بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36447
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 آذر 95 8:29 ب.ظ

مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور؛

۲۰ هزار سند واحد مسکونی بنیاد مستضعفان امسال به مردم اهدا می شود

ثلاث :  رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار سند واحد مسکونی بنیاد مستضعفان از محل املاک بنیاد علوی و مشابه آن به مردم اهدا شده است که این رقم تا پایان سال به ۲۰ واحد خواهد رسید.

ثلاث – محمد سعیدی کیا در آیین مراسم اهدا و واگذاری سند عرصه ۲۱۷ واحد مسکونی شهر کنگان بوشهر به مردم افزود: در سال گذشته نیز ۱۵ هزار سند املاک بنیاد علوی برای محرومان و واجدان شرایط در سراسر کشور صادر شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۱ هزار خانوار با دو معلول و بیشتر فاقد مسکن زندگی می کنند که تاکنون ۵۰۰ واحد مسکونی به آنها واگذار شده و یکهزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری به آنها واگذار می شود.
سعیدی کیا ادامه داد: مابقی این خانوارها نیز تا سال ۹۸ دارای سرپناه خواهند شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کارآفرینی و اشتغال زا توسط بنیاد مستضعفان با همکاری بانک سینا گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده میان بنیاد علوی، استانداران و بانک سینا به سرمایه گذاران کارآفرین برای اجرای طرحهای کارآفرینی و اشتغال زایی در روستاها از ۱ تا ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد کم پرداخت می شود.
وی بیان کرد: حل برخی مسائل و مشکلات شهرستان کنگان از جمله احداث بیمارستان، تسهیلات طرحهای کارآفرینی و اشتغال زایی در روستاها و حل مسکن خانواده های دارای دو معلول و بیشتر را پیگیری می کند.
مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور در این آیین گفت: ۲۱۷ سند واحد مسکونی که هبه رهبر فرزانه انقلاب است به مردم کنگان واگذار شده است.
حسن کاری با تقدیر از همه دست اندرکاران برای تحقق این مهم افزود: مساحت عرصه این ۲۱۷ واحد مسکونی، ۵۵ هزار متر مربع به ارزش ۸۰ میلیارد ریال است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: یکی از دستگاههای کارآمد در حوزه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان است.
سعید زرین فر افزود: تاسیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یکی از ابتکارات سترگ امام راحل بود که امروز نیز با پشتوانه و حمایت خلف صالح امام در خدمت به محرومان و مستضعفان است.
وی استان بوشهر را گلوگاه اقتصادی کشور دانست و با اشاره به نقش و جایگاه این استان در اقتصاد و بالندگی کشور بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به توسعه این استان تاکید کرد.
امام جمعه کنگان گفت: واگذاری سند واحدهای مسکونی به اهالی کنگان دغدغه ها و نگرانی های چندساله مردم این خطه را به پایان رساند که جای سپاس از درایت رهبر معظم انقلاب دارد.
حجت الاسلام محمود محمودی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این اقدام انقلابی، بارقه های امید مردم به نظام دینی را بیشتر کرد.
وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر محرومیت زدایی و نیز ماموریت ذاتی بنیاد مستضعفان، بر ضرورت حل مشکل مسکن صدها خانواده مددجوی نهادهای حمایتی در شهرستان کنگان تاکید کرد.
امام جمعه کنگان خواستار توانمند سازی بیش از ۱۰۰۰ خانواده مددجوی این شهرستان، لزوم توسعه و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، احداث اسکله و نیز مرمت و بازسازی مراکز دینی و فرهنگی از جمله مساجد این شهرستان شد.
فرماندار کنگان گفت: این شهرستان میزبان ۱۶ هزار هکتار از اراضی طرح توسعه پارس جنوبی است.
عبدالنبی یوسفی افزود: مردم شهرستان آسیب های متعددی از ناحیه صنعت متحمل شده اند که این مهم ضرورت توجه بیشتر به مشکلات شهرستان از جمله توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) که هم اکنون به مردم شش شهرستان خدمات رسانی دارد را بیشتر می کند.
وی بیان کرد: در سال ۹۴ بیش از ۹۱۵ حادثه فقط در حوزه صنعت رخ داد که این موضوع نیازمند توجه جدی به مساله بهداشت و درمان و توسعه و تجهیز بیمارستان و امکانات درمانی و نیز رفع آسیب های اجتماعی صنعت است.
امام جمعه اهل سنت کنگان نیز با تشکر از اقدام ستودنی بنیاد مستضعفان گفت: این اقدام سترگ مردم را بیشتر به نظام دینی امیدوار کرد.
شیخ محمد جمالی، خواستار احداث اسکله تجاری در کنگان شد.
دراین بصورت نمادین و به نیت ۱۴ معصوم ، ۱۴ سند واحد مسکونی به شهروندان کنگان واگذار شد.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور در سفر به کنگان از بخش های مختلف مجتمع معلولان ‘کلید بهشت’ این شهرستان دیدن کرد.
سعیدی کیا گفت: این بنیاد برای حل مشکلات این موسسه و مرکز نگهداری معلولان پیگیری خواهد کرد.
رئیس موسسه و مجتمع نگهداری معلولان کلید بهشت کنگان گفت: هم اکنون ۶۸معلول ذهنی و جسمی مرد (بالای ۱۴ سال) از نقاط مختلف استان و استانهای همجوار در این مرکز نگهداری می شوند.
جان نثار احمدی گفت: در پنج سال گذشته ساختمان این مجتمع با زیربنای ۴۰۰۰ متر مربع در سه طبقه با هزینه شخصی برای نگهداری معلولان احداث کرده ام که برای تجهیز آن و نیز استقرار ۵۰ معلول زیر ۱۴ سال دختر و پسر ، حدود پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی از مسئولان خواست تا برای حل مشکلات معلولان همت بیشتری کنند.
شهرستان کنگان با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن