بروز شده در : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت 10:40 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36431
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 6 آذر 95 11:40 ب.ظ

بیمارستان کنگان در مسیر توسعه

یادداشتی بر سفر وزیر بهداشت و درمان به کنگان

ثلاث- در سفر احیر وزیر بهداشت و درمان به بیمارستان کنگان سه پروژه مهم افتتاح و بهره برداری رسمی شد

۸i4a1414

یادداشت- مصطفی صفایی: چندین روز از سفر وزیر بهداشت و درمان به استان بوشهر می گذرد و همچنان یکی از مباحث اصلی اکثر محافل و رسانه های منطقه، این اتفاق و حواشی ان است.

بیمارستان بزرگ امام خمینی(ره) کنگان یکی از مقاصد سفر وزیر بهداشت و درمان بود که اتفاقا وزیر بهداشت و درمان حدود یک ساعت در این مرکز درمانی توقف کرد.

یکی از عوامل ماندگاری ( بیش از یک ساعت) وزیر بهداشت و درمان در بیمارستان امام خمینی قطعا حجم و اهمیت پروژه های افتتاحی این مرکز درمانی بوده است.

این بیمارستان از آذرماه سال ۹۴ تحت مدیریت دکتر حسن حیدری است.

 

۸i4a1528

 

 

ام آر آی

یکی از بزرگ ترین و با کیفیت ترین مراکز تصویربرداری کشور،  ام آر آی کنگان است

بدون شک یکی از بزرگ ترین و با کیفیت ترین مراکز تصویربرداری کشور،  ام آر آی کنگان( ساخت شرکت زیمنس المان) می باشد.

این دستگاه با توان یک و نیم تسلا و به صورت ده کاناله قادر است هر پنج دقیقه یک نفر را تصویربرداری کند.

هم اکنون ام آر ای بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به طور میانگین ۷۰۰ نفر را در هر ماه تصویربرداری می کند. طبق برنامه ریزی مسئولین این مرکز درمانی، این دستگاه در آینده نچندان دور به شکل شبانه روزی به مردم ارائه خدمات خواهد کرد که با با این اتفاق، تعداد بیشتری از هموطنان می توانند در صورت نیاز (در طول شبانه روز) از آن بهره مند شوند.

بدون شک، مجموعه خدمات مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی کنگان، تحول عظیمی را در حوزه تشخیص و درمان جنوب استان بوشهر و مناطقی از استان های همجوار( فارس و هرمزگان) ایجاد خواهد کرد.

مرکز ام آر ای کنگان با ۴۰۰ متر زیربنا و هزینه ای در حدود ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و وزارت نفت  پس از دو سال در اواسط خرداد ماه ۹۵ بهره برداری شده است.

کارفرمای این پروژه، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بوده است.

 

img_1953

اورژانس جدید یا ساختمان الحاقی شماره ۲ بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان

اورژانس جدید یا ساختمان الحاقی شماره ۲ بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان با ۳۰۰۰ هزار متر مربع زیر بنا و با ۲۲ میلیارد تومان( ۲۰ میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری و ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت) با حضور وزیر بهداشت و درمان افتاح شد.

 

 

اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی کنگان یکی از بزرگ ترین و کامل ترین اورژانس های جنوب کشور می باشد

این پروژه بزرگ شامل اورژانس و آی سی یو می باشد.

بخش های مختلف این ساختمان شامل، بستری، اورژانس، بستری اورژانس و داخلی است.

 

 

” آی سی یو” اورژانس جدید، یکی از ممتازترین آی سی یوهای استان بوشهر محسوب می شود

” آی سی یو” اورژانس جدید، یکی از ممتازترین آی سی یوهای استان بوشهر محسوب می شود.

با بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس بیمارستان امام خمینی کنگان، بیش از ۷۴ تخت به کل بیمارستان اضافه شد تا مجموع تخت های فعال این بیمارستان از مرز ۲۰۰ تخت نیز عبور کند که در نوع خود از میانگین کشوری نیز بیشتر است.

این پروژه نیز پس از حدود ۲۴ ماه در ۲۸ آبان ماه ۹۵ افتتاح شد.

کارفرمای این پروژه نیز دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.

%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86-%d8%a2%db%8c-%d8%b3%db%8c-%da%a9%d9%86%da%af%d8%a7%d9%86

 

 

بخش ویژه نوزادان( ان آی سی یو)

بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۹۵ بهره برداری شد و از آن تاریخ تا ۳۰ آبان ۹۵ حدودا ۹۰ نوزاد در آن، تحت مراقب ویژه قرار گرفته اند.

بخش ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی شامل ۸ تخت فعال است که توسط سه پزشک متخصص پوشش داده می شود.

با وجود این بخش و پیشرفت های طب نوین در رشته های تخصصی نوزادان، شانس زنده ماندن نوزادان نارس در منطقه به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

تا قبل از راه اندازی این بخش، تمام نوزادانی که دچار مشکل بودند را به مرکز استان یا شیراز اعزام می کردند، اما امروز شاهد ارئه خدمات درمانی مربوط به این نوزادان در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هستیم.

زیربنای این پروژه ۲۵۰ متر مربع است که با هزینه ای معادل ۳۰۰ میلیون تومان احداث و بهره برداری شده است. محل اعتبار این پروژه طرح تحول نظام سلامت است.

 نمای بیمارستان کنگان

بیمارستان بزرگ امام خمینی(ره) کنگان

زیربنای بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هم اکنون ۲۲ هزار متر مربع است که در زمین ۷ هکتاری احداث شده است.

مجموعه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در زمینه جذب پزشک متخصص نیز رشد بسیار چشمگیری طی سال های اخیر داشته است.

طرح بزرگ و تاریخی تحول نظام سلامت در این موضوع تاثیری شگرف و مثبتی داشته است به طوری که طی سالهای ۹۲ تا کنون تعداد پزشکان متخصص این مرکز درمانی بیش از چهار برابر شده است و هم اکنون این بیمارستان دارای ۳۸ پزشک متخصص می باشد.

۱۶۱

 

پروژه های بزرگی که در بالا به آن اشاره شد در کنار کلینیک تخصصی کوثر  باعث شد تا وزیر بهداشت و درمان در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان توقفی طولانی داشته باشد و حتی به سخنرانی نیز مبادرت بورزد.

وی در سخنرانی خود که در حضور نماینده مردم جنوب استان بوشهر، استاندار بوشهر، مدیرعامل منطقه ویژه پارس و دیگر مقامات استانی و شهرستانی انجام داد، بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان را قطب درمانی جنوب استان بوشهر تلقی کرد. دکتر هاشمی  بر کمک به توسعه بیمارستان امام خمینی کنگان با همکاری وزارت نفت تاکید کرد.

وی در جلسه شورای سلامت استان بوشهر به جمع بندی سفر خود پرداخت و در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: استقرار آمبولانس هوایی در بیمارستان کنگان و توسعه این بیمارستان با کمک وزارت نفت در دستور کار می باشد؛ چون آنجا باید قطب درمانی جنوب استان شود.

جهت رعایت انصاف در این نگارش باید اشاره ای به نام هایی چون دکتر موسی احمدی نماینده سابق، سکینه الماسی نماینده فعلی، مهدی یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس( به نمایندگی از وزارت نفت)، عباس تبرکی و عباس جمشیدی فرمانداران سابق کنگان و عبدالنبی یوسفی فرماندار کنونی شهرستان داشته باشیم. همه این افراد در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به شکل موثر، باعث رقم خوردن وضعیت کنونی تجهیزات و توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان شده اند.

در بخش دیگر این یاداشت به دلیل دوم توقف وزیر بهداشت و درمان در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اشاره خواهد شد.

 

 

 

تصاویر زیر مربوط به سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان است

 

۸i4a1547 img_1943 img_1949 img_1989

 

۱۶۳img_2008

 

 

۱۸۸

 

 

 

نظرات

  1. مصطفی says:

    سلام خیلی بد اقای صفایی فقط ثلاث حرف های خوب برای بیمارستان انتشار کنه و حرف موافق رو اعلام نکنه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن