بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36212
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 آبان 95 8:34 ب.ظ

وزیر بهداشت و درمان؛

وزارت بهداشت مسئول ۲۰ درصد از سلامت مردم است / برخی نهادها باعث بیماری مردم می شوند

ثلاث – هاشمی گفت: وزارت بهداشت مسئول سلامت ۲۰ درصد از سلامت مردم است و ۸۰ درصد باقی مانده به عهده دیگر دستگاه ها است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور برای هزینه کرد در پروژه های مختلف چندان مناسب نیست و بایستی انتظاراتمان را متناسب با بودجه موجود کشور تطبیق دهیم افزود: کشور ۲۱۰ هزار میلیارد بودجه دارد که ۱۹۰ هزار میلیارد آن برای امور جاری کشور و ۱۰ هزار میلیارد نیز برای بدهی ها هزینه می شود و متاسفانه اعتبار باقی مانده چندان مناسب نیست و این امر شرایط را برای اجرای پروژه های جدید سخت کرده است و انتظار می رود توقعات متناسب با داشته های کشور بیان شود.

وی افزود: همه ما به دنبال افزایش مراکز بهداشتی و درمانی هستیم ولی بایستی به ظرفیت موجود کشور نیز توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه هنر ما در پیشگیری از بیماری ها است و درمان در مراحل بعدی قرار دارد ، افزود: قصد ندارم در این خصوص صحبتی کنم ولی برخی از دستگاه هایی که وظیفه تامین رفاه و امنیت مردم را مانند وزارت نفت، راه و شهرسازی و … به عهده دارند باعث ایجاد بیماری شده و برای سلامت مردم مشکلاتی ایجاد می کنند.

هاشمی گفت: وزارت بهداشت مسئول سلامت ۲۰ درصد از سلامت مردم است و ۸۰ درصد باقی مانده به عهده دیگر دستگاه ها است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمارستان کنگان در مدت محدود راه اندازی پروژه های جدید گفت: در همین مدت محدود بیش از چهار هزار نفر توسط ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عکس برداری شده و همچنین ۹۶ بیمار نوزاد توسط ۸ تخت بخش جدید NICU  درمان کامل شده اند.

وی افزود: امیدواریم غائب این منطقه که سازمان تامین اجتماعی است به اندازه ای که حق بیمه در این منطقه می گیرد ظهور و بروز کرده و خدماتی را به مردم ارائه کند.
هاشمی در ارتباط با توسعه نیروی انسانی در جنوب استان بوشهر، اظهار داشت: در برخی رشته ها تحصیل کرده منطقه نداریم و نگاه این است از بومی ها استفاده شود.

نظرات

  1. اهل کنگان says:

    با سلام و خدا قوت حضور وزیر محترم و مردمی بهداشت ودرمان، جناب وزیر اگه یه دانشکده پزشکی و پیراپزشکی در این شهرستان دایر بشه حتما نیروهای بومی بیشتری وارد این رشته خواهند شد و به مردم شریف منطقه خدمت رساتی خواهند کرد و بار سنگینی که نیروهای غیر بومی بر دوش سیستم بهداشت ودرمان کنگان گذاشته اند تا حدود زیادی برداشته خواهد شد ( مسکن ، وسایل خونه ، سرویس رفت و برگشت ، هزینه ماندگاری ، کارانه کلان و …) با این وجود خدارو شکر تحصیل کرده این رشته تا الان خوب بوده و قطعا با توجه به احساس مسئولیت در قبال همشهریان عزیز جوونای بیشتری جذب این رشته ها خواهند شد.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن