بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36454
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 آذر 95 8:46 ب.ظ

پیرامون گزارش

گله اهالی صنعت فارس از گزارش جنجالی صدا و سیما / این گزارش بوی توطئه می دهد

ثلاث – به دنبال انتشار گزارش تصویری از صداوسیمای مرکز فارس و انتشار دوباره آن از صداوسیمای مرکز با عنوان «تاراج خاک فارس» که در آن به اشتباه روند بارگیری خاک صنعتی از شهرستان‌های سپیدان، گردنه کولی‌کش شهرستان آباده و ارسنجان و …

به گزارش ثلاث و به نقل از مهرستان ؛ به دنبال انتشار گزارش تصویری از صداوسیمای مرکز فارس و انتشار دوباره آن از صداوسیمای مرکز با عنوان «تاراج خاک فارس» که در آن به اشتباه روند بارگیری خاک صنعتی از شهرستان‌های سپیدان، گردنه کولی‌کش شهرستان آباده و ارسنجان و انتقال آن به کارخانه سیمان کنگان را (که به‌طور تخصصی به تولید روزانه ۶هزار تن کلینکر می‌پردازد) صادرات خاک فارس عنوان کرد و مدعی شد این کارخانه خاک را از کشور خارج می‌کند، در حقیقت آنچه در فیلم ادعا می‌شد خاک است کلینکر بوده که پس از طی کردن روند تولید و فرآوری خاک‌های معدنی در کارخانه سیمان کنگان بوشهر بارگیری و صادر می‌شد.

این کارخانه که سال ۱۳۸۸ با هدف تولید و صادرات روزانه ۶هزار تن کلینکر احداث شده یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان کلینکر و سیمان کشور است که هر سال به‌عنوان واحد نمونه در صادرات و اقتصاد مقاومتی شناخته می‌شود.

بوی توطئه
در همین رابطه یک کارشناس سیمانی گفت: این گزارش بیشتر بوی توطئه می‌دهد و هرآنچه به عنوان اطلاعات به بیننده گزارش داده می‌شود اشتباه است. رحمت‌الله روستاپور، مدیرعامل پیشین این واحد تولید کلینکر و سیمان در ادامه گفت: ماده اولیه سیمان خاک رس، سنگ آهک، خاک مارل، سیلیس و گچ است که از آنجا که استان بوشهر معدن سیلیس ندارد سیلیس مورد نیاز را از نزدیکترین معدن که در استان فارس قرار دارد تامین می‌کند و نه تنها سیمان کنگان که واحدهای سیمانی نوار جنوبی کشور مانند سیمان داراب، لامرد، دشتستان و… از این معدن تغذیه می‌کنند.

کارخانه سیمان کنگان متعلق به شرکت ساروج نیز از سال ۸۸ که مورد بهره‌برداری قرار گرفت براساس طرح تولید کلینکر و سیمان و صادرات آن در کنار دریای عمان احداث و بر همین اساس نیز دارای اسکله اختصاصی شد. وی اضافه کرد: در مدت ۵سالی که تا شهریور امسال مدیر این واحد بودم صادرات خیلی خوبی هم داشت و الان نیز دارد و جزو واحدهای موفق سیمانی در بین تمام واحدهای کشور است و بارها به‌عنوان واحد نمونه مورد تشویق قرار گرفته و همواره توانسته کلینکر که درحقیقت سیمان پودرنشده است را با قیمتی بالاتر از قیمت منطقه به کشورهای مختلف صادر کند. وی ادامه داد در این گزارش گفته می‌شود خاک فارس با قیمت ۳۵ دلار در هر تن به فروش می‌رسد.

اگر این قیمت به فروش رسیده باشد باید به‌عنوان یک واحد نمونه مورد تقدیر قرار بگیرد چون قیمت کلینکر منطقه از این قیمت پایین‌تر است. مدیرعامل پیشین سیمان کنگان بوشهر در این‌باره گفت: خبرنگار این گزارش ورود خاک به کارخانه را دنبال می‌کند اما بدون اشاره به کارخانه بزرگی که در تصویر دیده می‌شود با ساده‌اندیشی تمام به خروج همان خاک و بارگیری کشتی اشاره می‌کند و نتیجه می‌گیرد همان خاک دارد صادر می‌شود، این در حالی است که در صورتی که قرار باشد خاک مستقیم صادر شود چه نیازی به یک کارخانه معظم وجود دارد ضمن اینکه مگر می‌توان خاک را از یک اسکله صادر کرد بدون اینکه نیروهای گمرک و نیروی انتظامی در جریان نباشند و مجوز ندهند؟
وی با اشاره به اینکه برای احداث این کارخانه یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده، افزود: ایران مزیت نسبی در تولید کلینکر و سیمان و همچنین خاک مورد نیاز و نیروی انسانی و انرژی مورد نیاز برای تولید سیمان دارد و از آن گذشته دارای تجربه و قدمت در تولید سیمان است و این کارخانه در راستای همین مزیت نسبی در کنار دریا با ظرفیت ۶هزار تن کلینکر و ۲ هزار تن سیمان در روز احداث شده است. روستاپور در ادامه تصریح کرد: معنای این حرف این است که ۲ هزار تن از کلینکر موجود تبدیل به سیمان شده و ۴هزار تن دیگر باید صادر شود.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی واحدهای سیمانی کشور به‌دلیل رکود ساخت‌وساز در کشور گفت: تنها واحدهای سیمانی که در کنار دریا یا مرزها واقع شدند به دلیل صادرات سیمان یا کلینکر توانسته‌اند ادامه حیات دهند وگرنه واحدهای تولیدی سیمان و کلینکر در مرکز کشور یا تعطیل هستند یا با حداقل ظرفیت تولید می‌کنند در حالی که در طول سال‌های پس از بهره‌برداری از سیمان کنگان این واحد همیشه با ارزآوری بالا جزو واحدهایی در کشور بوده که روی پا است. روستاپور درباره اینکه چرا به جای کلینکر، سیمان که تنها با یک مرحله فراوری بیشتر دارد صادر نمی‌شود گفت: به این دلیل که سیمان برای صادرات دریایی و رطوبت موجود خاصیت خود را تا مقصد حفظ نمی‌کند و از بین می‌رود و بسته‌بندی خاصی نیاز دارد که این بسته‌بندی به شدت قیمت تمام‌شده را بالا می‌برد. از طرف دیگر خریداران هم ترجیح می‌دهند کلینکر وارد کرده و تنها با یک مرحله آسیاب کردن و اضافه کردن ۲درصد گچ، خود سیمان تولید کنند. ضمن اینکه تفاوت ارزش سیمان و کلینکر تنها ۵ دلار در هر تن است در حالی که هزینه تولید سیمان از کلینکر بیشتر بوده و مشتری کلینکر بسیار بیشتر از سیمان است، از این‌رو توجیه اقتصادی صادرات آن بیشتر است.

پیگیری حقوقی
هوشنگ بالازاده مدیرعامل فعلی سیمان ساروج برای تهیه و پخش این گزارش نمی‌خواهد عبارت توطئه را به‌کار ببرد و آن را گزارشی کذب و از سر بی‌اطلاعی و ناآگاهی و یک ماجراجویی صرف و هیجان خبری می‌خواند، با این حال از تلاش‌های این کارخانه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و پیگیری قضایی برای برخورد با عاملان این گزارش خبر می‌دهد. وی در ادامه از مسئولان رده بالا و نظارت پخش صداوسیما گله کرد که نسبت به بازبینی و بررسی صحت و سقم گزارش کم‌کاری کردند و این گزارش بعد از پخش در مرکز استان فارس از صداوسیمای مرکزی نیز پخش می‌شود و هیچ کس متوجه اشتباه این گزارش نمی‌شود که آنچه در نوار نقاله به سمت کشتی باری می‌رود کلینکر است نه خاک و همه اینها از این امر نشأت می‌گیرد که برای تماس با مسئولان کارخانه هیچ تلاشی نشده و سطح علمی تهیه‌کنندگان گزارش پایین است. از آن گذشته در این سناریو مسائلی مطرح شده که سراسر کذب و جعل است و خبرنگار اگرچه در پایان گزارش از واژه کلینکر استفاده می‌کند اما آن را به جای کلمه خاک به کار می‌برد و برای مخاطب توضیح نمی‌دهد که کلینکر چیست. بالازاده همچنین اضافه کرد: سیمان و کلینکر از چندین نوع خاک تشکیل شده ولی نه هر خاکی، وگرنه از هر بیابانی می‌توان خاک برداشت و تبدیل به سیمان کرد.

برای تولید هر تن سیمان ۱/۶ تن ماده معدنی مصرف می‌شود، حدود ۷۴درصد سیمان خاک مارل است که از معادن خاصی به‌دست می‌آید، حدود ۲۰درصد نیز آهک مصرف می‌شود، حدود ۶ تا ۶/۵درصد خاک سیلیس که مجموع اینها مواد اولیه کلینکر را تشکیل می‌دهد، آنگاه در فرآیندای شامل سنگ‌شکن و آسیاب، مواد با هم مخلوط می‌شود و با نظارت آزمایشگاه درصدهای این مواد کنترل می‌شود سپس این مواد ۵۰۰ درجه پخته می‌شود که خروجی همه اینها ماده‌ای به نام کلینکر است و پس از آسیاب این مواد و اضافه کردن ۲، ۳درصد گچ تبدیل به سیمان می‌شود، وگرنه به صورت کلینکر عرضه می‌شود. وی صادرات کلینکر را دارای مزیت‌های متعددی دانسته و ادامه می‌دهد: انبارش کلینکر راحت‌تر و اقتصادی‌تر است، جابه‌جایی و حمل آن نسبت به سیمان بسیار اقتصادی‌تر است به‌ویژه در کشتی‌های صادراتی در بنادر جنوبی و لودینگ کشتی‌ها بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از سیمان است، همچنین کلینکر در کشورهای مقصد از تعرفه وارداتی پایین‌تری برخوردار است.

البته ما سیمان هم صادر می‌کنیم اما به آن دسته از کشورهایی که به طور عمده افریقایی هستند و آسیاب ندارند و ترجیح‌شان خرید سیمان است نه کلینکر که به‌طور قطع هزینه بسیار بالاتری برایشان دارد و برای ما که صادرکننده هستیم نیز سود بالایی ندارد و ارزآوری چندانی نسبت به کلینکر به همراه خود نمی‌آورد. اینها و پاره‌ای از عوامل باعث می‌شود کلینکر موضوعی جذاب برای صادرات نسبت به سیمان باشد. وی با اشاره به اینکه سیمان ساروج بزرگترین صادرکننده سیمان و کلینکر در بنادر جنوبی کشور به شمار می‌آید، افزود: متاسفانه گزارش صداوسیما با تمام این اطلاعات بیگانه است و هیچ اطلاعاتی به مردم نمی‌دهد، در عوض با دست گذاشتن روی احساسات ملی و مذهبی مردم و با بیان اینکه خاکی که صادر می‌شود به قیمت خون شهدا از آن پاسداری شده سعی دارد نشان دهد این کار خلاف مصالح کشور است، در حالی‌که تولید و اشتغال برای جوانان این مرز و بوم ادامه راه شهدا است و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به همین دلیل در سال موسوم به اقتصاد مقاومتی به دلیل ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر و ایجاد شغل غیرمستقیم برای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر مورد تقدیر قرار گرفت اما درست در همان روزی که این واحد تولیدی مورد تقدیر قرار گرفت این گزارش نیز از صدا و سیمای مرکز پخش شد.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که مجوز بهره‌برداری سیمان ساروج بوشهر با هدف تولید و صادرات کلینکر و با مجوز ارگان‌های مختلف دولتی تولید و صادر شده است و این امری مخفی نیست و نیازی به پلیس‌بازی ندارد. در حقیقت این گزارش نه‌تنها شرکت ما را تخطئه کرده بلکه تمامی کارگران خدوم این واحد سیمانی، سازمان‌های صادرکننده مجوزهای بهره‌برداری از معادن، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گمرک استان، سازمان بنادر و نیروی انتظامی را نیز زیرسوال برده است. به همین دلیل حق پیگیری و شکایت را از خود می‌دانیم و دراین رابطه نیز اقداماتی را انجام دادیم. صدا وسیما نیز به جبران این گزارش درصدد تهیه یک گزارش مستند از روند کاری این واحد سیمانی برای تنویر افکار عمومی است.

ماده اولیه سیمان از فارس صادر می‌شود نه خاک

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: برخلاف مطالب مطرح‌شده در گزارش برخی رسانه‌ها، هیچ خاکی از این استان به خارج کشور صادر نمی‌شود و آنچه در طول یک دهه گذشته شاهد صادرات آن بوده‌ایم، کلینکر به‌عنوان مواد اولیه سیمان است. به گزارش ایرنا، علی همتی این سخنان را در واکنش به پخش گزارشی از برخی رسانه‌ها با عنوان «تاراج خاک فارس» بیان کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: یک مجموعه معدنی در شهرستان ارسنجان فارس که از سال‌ها قبل دارای پروانه بهره‌برداری است، خاک سیلیس را برای مصرف در کارخانه‌های تولید کلینکر و سیمان به این واحدهای صنعتی عرضه می‌کند. وی اظهار کرد: این واحد فرآوری مواد معدنی حقوق دولتی را در ازای این بهره‌برداری پرداخت می‌کند و هیچ اقدام خلاف قانونی در این زمینه رخ نداده است. همتی گفت: خاک سیلیس از این مجموعه در شهرستان ارسنجان فارس به کارخانه‌های تولید کلینکر و سیمان کشور حمل می‌شود و در برخی از کارخانه‌ها، این مواد به کلینکر و سپس سیمان تبدیل می‌شود و در برخی موارد هم این مواد اولیه به کلینکر تبدیل شده و به خارج از کشور صادر می‌شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: برخلاف گزارش‌های انتشاریافته، کلینکر از مواد اولیه تولید سیمان است و در کشاورزی کاربردی ندارد و از طرفی، صادرات آن نیز ممنوعیت قانونی ندارد. وی ادامه داد: برخی از کشورها در جهان کلینکر صادر می‌کنند و برخی کشورها هم به خاطر اینکه حمل کلینکر آسان‌تر از حمل سیمان است، واردات کلینکر را ترجیح می‌دهند. همتی گفت: با قطعیت می‌توان گفت که خاک سیلیس صادر نمی‌شود و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

نظرات

  1. محمد says:

    باید اداره صنعت معدن تجارت استان بوشهر از عوامل تهیه گزارش شکایت کنند .این گزارش میتواند موجب درگیری های قومی شود.با احساسات مذهبی مردم بازی میکند

  2. ناشناس says:

    جای آن است که خون موج زند در دل لعل
    زین تغابن که خذف میشکند بازارش
    مدیر عامل محترم سیمان لامرد در این مصاحبه به اختلاف قیمت سیمان و کلینکر صادراتی اشاره میکند و از نظر ایشان صادرات کلینکر به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و سرشار از ضرر و زیان میباشد. لذا ذکر چند نکته در این رابطه و اشاراتی به کلیپ پخش شده از صدا و سیمای استان فارس در خصوص تاراج خاک پاک استان فارس به خارج از کشور توسط سیمان کنگان ضروریست:
    الف – اختلاف قیمت صادرات سیمان و کلینکر ۱۳ الی۱۴ دلار نیست و در زمان مقایسه قیمت سیمان و کلینکر باید هزینه پودر کردن کلینکر در آسیاب سیمان(آسیاب کردن همیشه در کارخانجات سیمان جزء فرایندهای هزینه بر میباشد چه آسیاب کردن مواد اولیه در آسیاب مواد و چه آسیاب کردن کلینکر در آسیاب سیمان این نکته ای است فنی که فقط متخصصان فنی به آن اشراف دارند) مد نظر داشت بنابراین اگر مدیر عامل محترم سیمان لامرد این موضوع را مورد توجه قرار میداد و به اون به اصطلاح گزارشگر میفهموند که اگر قیمت کلینکر صادراتی مثلا ۲۳ دلار است و قیمت سیمان فله مثلا ۳۵ دلار (اعدادی که مدیر عامل سیمان لامرد به آنها اشاره میکند و الا در کلیپ سراسر کذب و غلط آقای مثلا گزارشگر قیمت فروش کلینکر ۳۵ دلار اشاره میشود و این یعنی اینکه سیمان کنگان کلینکری را که دیگران ۲۲ الی ۲۳ دلار میفروختند را ۳۵ دلار فروخته است و این وسط مشخص میشود که چه کسانی رقابت منفی و خودزنی و ….) اختلاف واقعی این دو برای فروش ۱۲ دلار نمیباشد و بایستی هزینه های آسیاب کردن کلینکر را محاسبه و به رقم فرضی ۲۳ دلار اضافه نمود .
    هزینه های تبدیل کلینکر به سیمان موارد متعددی را شامل میشود که چنانچه به درستی و به طور کامل و دقیق محاسبه بشود چه بسا صادرات سیمان توجیه پذیر نباشد و صادرات کلینکر مقرون به صرفه تر باشد و یا حد اقل اختلاف ۱۴ دلار مورد اشاره مدیر عامل محترم سیمان لامرد نمیباشد بنابراین هر ارزش افزوده ای ارزش افزوده نیست و هر خام فروشی به معنی از دست رفتن سود و منفعت ممکلت نیست و به قول معروف هر گردی گردو نیست .!
    جهت اطلاع خوانندگان محترم هزینه های آسیاب کردن کلینکر در کارخانجات سیمان به شرح زیر میباشد:
    ا- ارسال کلینکر به درون سیلوی کلینکر توسط باندهای انتقال کلینکر
    ۲_بارگیری از زیر سیلوی کلینکر و انتقال آن به بونکر تغذیه آسیاب سیمان
    ۳- انتقال کلینکر از زیر بونکر کلینکر به آسیاب کلینکر
    ۴-آسیاب نمودن کلینکر با افزودن درصد مناسبی سنگ گچ ، مصرف برق ، مصرف آب، مصرف گاز (در اسیابهای غلطکی)
    ۵- انتقال سیمان تولید شده به سیلوهای سیمان با صرف انرژی الکتریکی زیاد
    ۶- بارگیری از زیر سیلوهای سیمان به درون بونکرهای حمل سیمان و انتقال آن به اسکله
    ۷- تخیله سیمان از بونکرها به درون کشتی
    حالا این وسط اونهایی که فنی هستند و دانش و تخصص لازم را دارند قطعا هزینه های تعمیر و نگهداری ، مصرف قطعات یدکی ،مصرف قطعات سایشی و مصرفی، هزینه های پرسنلی و سربارهای مربوطه و خیلی از هزینه های غیر مستقیم را هم لحاظ خواهند نمود و متوجه خواهند شد که اختلاف قیمت کلینکر صادراتی و سیمان صادراتی ۱۴ دلار نیست.
    از اون آقای به اصطلاح گزارشگر که هیچ توقعی نیست ولی اگر مدیر عامل محترم سیمان لامرد طی مصاحبه خود این موضوع را کاملا برای ایشان توضیح میداد و برای ایشان جا می انداخت بعد اون آقای مثلا گزارشگر به فکر پلیس بازی و قهرمان بازی و ماجراجویی نمی افتاد و با آبرو و حیثیت بزرگترین کارخانه سیمان کشور و پرسنل زحمتکش و غیور آن بازی نمیکرد
    ب – مدیر عامل محترم سیمان لامرد در مصاحبه خود اختلاف قیمت صادرات سیمان فله و کلینکر را حدود ۱۴ دلار و یا ۴۰ الی ۵۰ هزارتومان ذکر میکند و بعد اشاره میکند که در سال ۱۵ الی ۱۶ میلیون تن صادرات داریم و از آقای مثلا گزارشگر میخواهد که این اعداد را در هم ضرب نماید و چنین وانمود میشود که در این میان ضرر و زیان بسیار هنگفتی به کشور وارد میشود در حالی که اینجا نیز مدیر عامل محترم سیمان لامرد بجای اینکه آقای مثلا گزارشگر را دقیقا روشن نماید که رقم ۱۵ الی ۱۶ میلیون تن صادرات فقط کلینکر نیست و مجموع صادرات سیمان (فله و پاکت) بعلاوه کلینکر است ، بلکه از ایشان درخواست میکند که رقم ۱۵ الی ۱۶ میلیون تن را در مابه التفاوت قیمت صادرات کلینکر و سیمان که از نظر ایشان حدود ۱۴ دلار و یا به عبارتی ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان است را ضرب نماید و ضرر و زیان ناشی از صادرات کلینکر بجای سیمان را محاسبه نماید. حال تصور کنید این وسط اون آقای مثلا گزارشگر که احتمالا از جمع و ضرب اعداد یک رقمی عاجز است با روبرو شدن با اعداد و ارقام میلیونی چه فازی پیدا میکند!

    بنابراین در این مورد نیز ذکر این چند نکته قابل اهمیت است :
    ۱- اختلاف قیمت صادرات سیمان و کلینکر ۱۴ دلار و یا به عبارتی ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان مورد اشاره مدیر عامل محترم سیمان لامرد نیست بلکه این وسط بایستی هزینه آسیاب کردن کلینکر را که در بالا به آن اشاره شد را لحاظ نمود
    ۲- عدد ۱۵ الی ۱۶ میلیون تن صادرات فقط صادرات کلینکر نیست بلکه صادرات سیمان(فله و پاکت ) بعلاوه کلینکر میباشد.
    ۳- با فرض بر اینکه صادرات کلینکر در مقایسه با صادرات سیمان ارزش افزوده کمتری داشته باشد منتها نه به اندازه ۱۴ دلار یا چهل پنجاه هزار تومان مورد اشاره مدیر عامل محترم سیمان لامرد ، حال زمانیکه کارخانجات سیمان کشور با رکود سنگین و عدم فروش سیمان تولیدی مواجه هستند و روزانه از گوشه و کنار کشور خبرهایی مبنی بر توقفات ناخواسته کارخانجات سیمان و یا خذف اضافه کاری و نهار پرسنل روزکار ،و ناتوانی کارخانجات در پرداخت حقوق قانونی پرسنل خود هستند آیا صادرات کلینکر که هیچ منع قانونی ندارد خلاف و جرم است؟؟
    ۴- آقای گزارشگر اگر توانایی تجزیه و تحلیل عدد و ارقام را در ذهن خود داری توجه کن که همکنون بیش از بیست(۲۰) میلیون تن کلینکر انباشته در کارخانجات سیمان کشور وجود دارد که همگی آنها در فضای باز نگهداری میشود و با شروع فصل بارندگی بخش زیادی از آنها در اثر باران و رطوبت از بین خواهد رفت اینجاست که سرمایه ملی و دسترنج کارگران زحمتکش صنعت سیمان جلوی چشمان آنها نابود میشود و سرمایه ممکلت به تاراج میرود و آنوقت بجای اینکه شمای گزارشگر در راستای رسالت خبرنگاری و گزارشگری خود کمکی به حل این موضوع و مشکل کارخانجات سیمان بکنی با اینگونه گزارشات کذب و مغرضانه و سراسر دروغ و تهمت فضا را چگونه آلوده و مسموم میکنی؟!؟
    بنابراین مدیر عامل محترم سیمان لامرد با بیان یکسری مسایل آقای مثلا گزارشگر را هیجان زده و جوگیر و احساساتی نموده مینماید و حس پلیس بازی و قهرمان بازی و ماجراجویی ایشان گل میکند و آنچه نباید اتفاق می افتاد اتفاق می افتد اما این وسط تهمت بسیار زشت و ناروا و خلاف واقع و نادرست آن هم در کمال نامردی و مروت …به پرسنل خدوم زحمتکش و فداکار سیمان کنگان زده میشود در حالی که مدیریت و پرسنل غیور و زحمتکش سیمان کنگان در بدترین شرایط آب و هوایی منطقه در حال کار و تلاش و تولید برای سربلندی کشور عزیزمان هستند به هر حال این وسط خیلی ظریف دسته گلی آب داده شده ولی غافل از اینکه آب رفته به جوی بازنمیگردد و روغن ریخته همچون آبروی رفته قابل جمع آوری نیست.
    ولی با همه اوصاف بایستی این موضوع را نیز اشاره نمایم که شخصیت حقوقی سیمان بین المللی ساروج بوشهر آنقدر رشد یافته ، بالغ ، کامل ، رشید ، با شخصیت ، معتبر و آبرومند است که اینگونه دسیسه ها و توطئه ها تاثیری بر هیبت قهرمانانه و شجاعانه آن نداشته و روز به روز مسیر تعالی و پیشرفت را طی میکند
    و از این به بعد نیز با توکل به خدا و زیر سایه ولی عصر(عج) و مدیریت هوشمندانه مدیران و تلاش و کوشش بیش از پیش کارکنان و کارگران و تمامی پرسنل زحمت کش و به کوری تمامی دشمنان و حسودان راه تعالی و پیشرفت را بهتر از قبل طی خواهد نمود
    و جهت اطلاع آن به اصطلاح گزارشگر نیز بایستی عرض کنم که زمانیکه شما پستانک به دهن داشتی تعداد کثیری از کارکنان و پرسنل شریف کارخانه سیمان کنگان در جبهه های نبرد حق و باطل در حال جانفشانی و پاسداری از آب و خاک و ناموس این مملکت بودند و برای خنثی کردن توطئه دشمن از خاکریزها بالا میرفتند نه مثل شما که برای انجام دسیسه و توطئه با پاهای لرزان از پله های کشتی بالا رفتی و از جملات کارگر کشتی فیلیپینی که کلینکر به مقصد فلیپین حمل میکرد فقط دو کلمه وری گوود را شنیدی و متوجه شدی و به شنوده ها اینگونه القاء کردی که خاک پاکی که به تاراج میرود ظاهرا از کیفیت خیلی خوبی هم برخوردار است .
    بله برادر عزیز سیمان کنگان بهترین و مرغوبترین نوع کلینکر را تولید میکند و با افتخار و سربلندی سالانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن کلینکر به کشورهای فلیپین قطر بنگلادش و …صادر میکند منتها نه به قیمت ۲۲ الی ۲۳ دلار!!!
    پس برادر من اینقدر از کلمات مقدس شهید و شهادت سوء استفاده ابزاری نکن
    انشاء الله که با پیگیری قضایی موضوع که از طرف مدیریت شرکت بین المللی سیمان ساروج بوشهر در جریان است و خواست تمامی پرسنل شریف کارخانه نیز میباشد هر چه زودتر عوامل توطئه و دسیسه ناجوانمردانه شناسائی و به سزای اعمال خود برسند..

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن