت سمن ها در زمینه اجرای برنامه ها ، اشتغال ، کاهش الایندگی ها ، کمک صنعت به توسعه ورزش ، هنر ، آموزش و برنامه های اجتماعی خصوصا مباحث مربوط به پیشگیری و کاهش آسیب ها ، حمایت از موسسات خیریه ، توجه به زیر ساخت های شهرستان و … از مباحث مطرح شده در این نشست بود .

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b1%db%b5_%db%b1%db%b2%db%b2%db%b1%db%b1%db%b4

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b1%db%b5_%db%b1%db%b2%db%b2%db%b0%db%b0%db%b9

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b1%db%b5_%db%b1%db%b2%db%b1%db%b9%db%b2%db%b8

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن