بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36243
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 آبان 95 9:20 ب.ظ

وزیر بهداشت در کنگان خبر داد

اعزام ۴۵۰ آمبولانس و ۲۰۰۰ پرسنل درمانی و بهداشتی به مسیرهای اعزام زائران اربعین

ثلاث -وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران اربعین حسینی ۴۵۰ آمبولانس و ۲ هزار نفر پرسنل درمانی و بهداشتی به مسیرهای اعزام زائران منتقل شدند که نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش دارد.

به گزارش ثلاث ، سید حسن قاضی‌زاده‌‌هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سفر به استان بوشهر چندین طرح درمانی و بهداشتی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: فردا با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات اجرایی نخستین اورژانس هسته‌ای و بیمارستان تخصصی قلب استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و ارائه خدمات درمانی در قالب بسته‌های گوناگون تصریح کرد: طرح تحول سلامت در حوزه درمان در راستای افزایش عدالت در میان مردم اجرایی شده ولی بسته‌های درمان در این طرح افزایش نمی‌یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسته‌های بهداشتی در طرح تحول سلامت ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک طرح‌های بهداشتی در حوزه طرح تحول سلامت ارائه می‌شود و بسته‌های درمانی نیز در این طرح تقویت خواهد شد.

قاضی‌زاده‌‌ هاشمی با بیان اینکه ۲۱ هزار تخت در مراکز درمانی به تخت‌های بیمارستانی افزوده شده گفت: تکمیل پرونده سلامت الکترونیک ، تجهیز شبکه‌های بهداشت ،درمان در شهرها و روستاها از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر بیان داشت: قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت به ازای هر یک‌هزار نفر ۸ دهم تخت فعال بود که تا پایان امسال این میزان به یک و نیم تخت افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که متوسط تخت‌های بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر در کشور ۱٫۷ تخت است.

وزیر بهداشت با قدردانی از تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: پروژه‌های درمانی و بهداشتی که بیش از ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشید اکنون با تلاش مسئولان علوم پزشکی استان بوشهر در کوتاه‌ترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که از تلاش‌های آنان قدردانی می‌شود.

قاضی‌زاده‌‌ هاشمی با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت: امسال ۴۵۰ آمبولانس و ۲ هزار نفر پرسنل برای ارائه خدمات بهداشت محیط، درمانی و بهداشتی و دارویی در مسیر زائران اربعین حسینی اعزام شده‌اند که خدمات و تجهیزات ارائه شده نسبت به سال گذشته ۳ برابر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۷ بیمارستان صحرایی در مسیر زائران اربعین حسینی افزود: ۲۰ بیمارستان تخصصی و ۴۱ درمانگاه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی فعالیت می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این برنامه جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت عراق مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: طی ۳ روز گذشته ۳۰۰ هزار نفر زائر در داخل کشور در ۳ مرز خروجی به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۲۲۰۰ نفر آنان به سبب صدمات و ‌آسیب‌های مختلف در مراکز درمانی بستری شدند.

قاضی‌زاده‌‌هاشمی با تأکید بر مراقبت زائران در جلوگیری از بیماری‌های گوناگون بیان کرد: با توجه به سرد شدن ایران و عراق شیوع بیماری‌های گوناگون زائران را تهدید می‌کند که لازم است زائران تجهیزات لازم از جمله پتو، البسه و موادغذایی لازم در اختیار داشته باشند تا در مقابل آسیب‌ها بتوانند مقاومت کنند.

وی با تأکید بر مراقبت سلامت زائران گفت: بیماری‌های تنفسی در این نوع برنامه‌ها بسیار زیاد است که بیماری آنفولانزا یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند زائران را تهدید کند و این بیماری قابل درمان نیست بلکه نیاز به مراقبت ویژه دارد. ان‌شاالله زائرین حرم امام حسین(ع) به نیات قلبی خود دست یابند و به سلامتی به کشور خود باز گردند./ تسنیم

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن