بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36060
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 26 آبان 95 10:52 ب.ظ

ساز جدایی بارزانی دوباره کوک شد!

رئیس منطقه کردستان عراق، دولت عراق را تهدید کرد، اگر این منطقه به توافق و راه حلی با بغداد در خصوص مناطق آزاد شده از داعش نرسد، همه پرسی جدایی کردستان از عراق را اجرا کرده و پیشمرگه از مناطق آزاد شده عقب نشینی نخواهد کرد.

 
 

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان روز چهارشنبه (امروز) عراق اعلام کرد در جریان عملیات آزادسازی «موصل» از هر منطقه‌ای که نیروهای پیشمرگه کُرد از دست داعش آزاد کرده باشند، عقب نشینی نخواهند کرد.

 
بارزانی همچنین گفت، حکومت منطقه کردستان عراق با آمریکا به توافق رسیده است از مناطق آزاد شده از دست داعش عقب نشینی نکند.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی «رودآو» کردستان عراق، وی که در منطقه بعشیقه موصل در جمع نیروهای پیشمرگه کردستان سخنرانی می کرد، در ادامه سخنان تحریک آمیز و تفرقه افکنانه خود، اظهار داشت که مسئله جدایی کردستان از عراق جز اولویت های مقامات این منطقه بوده است.
 
بارزانی برای پیش برد اهداف جدایی طلبانه خود از مقامات و احزاب منطقه کردستان عراق خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و برای رسیدن به اهداف خود همکاری کنند.
 
این برای چندمین بار است که رئیس منطقه کردستان عراق دولت مرکزی عراق را به برگزاری همه پرسی استقلال و جدایی این منطقه از عراق تهدید می کند.
 
مسعود بارزانی قبل از شروع عملیات موصل در گفت وگو با شبکه فرانس ۲۴ فرانسه گفته بود، باید اربیل و بغداد برای مرحله بعد از داعش به توافق برسند، در غیر این صورت منطقه هرگز روی آرامش و امنیت را نخواهد دید.
 
شماری از تحلیل گران و کارشناسان منطقه بر این باورند که ظهور داعش در منطقه خاورمیانه و اشغال اراضی عراق، به ویژه شهر موصل با همکاری مقامات اربیل صورت گرفته و بسیاری از مقامات استان نینوی که در سقوط موصل به دست داعش نقش داشتند، به منطقه کردستان عراق فرار کرده و در آنجا ساکن هستند.
 
این در حالی است که دیدبان حقوق بشر سازمان ملل طی گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق صدها خانه عرب‏‎های ساکن روستاها و شهرهای استان های کرکوک و نینوی را تخریب کرده اند تا زمینه را برای الحاق این مناطق به منطقه کردستان فراهم کنند
 
 
منبع: فارس
برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن