بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36041
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 26 آبان 95 7:13 ب.ظ

سخنی با مسئولان شهر

شهر کنگان همچنان بدون شهردار …

ثلاث – رقیه یوسفی : در تمام شهرها، از شهر تهران گرفته تا شهر کوچکی چون شهر کنگان، حضور شهردار به عنوان مسئول اصلی شهر جزو ضروریات است.

چندی است که شعار شهروند پرسشگر، شهردار پاسخگو به عنوان شعار برتر در سطح شهرها قابل مشاهده می باشد. در تمام شهرها، از شهر تهران گرفته تا شهر کوچکی چون شهر کنگان، حضور شهردار به عنوان مسئول اصلی شهر جزو ضروریات است. اما در حالی که در همه شهرها، شهردار به عنوان مسئول اصلی شهر در حال تلاش برای پیشرفت و ساماندهی اوضاع شهر محل خدمت خود می باشد، مدت زمانی است که شهر کنگان، بدون شهردار است و شهر شرایط وخیمی را سپری می کند. در این شرایط شورای شهر به عنوان مرجع اصلی تعیین شهردار و بازوی نظارتی مدیریت شهر، وظیفه دارد هرچه سریع تر شهردار شهر را تعیین و به مردم معرفی کند. فردی که علاوه بر تحصیلات و تخصص مورد نیاز در زمینه مدیریت شهری، تجربه اجرایی مناسب را نیز داشته باشد و معیارهای دیگری از جمله اطلاع از قوانین، توانایی جسمی و روحی، درک مسائل و مشکلات موجود در شهر، شناخت اصول و معیارهای شهر خوب، حسن شهرت، پاکدستی، وظیفه شناسی و عزم راستین برای حل مشکلات و توسعه شهر را نیز داشته باشد. شهردار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهر باید به گونه ای عمل کند که با ایجاد سرزندگی و رعایت عدالت در سطح شهر، حافظ منافع مردم و ضامن پیشرفت و توسعه شهر باشد. شهر کنگان همچنان در انتظار معرفی شهردار است و حال سوالاتی به ذهن خطور می کند:

تا بحال افرادی که به عنوان شهردار انتخاب شده اند تا چه حد به این معیارها نزدیک بوده اند و شهردار آینده این شهر کدامیک از این معیارها را دارا خواهد بود؟ آیا اعضای شورای شهر برای انتخاب فرد لایقی که بتواند شرایط بغرنج شهر را به سامان برساند عزم جدی دارند؟ چرا تا بحال فردی برای این سمت انتخاب نشده است؟ آیا در این شهر فرد مناسبی برای تصدی این سمت وجود دارد؟ و تا چه زمان شهر بدون شهردار خواهد ماند؟

 

رقیه یوسفی

مقطع دکتری، رشته عمران-مدیریت منابع آب، دانشگاه شیراز

عضو کارگروه محیط زیست و عمران شهری فرمانداری شهرستان کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مهرگانی says:

    خیلی جالب بود. فکر کردم شهر بدون شهر دار برای کسی مهم نیست. پس کنگان بدون شهردار برای یه نفر مهم شد و دست به قلم شد. درضمن شهردار یک شهر چه خصوصیاتی باید داشته باشه هم بطور واضح عنوان شده. قابل توجه شورای محترم شهر کنگان بدون شهردار

  2. کنگونی says:

    با سلام
    همانطور که همه ما می دانیم طی چند سال اخیر یکی از بی نظم ترین ارگان های شهری شهرداری بوده است ناگفته نماند آقای کنگانی بسیار انسان شریفی هستند ولی ایشون تو این سمت بازیچه عده خاصی شدن شهرداری می خوایم ال به کارمنداش سروسامان بدهد چون کارمندای شهرداری هیچ وقت تو دفتر نیستن صبح ساعت ۹ و ۱۰ میان تازه ااگر بیان کافیه شما چند روز پشت سر هم کارت گیر شهرداری باشه تا بفهمید من چی میگم.

  3. شهروند کنگونی says:

    واقعا جای بسیار تاسف است که شهر کنگان که پایتخت انرژی کشور یدک میکشد به این حال و روز افتاده. تنها چال و چوله های پر از گند و کثافت معابر سطح شهر گویای همه چیز است . واقعا من به عنوان یه کنگونی وقتی در کوچه های محله هایی مثل حسین آباد یا گردان عبور میکنم خجالت میکشم. مسوولین عزیز فرمانداری و شورای شهر :آیا وقت آن نرسیده که فکری به حال شهر و مجموعه شهرداری کنید؟؟؟!!!
    ا

  4. محمود says:

    شهردار قبلی کنگان درزمان مدت کاری هیچ پیشرفتی برای شهرکنگان انجام نداد درد دل زیاده به این بسنده میکنم ماشهرداری میخواهیم فعال باشه شهرو بسازه

  5. ناشناس says:

    شهردار یعنی شهردار پرتلاش شهر سیراف

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن