بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36422
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 آذر 95 8:38 ق.ظ

کارمند پتروشیمی جم مربی تیم ملی کشتی فرنگی

ثلاث- گیل‌نیرنگ کارمند شرکت پتروشیمی جم بعد از انتخاب به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فکر می‌کنم موفق باشم و سعی می‌کنم به قوانین و برنامه‌های تمرینی روز دنیا مسلط باشم.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%ac%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%aa%db%8c%d9%85-%d9%85%d9%84%db%8c-%da%a9%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d9%81%d8%b1
داود گیل نیرنگ فرنگی‌کار مازنی ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در سال ۲۰۱۲، نقره جوانان جهان در سال ۲۰۰۷ ، طلا جوانان آسیا در سال ۲۰۰۶ و کارمند پتروشیمی جم به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران کار خود را آغاز کرد.

گیل نیرنگ چند ماه پیش در تورنمنت اوکراین به عنوان پنجمی وزن ۹۸ کیلوگرم دست یافت.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران خود را برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان که کمتر از یک ماه دیگر در دو وزن غیر المپیکی ۷۱ و ۸۰ کیلوگرم برگزار می‌شود آماده می‌کند و افشین بیابانگرد و یوسف قادریان به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها حاضر خواهند بود.
به گزارش ثلاث و به نقل تز  روابط عمومی پتروشیمی جم، داوود گیل‌نیرنگ کارمند پتروشیمی جم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره انتخاب غیرمنتظره‌اش به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و اینکه آیا خود او نیز از این انتخاب تعجب نکرده است، گفت: پیش از این صحبت‌هایی با اشکانی شده بود و به اردو آمدم. اردوهای اصلی تیم ملی بعد از مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برگزار می‌شود هرچند که من اکنون نیز در اردو هستم، اما همراه این تیم عازم مسابقات نخواهم شد.
وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند او با توجه به اینکه تا همین چند ماه پیش نیز روی تشک کشتی مسابقه می‌داد، ممکن است از تجربه لازم برای مربیگری برخوردار نباشد، گفت: از سال ۲۰۰۳ عضو تیم‌های ملی در رده نوجوانان بوده‌ام و تا سال ۲۰۱۳ در ۷ مسابقه آسیایی در تمام رده‌های سنی و همچنین دو مسابقه جوانان جهان و دو جام جهانی بزرگسالان شرکت کردم و تا سال گذشته هم در اردو بوده‌ام. به نظرم از تجربه کافی برخوردار هستم، اما به نظر منتقدان هم احترام می‌گذارم.
دارنده مدال نقره آسیا در خصوص اینکه آیا بهتر نبود ابتدا دوره های مربیگری را طی می‌کرد و سپس مشغول به این کار می‌شد، گفت: درست است که دوره‌های مربیگری نرفتم، اما به قهرمانان ملی کارت مربیگری اهدا می‌شود و من هم سعی می‌کنم همواره به قوانین روز جهان و برنامه‌های علمی و تمرینی روز دنیا مسلط باشم. در کلاس‌های مربیگری هم برای افزایش دانش شرکت خواهم کرد.
وی افزود: اعتقاد و انتخاب اشکانی این بوده است که در کنار اسماعیل‌نژاد و اسفندیاری‌فر که از مربیان سازنده و با تجربه هستند از یک مربی دیگر که باتوجه به فرایند عنوان‌دار و دارای مدال باشد نیز استفاده کند. من هم فکر می‌کنم در این راه موفق باشم. البته درست است که هیچ جا به صورت رسمی مربیگری نکردم، اما همواره به این موضوع علاقمند بودم و مدتی نیز در کلاس‌های اسماعیل‌نژاد در چالوس هر چند به صورت کم و نامحسوس، کمک می‌کردم. حالا هم تلاش می‌کنم تمام تجربیاتی را که در کشتی به دست آورده‌ام به کشتی‌گیران منتقل کنم و کمک‌حال باشم.
گیل‌نیرنگ در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود ابتدا از رده‌های پایه شروع می‌کرد و سپس به تیم بزرگسالان می‌رسید، گفت: به نوعی این موضوع می‌تواند درست باشد و قبول دارم، اما این به روحیات افراد برمی‌گردد که حوصله کار کردن در رده‌های پایه با نوجوانان و نونهالان را دارند یا نه. من دوست دارم حتما با این رده سنی کار کنم البته در حال حاضر هم بیشتر نفرات حاضر در اردوی تیم ملی جوان هستند و از ۸ وزن تنها ۲ کشتی‌گیر به نوعی باتجربه و مدال‌دار جهانی داریم که آنها هم در اوزان غیرالمپیکی هستند. علاقمند هستم و تمام انرژی‌ام را می‌گذارم تا بتوانم کمک حال باشم. از طرفی دیکته ننوشته غلط ندارد و امیدوارم پیشکسوتان با دید کارشناسی خود ایرادات من را گوشزد کنند.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارمند شرکت پتروشیمی جم در عسلویه هستم از مهندس میرافضلی مدیرعامل این شرکت و همچنین نیک‌رفتار رئیس منابع نیروی انسانی و مولایی رئیس HSE پتروشیمی جم تشکر می‌کنم که همکاری لازم را بابت حضورم در تیم ملی داشتند و با این موضوع موافقت کردند.
%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%af-%da%af%db%8c%d9%84-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%86%da%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%ac%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c
برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن